Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 211 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
HanneIL | 2008-11-25 23:07 | |
![]() | Det var vel min måte å si at jeg synes du hisser deg vel mye opp over dette, rambus. Og jeg synes fortsatt du virker noe hissig. Tåpelig eller ei. | |
rambus | 2008-11-25 23:20 | |
![]() | Jeg retter meg etter ordlista og da bør den være korrekt, hissig er jeg ikke, men sier i fra om det er ting som er feil. Og jeg kan vel ikke si at ditt innlegg om å saksøke hadde noe med tråden her å gjøre HannIL derfor blåste jeg ut litt til deg. For det er tydelig ting her som bør rettes på, og det blir ikke gjort noe om man ikke sier i fra. Så har du et sakelig innlegg så er det helt i orden å komme med det! Men så lengen torskene er godkjent så burde også murenene være det. For så vidt meg bekjent så finnes det flere enn en murene i havet. | |
mamz66 | 2008-11-25 23:31 | |
![]() | jeg la bingo ordet smurfen og det ble godkjent selv om det ikke står i ordlista. tror nok det er flere ord som enten er feil el utelatt. | |
Nilsen - Ikke medlem lenger | 2008-11-26 09:51 | |
![]() | Skal egentlig godt gjøres å få med ALLE ord i norsk språk sånn på første forsøk da.. Dere får heller sende inn forslag på ord som ikke er kommet med, jeg tror ikke dere hadde fått til like bra ordliste viss dere hadde prøvd, så selvfølgelig er d jo noen mangler i lista.. Det tar tid å finne frem ALLE norske ord vettu | |
Katamarina | 2008-11-26 12:49 | |
![]() | Jeg tror at mer uvanlige dyr kan være problematiske. Jeg har også blitt nektet å legge VARANER | |
HanneIL | 2008-11-26 13:50 | |
![]() | enig med Nilsen | |
Yksi | 2008-11-26 17:38 | |
![]() | Fikk ikke godkjent ordet BIDET enda det er blitt et vanlig møbel i flere norske hjem... | |
Vib_eke - Ikke medlem lenger | 2008-11-26 17:43 | |
![]() | Er ikke det bideet? | |
kness - Ikke medlem lenger | 2008-11-26 17:55 | |
![]() | De har kuttet ut t-en på slutten, så nå heter det bare bide... | |
Vib_eke - Ikke medlem lenger | 2008-11-26 18:01 | |
![]() | Aha, det viste jeg ikke :) Et bide - det bide? | |
Weronix | 2008-11-26 18:50 | |
![]() | e vel fortsatt "det bideet" vel? Men uten t i entall. | |
tsw000 - Ikke medlem lenger | 2008-11-26 20:35 | |
![]() | Da jeg var helt ny her, fikk jeg ikke TODDY godkjent og fikk sjokk da jeg skrev om det og noen svarte at det var nok for nytt - det var altså et ord som kom til norsk fra engelsk på 1800-tallet!!! men siden har jeg skjønt at TODDI er ok, så det er virkelig ikke lett å vite hvilke ord blir oppnorska og hvilke ikke! | |
get it here - Ikke medlem lenger | 2008-11-26 23:21 | |
![]() | Eg finn fram pedagogstemma mi: Islandsk språkpolitikk: Lånord frå andre språk som kjem inn i islandsk, vert erstatta av nylaga islandske ord. Telefon vert simi; mobiltelefon vert farsimi (altså ein telefon du tek med deg når du skal ut og fare). Simi er eit gamalt islandsk ord for tråd. Dansk språkpolitikk: Lånord frå andre språk som kjem inn i dansk, vert skrive (omtrent) slik som i originalspråket. Det franske ordet Chauffeur vert chauffeur òg på dansk, i nyare tid modernisert til chauffeur. Norsk språkpolitikk: Viss låneord frå andre språk vert så mykje brukt at dei går inn i det norske språket, skal dei skrivast på norsk. Då bilen kom til Noreg, heitte sjåføren Chauffeur også her, men etter kvart vart stavinga endra. Slik er det med gaid, slik er det med sørvis, slik er det med appelsinjus. Om alle orda vert godkjende på Ordspill, anar eg ikkje, men guide skal skrivast gaid. På nettsidene til Språkrådet (www.sprakrad.no) ligg det ei liste over slike fornorskingar; irriterande nok er sidene til Språkrådet nede akkurat no. | |
Yksi | 2008-11-27 08:40 | |
![]() | Finsk forsøker å være finsk, men er ikke alltid like konsekvent. Datamaskin (PC) er "Tietokone" (kunnskapsmaskin), men laptop er blitt til "läppäri" :oD | |