Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede16
Mobilspill
Pågående8 246

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ø N2009-03-24 15:55
Antall innlegg: 725

Kjøper den gompedyret hvis du spiller Standart eller Spesialbrett.

Men for oss som kun spiller Tilfeldig så ligger det i kortene at det ikke alltid er den beste som får de beste leggene hele tiden.

Hvor ofte opplever en ikke at den som åpner brettet
legger ett legg på 200-400 poeng.

Da spiller det liten rolle hvilke ranking du selv har.

Ofte så greier du å hente inn igjen en spiller som har 500 i rank
men det er umulig å vinne kampen med så stor margin
at du unngår rankingtap.

Det er klart en kan velge å spille Standart eller Spesialbrett men det
er mye artigere å spille Tilfeldig selv med denne risikoen.

nabodama2009-03-24 17:56
Antall innlegg: 119

Er det ikke nesten litt juks da å opprette flere kontoer ? Når man har spilt flere tusen spill og så begynner på nytt og spiller mot de som bare har spilt feks. 5 spill, og en selv har mye erfaring og kan de fleste ordene som er godkjent.
Høres litt unfair ut ovenfor de som virkelig ER nye ...

Weronix2009-03-24 18:03
Antall innlegg: 338

På den andre sida - eg spela kun tilfeldig, og har aldri nekta nokken å spele (uansett ranking). Eg har kanskje ikkje den høgaste rankingen i verden, men ligge jevnt over 2000, så det med at man mista så utruuulig masse poeng på å spele mot dei med lav ranking trur eg ikkje heilt på, eg trur det jevna seg meget bra ut over tid. :)

Og om det er juks eller ikkje å ha fleire kontoa trur eg kjem heilt an på auget som ser her inne! :) Det å lage en ny konto kan jo ha mange grunna, men dersom man laga en ny konto i den hensikt å "kjøpe" seg billige poeng på at folk trur du er ny - så kan man vel kanskje sei at det nærma seg juks. Og iallefall viss man sitter med to kontoa og spela mot seg sjøl, men får no virkelig ikkje håpe det e so mange som drive med det! :)

Ø N2009-03-24 18:39

nabodama.

Tja det kommer jo litt ann på hvordan en ønsker å se på det.

Hvis en oppretter en ny brukerkonto med tanke på å bygge denne raskt opp i reiting så svever det kanskje i en gråsone. Men jeg tror at denne vinsten raskt forsvinner da en på sikt ganske sikkert vil havne ca der en var på det forrige brukernavnet således så ville det vært like lurt å prøve å bygge opp det brukernavnet spilleren hadde.

En annen måte som vil være joks er å spille mot seg selv med de forskjellige brukerkontoene men det er jo også en vinst som vil forsvinne igjen så fort brukeren spiller ordinære kamper igjen.

Men hvis en ser en bruker som er "ny" med 2 bak brukernavnet så kan en med stor sandsynelighet gå ut fra at dette er en spiller som har vært med på noen runder på Ordspill.no fra før.

Min personlige mening når det gjelder oppretting av flere brukernavn er at det eneste som skal være forskjell på disse er tallet bak det originale brukernavnet som var det første navnet brukeren opprettet på Ordspill.no

sovesveis22009-03-24 19:54
Antall innlegg: 12

Jeg har opprettet en ny konto etter at jeg stengte den forrige. Ville ta et lite sølibat fra ordspill, men det fungerte ikke noe særlig. Ikke synes jeg det var noe kjekt hvis en fremtidig arbeidsgiver skulle finne ut hvor mye jeg spilte ordspill som student heller :) Det er litt trist at sovesveis forsvant, men nå har jo sovesveis2 en ganske mye bedre bingorate i forhold til spill.

Når det gjelder deg Ø N, så synes jeg ikke det er noe særlig problem å spille mot folk med lavere rank. Hvis jeg slår en som har 800-900 med cirka 300 poeng så får jeg en fin rankinghopp. Det er heller ikke sjeldent at det skjer. Det at de kan legge et fantastisk begynnerlegg blir ofte veid opp med at de er ganske ukritiske i forhold til å gi åpninger til fine rader med X2 og X3. Spesielt på panikk så er det ganske lett å ta igjen store forsprang da.

