Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 477

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
tonjemarie2009-01-16 21:40
Antall innlegg: 146

dette er kampen for tilværelsen, vinn eller forsvinn. hahaha

mcsnurp2009-01-16 22:39
Antall innlegg: 88

Jeg spiller også for å vinne, men hvis motstanderen legger veldig tett ofrer jeg poengene mine for å holde spillet åpent. Jeg synes ikke tette spille er verken morsomme eller utfordrende, og i slike tilfeller sitter jeg og venter på at spillet skal ta slutt. Men for all del, motstanderen er i sin fulle rett. Men kanskje jeg unngår den motspilleren senere, hvis jeg husker det da.

Fiskebolla - Ikke medlem lenger2009-01-16 23:01
Antall innlegg: 33

Det er litt morsom egentlig for det er mye lettere å liksom komme med alt man ikke bør enn å bli enige om hva man bør...tenker på Marit Breivik som vinner kamper i stor stil på nettopp å fokusere på spilleglede og fair play....og selvsagt på å kunne tingene. Den beste vinner til sist er det noe som heter. Jukse kan man jo, men det gir jo ikke noe glede vel:)

Alle syns vel det er moro å vinne, selv fiskeboller liker det:O

andermg - Ikke medlem lenger2009-01-17 00:11
Antall innlegg: 212

Lege leve Drillo, forresten.

DGF2009-01-17 00:38
Antall innlegg: 17

Det er umulig å jukse, man legger det man legger, og livet går videre. Ideelt sett skulle evlosjonen har overflødiggjort slike tråder, men vi har fremdeles et hav av oceaner av tid til å realisere våre geners potensiale.

Ja Drillo lever, men i gjannomsnittlig har han mindre enn ti år igjen på planeten (selv om han har vært idrettsmann), så fotballforbundet kan ikke hvile for lenge på tørkede blader. Det beste hadde vært om staten plasserte et statsbudsjett på at Salman Rushdie blir etterfølgeren hos et tippeselskap, og så et statsbudsjett til på å lønne han for å bli det. På den måten finansierer vi driften av norge i flere hundre år fremover, og blir vinnerne etter finanskrisen som kommer til å blir ressurskrigen.

DGF2009-01-17 00:39
Antall innlegg: 17

Beklager skrivefeilene. Jeg fikk så vanskelige bokstaver.

Kirsti2009-01-17 02:00
Antall innlegg: 1946

Haha, DGF, det siste innlegget ditt er det vittigste jeg har lest i forum på lenge :-)

Glory2009-01-17 03:49
Antall innlegg: 388

Hehe, slenger meg på Kirstis kommentar :o)

Ellers synes jeg det er unfair med løgn, slik cammie ble offer for, falske beskyldninger og ukvemsord - OG når folk bytter brikker i stedet for å åpne i et tilfeldig spill der rutene er plassert slik at det åpenbart er en ulempe å starte, når de egentlig kan legge.

andermg - Ikke medlem lenger2009-01-17 11:49

meningen med å trekke inn "den gale professoren" (aka mannen med støvlene), var delvis å antyde at en noe kynisk spillestil ikke nødvendigvis er å forakte om man ønsker å oppnå resulateter. Jamfør diskusjonen om hva som er "fair" og "unfair". Den mest unfair handlingen jeg kan komme på i ordspillsammenheng må være å benytte seg av Snåsamannen. Fy skammeseg!

andermg - Ikke medlem lenger2009-01-17 11:53

Jeg er for øvrig uenig i det Glory skriver over, at det er unfair å velge å benytte sin anledning til å bytte brikker i første legg i stedet for å legge ut. Dette kan jo også motstanderen i sin tur gjøre, så jeg ser ikke problemet? Man må da ha lov til å benytte de alternativene som er til rådighet.

mysteria - Ikke medlem lenger2009-01-17 12:31
Antall innlegg: 1124

Det ligger da utfordringer i alle slags spillestiler, også de 'tette'. De tette er bare litt mer krevende, med eller uten hjelp fra Snåsa :-p

whufc2009-01-17 12:44
Antall innlegg: 12

Hva skjer dersom ingen vil åpne (som andermg mener er ok), og begge passer ut...??
Spillet avbrytes, greit nok, men vil det bli kåret vinner (eks ved fratrekk for brikker på hånden), og slik at dette får utslag på ratingen??

Selv er jeg tilbøyelig å mene at det og ikke åpne (av taktiske grunner) nærmer seg unfair...

mysteria - Ikke medlem lenger2009-01-17 12:52

Jeg har ikke opplevd et sånt spill, men skulle anta at man får trekk for de brikkene man sitter med når spillet avsluttes?

Scrabla2009-01-17 13:13
Antall innlegg: 2275

Spillet avbrytes når ingen brikker lagt ut. Det blir ikke tellende.

Scrabla2009-01-17 13:14
Antall innlegg: 2275

Forstår hva du mener DGF. Jeg manglet en EogR selv der:)

mysteria - Ikke medlem lenger2009-01-17 13:22

DGF+Scrabla=mrsmt
:-D

Rune2009-01-17 13:26
Antall innlegg: 110

Når noen åpenbart har fått problemer med tilkobling og motstander bare sitter og høster, så synes jeg det er unfair. Pleier selv å passe når jeg spiller mot noen som har tydelige problemer med nettet/tilkobling. Skal jeg hente poeng, så vil jeg gjøre det på en ordentlig måte. Fryktelig irriterende når motstander kjører på når en har problemer.

Sydsklie2009-01-17 13:29
Antall innlegg: 703

Fair play: Må vel være at en ikke jukser - anagramprogrammer eller kikker på motstanderens brikker - kikker på brikkene i posen før en trekker. Åh, spilte ordspill og ikke brettscrabble nå.

Det må være lov til å forsvare seg, blokkere og lignende. Men det er lov å være hyggelig. Synes eks. til cammie var veldig på grensen. Ikke juks, men unfair. Cammie du ble skikkelig lurt. Fikk deg en lærepenge. Du får bare lære at verden er et kynisk sted hvor en ofte kun må tenke på seg sjæl.

Glimt752009-01-17 14:21
Antall innlegg: 55

JUKS:

bruk av anagramprogrammer underveis i spillet. Triksing med ulike kontoer for å øke egen ranking. Fiksete kamper...

UNFAIR:

Å utnytte systemer til egen vinning er som oftest unfair. Be om pause for å kjøpe seg tid. Falske nybegynnere som melder seg på spill mot høyt rankete. Lyve i chatten...

GREIT:

defensiv spillestil, blokkeringer. Sånn er det, dessverre; det blir som i fotball - noen lag er kjipe, og sørger for lite underholdning:)

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?