Spillrom
Sjiraffen | 7 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 7 |
Mobilspill
Pågående | 8 185 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Kirsti | 2008-04-07 17:15 | |
![]() | Å dele inn rom etter rating forutsetter at alle ønsker å spille med folk som har samme rating som seg selv. Slik er det ikke. Noen synes det er gøy å spille med dem som er bedre, for å lære av dem. Noen synes det er gøy å spille med dem som er dårligere, for å vinne. Noen vil spille med alle. Noen vil spille med vennene sine, som kanskje da havner i andre rom. Og så videre ... | |
Kraft - Ikke medlem lenger | 2008-04-07 17:53 | |
![]() | Det går vel også an å skrive ein beskjed i chat'feltet på eit nyoppretta spel. Eg startar av og til eit spel sjølv om eg veit eg må ta ein liten pause frå det - då skriv eg "den som vil vere med her, må vere forberedt på å ta ein pause snart - ok?" og då kan folk velje å gå igjen. Svarar dei "ok", startar eg spelet.. | |
-Juliiie- | 2008-04-07 18:09 | |
![]() | Jeg har veldig lav ranking og vil helst få litt opp på rankingen. så vis det kommer en med veldig mye poeng sier jeg ofte på chatten at jeg ikke tør og spille med en som er så god, også nekter jeg den personen. for da sier jeg at den er god og da blir det somregel ikke oppfattet veldig negativt. | |
Bagdad | 2008-04-07 18:36 | |
![]() | Jeg har bare skummet her, men minner om at den som starter spillet kan velge om poengene skal registreres eller ikke. Jeg har fullt voksne venner som heller ikke liker å miste poeng, og de får stjerner i blikket når de forstår at andre folk også liker å spille ordspill for spillets skyld, ikke rankingens. | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-04-07 18:37 | |
![]() | Synes ikke at egene barnerom er en god ide. Det er ikke slik at ordspill.no kan kontrollere alder på brukerene. Jeg tror det er bedre at barna som er med her, er klar over at de omgås voksene, enn å tro at de er i et eget barnerom, hvor det kanskje ikke er sånn. | |
Isobel | 2008-11-11 17:37 | |
![]() | Jeg vil gjerne få understreke det som er sagt tidligere her i denne tråden, nemlig at det er ingen grunn til å sjikanere folk selv om du blir nektet å spille. Det er en grunn til at nekt-knappen er der, og det er ikke ment som en fornærmelse om den blir brukt. Kort sagt, jeg liker ikke å bli kalt fucking bitch. | |
Alfa93 | 2008-11-11 18:44 | |
![]() | Helt enig med deg, Isobel;) Selv synes jeg det er greit å bli nektet. Jeg antar at vedkommende som nekter har funnet noe hos meg som de ikke liker, enten det nå er ranking, alder eller statistikk, eller kanskje de venter på noen andre..? Jeg bruker nekt hvis folk har veldig mye mer/ mindre enn meg i ranking. Jeg spiller med de fleste, men det er jo grenser... Hvis folk ikke vil spille med meg, er det bedre at de nekter enn at de `venter meg ut` eller går ut av rommet selv. Da får jo ikke jeg sjansen til å velge selv, kanskje jeg ikke har lyst til å sitte i et eget spill? Det er så kjipt å måtte gå ut av det selv også, og deretter se et nytt spill med samme spiller... | |
kness - Ikke medlem lenger | 2008-11-11 21:25 | |
![]() | "Nei takk - tør ikke spille mot deg!" eller "Beklager - venter på en annen" hadde vært bedre enn den meningsløse frasen "Hyggelig at du vil spille, men det passer ikke akkurat nå". | |
Weronix | 2008-11-11 21:52 | |
![]() | Men på den andre sida... Ved at det står; "men det passer ikke akkurat nå...", kan du jo dikte opp den hyggeligaste unnskyldninga du klare!...;) Kanskje vedkommande sitte og venta på sitt livs utkårede, og derfor ikkje kan spille med deg akkurat no? Eller kanskje ho/han syns du virka så utruuuulig flink at dei berre ikkje tør spele med deg før dei har fått litt meir trening? :) Men uansett bedre at folk "nekter" meg å spele, enn at eg blir sittande igjen aleine ja.. | |
Isobel | 2008-11-11 22:29 | |
![]() | I det konkrete tilfellet som inspirerte dette innlegget sa jeg at jeg helst ville spille med noen med omtrent samme ranking som meg selv. Jeg synes det er en ærlig sak. | |
Annhe | 2008-11-11 23:48 | |
![]() | Apropos ranking, jeg har vært så heldig å spille med ei veldig hyggelig her og pga stor forskjell i ranking, foreslo hun at vi også kunne ta spill uten ranking, bare huske på å ta vekk haken for "ranket spill". | |
mcsnurp | 2008-11-13 19:59 | |
![]() | Jeg må si at jeg får mest ut av de spillene der jeg spiller med noen som er omtrent like gode som meg selv. Det går ikke egentlig så mye på det å tape eller vinne ranking, men på det å ha en jevnbyrdig motspiller. Da jeg stort sett spiller spill på normaltid, tar hvert spill litt tid, og jeg vil gjerne ha kvalitetsmessig gode spillomganger for egen del. Jeg har ingenting imot å bli nektet, og tar meg den frihet å nekte selv også. Jeg synes det er en real ting å si ifra om en har lyst til å spille mot noen eller ikke. Det er jo noen som synes det er så leit å nekte noen at de sitter og venter til et passelig spill dukker opp - jeg synes det må være rom for å tørre å åpne et spill uten å være redd for å nekte. | |