Spillrom
Sjiraffen | 10 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 10 |
Mobilspill
Pågående | 8 251 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
elinsnupp | 2009-03-14 19:48 | |
![]() | Haha- for en tulling du har spilt mot!! Da burde jo vedkommende gjort det samme, og latt deg få bonusfelteneItte no knussel, knus dem alle sammen!! | |
Sydsklie | 2009-03-14 20:04 | |
![]() | Fins det spill uten taktikk? Fins det spill hvor cluet er å tape? Heia Farmor! Støtter deg 100 % PS. godt sagt Torill (begge innleggene) | |
ohelene | 2009-03-14 20:18 | |
![]() | Eg sperrar gjerne ei raud rute om det gir meg eit bra legg, men helst prøver eg å unngå sperring. Om spelet held på å låse seg legger eg gjerne eit ord inn mot mange bonusruter. Taper ikkje alltid for det. Eg likar å gå opp i score, men eg likar òg å sjå at motspelar og eg sammen klarar å utnytte mange av bonusrutene. | |
maranello | 2009-03-14 21:03 | |
![]() | Angryshoes: Å le er det noe alle trenger innimellom....du har fått deg din andel.... Ellers er det fritt for å mene det jeg mente...Resten spiller ingen rolle.... Jeg spiller bare for å spille. | |
Ø N | 2009-03-14 21:50 | |
![]() | maranello Jeg spiller bare for å spille. www.ordspill.no/foru...e= -0#26874 Det er godt ikke alle er opptatt av egen ranking og spillstrattestikk å bare er ute etter å spille på Ordspill.no.... ;(:)> | |
slengbukse | 2009-03-15 09:49 | |
![]() | Et spill er et spill er et spill. Regler er regler. Man spiller akkurat sånn man vil selv og hvis man ikke liker spillestilen til noen man spiller mot kan man skrive ned navnet til vedkommende og ikke spille mot h*n igjen. Jeg har opplevd å få kjeft for ikke å 'legge' opp til en motspiller. Jeg skjønte først ikke hva hun mente, men når jeg tenkte meg om innså jeg at hun hadde gjort det mulig for meg å legge på 3x-felt og nå var hun oppbragt over at jeg ikke gjorde det samme for henne. Jeg syntes det var en underlig måte å spille på om man ønsket å vinne. Likevel, det jeg opplever mest av er at folk unnskylder for spillestilen sin eller for hvordan de legger brikkene. De er redd for at jeg skal bli irritert over at de legger bare korte, kinkige ord som det er vanskelig å bygge videre på, eller at de har blitt nødt til å blokke deler av spillbrettet. Forklaringen er alltid at de har fått utdelt så forferdelige bokstaver. Mitt svar er da at man spiller akkurat som man ønsker selv og en viktig del av spillet er uforutsigbarheten i det en motspiller kan finne på å gjøre, irritasjonen over at man selv mister muligheter og for mitt vedkommende følelsen av beundring når motspilleren legger noe skikkelig sexy. Da ønsker jeg bare å jobbe enda hardere for å bli enda bedre selv. | |
benni2009 | 2009-03-15 12:38 | |
![]() | Det er i sannhet en veldig sammensatt gruppe spillere her. Jeg har spilt mot folk som beklager at de må passe på første legg pga "kun vokaler her" og lignende. For å være helt ærlig er det meg revnende likegyldig om de så ikke legger et eneste ord, uansett hva begrunnelsen er. Hadde vært spennende å vite mer om hvordan folk egentlig har lært å spille Scrabble der hjemme, tror det er mange kreative tolkninger av reglene.. God søndag! :-) | |
benni2009 | 2009-03-15 14:17 | |
![]() | "Spilleregler Ordspill.no er et spill for 2 til 4 spillere, der det gjelder å danne ord med bokstavbrikker på et spillebrett med 15x15 ruter. Målet er å få så mange poeng som mulig gjennom å legge ordene i poenggivende kombinasjoner. Den spilleren som får flest poeng vinner!" Bare som en liten kuriositet... ;-) | |
Kirsti | 2009-03-15 14:22 | |
![]() | Mitt viktigste mål når jeg spiller er alltid å legge brikkene i pene mønstre, sånn at de til sammen danner en blomst, en sommerfugl eller kanskje en liten harepus. Dessverre er det ingen motspillere som tar hensyn til det. De bare legger i vei for å få poeng. Det synes jeg er veldig sårt. Puh. Det var godt å få det ut. | |
Seierherren - Ikke medlem lenger | 2009-03-15 14:23 | |
![]() | Her en dag spilte jeg mot den ONDSKAPSFULLE Holger, og han hadde flere ganger muligheten til å legge opp spillet slik at jeg kunne legge ord over 3-4 røde brikker. På denne måten kunne jeg scoret minst 400 poeng i ett legg! Bare tenk på hva sluttresultatet kunne blitt. Likevel valgte fysaken å BEVISST spolere mine sjanser ved på utspekulert vis å unngå slike opplegg. Som om ikke det var nok la han flere ord over bonusfelter, og forsynte seg slik GRÅDIG av poengbeholdningen. Det påfølgende tapet føltes selvfølgelig ualminnelig URETTFERDIG. Jeg gir derfor min fulle støtte til Maranello for denne rettskafne og HØYST nødvendige refs av disse SJOFLE menneskenes YNKELIGE insentiver for ordspilling. Måtte dette være starten på en NÅDELØS utrenskingsprossess. Veien til seierspallen skulle da bli kort og ærefull. | |
Holger | 2009-03-15 14:26 | |
![]() | Æsj, nå føler jeg meg liten. Skal aldri gjøre det igjen. | |
Seierherren - Ikke medlem lenger | 2009-03-15 14:30 | |
![]() | Jeg må be om å få strøket den siste setningen. Det er selvfølgelig totalt SCHIZOFRENT og HENSYNSLØST å lefle med fantasier om seiersbragder. Nei, la oss spille KUN for adspredelsens skyld. Seier eller tap spiller naturligvis INGEN rolle, og måtte brikkemajoren fordømme dem som skulle mene det motsatte. Poeng derimot, denne TOTALT uavhengige enhet fra tap og seier, er som alle vet av HØYESTE viktighet, særlig i forbindelse med en fruktbar og gjensidig tilgjengeliggjøring av bonusfelter. | |
HanneIL | 2009-03-15 18:39 | |
![]() | Nå vet jeg hvem jeg skal spille mot for å få lagt på flest mulig poengfelt. Præææhæhæ | |
Holger | 2009-03-15 19:15 | |
![]() | Præææhæhæ? Har du satt noe i halsen? | |