Det jeg derimot gjør er å gi dem noen sekunder å tenke på når de kommer inn på mitt spill. Jeg vet som nybegynner på ordspill at det ikke var særlig kjekt å tape masse.

trolljenta2009-03-24 21:29
Antall innlegg: 16

Jeg vil bare ha en konto, spiller ikke for å komme opp i rank, bare for å kose meg. spiller mot barna mine og da mister jeg mye, men det er ikke viktigst.
Men nå har jeg altså ufrivillig tre..hehe.. skal slette to og nå er jo dilemmaet mitt, hvem sletter jeg.
tenker....

Ø N2009-03-24 22:29

I åpningsinnlegget ønsket du å bruke Trollsjefen.

Da er vel slettingen enkel...... ;(:)>

mysteria - Ikke medlem lenger2009-03-24 23:24
Antall innlegg: 1124

ØN: den "signaturen" din ;(:)>
Er det en lur fugl?
Eller er det en skøyeraktig gris med fippskjegg?

:)

trolljenta2009-03-24 23:28
Antall innlegg: 16

Sant det ØN, for den har jeg hatt lengst.
Samtidig er det jo kanskje litt lurt å ha en man kan spille mot barna sine når man vet man taper masse poeng selv om man vinner spillene.
Også spille mot andre med trolljenta.
men da går jeg jo helt mot meg selv.
Er nok spillegalskapen som tar overhånd...

Ø N2009-03-24 23:49

sovesveis2.

Jeg vet som nybegynner på ordspill at det ikke
var særlig kjekt å tape masse.
......................... ......................... ......................... ......

Det er nettopp derfor jeg opprettet en brukerkonto til slik at de med ranking under 1000 ikke behøver å bli most i en kamp. Spiller du med en konto med høy rank så er du nødt til å mose motstanderen for å unngå rankingtap selv.

Sitt 15 til 30 minutter å se så vil du fort oppdage at de med lav ranking som går inn til spillere med høy rank veldig ofte blir kippet ut igjen.

Lenger ned du kommer vanskeligere er det å få spilt med de en ønsker å spille med. Det som er årsaken til dette er rankingreglene.

Hadde det vært slik at ved seier så gikk du i null så hadde dette skjedd i mye mindre grad. Hvis du skall gå i pluss så er det greit nok at du må mose motspilleren.

Det er ikke rart det er mange "nye" spillere på ordspill hver dag da du under en viss ranking har store problemer med å få noen å spille mot.

sovesveis22009-03-25 12:36
Antall innlegg: 12

Dette Ø N tror jeg ikke har noe med at folk synes det er dumt å mose spillere med lavere ranking. De vet jo selv godt at det kan skje når de går inn på høyere rankede spillere (kanskje bortsett fra helt i begynnelsen, men de aller fleste lærer det ganske kjapt).

Grunnen til at de blir sparket ut er ganske mange:
- Redd for å miste ranking fordi man må vinne så mye.
- Mer utfordrende å spille mot spillere på høyere nivå.
- Folk blir litt høy på pæra når rankingen blir høyere.
- Sikkert andre grunner også.

Hvis det er slikt at du synes det er trist å mose motstanderne, så er jo det egentlig ganske symptatisk av deg - mer enn det inntrykket jeg fikk av de tidligere innleggene dine.

Når det gjelder å gi null poeng ved seier så vil det medføre i hvert fall to problemer:
- Spekulering i ranking - ingen risiko ved å spille mot spillere som har vesentlig lavere ranking.
- Hvor skal grensa gå før du er på null-poeng ved tap?

Er du god nok har du ingen problemer med å gå opp i ranking - du kan få en hel masse rankingpoeng ved å slå spillere rundt din egen ranking. Folk kan i hvert fall ikke skylde på det!

Men denne diskusjonen hører vel ikke hjemme her, og skal vi diskutere det videre, bør vi vel finne en annen tråd :)

Ø N2009-03-25 13:29

Gompedyret.

En spiller med 500 i rating bør ikke klare å lage 300 poeng på en med 3000 i rating, da fortjener i så fall den flinkeste å gå ned i rank
------------------------- ------------------------- -----------------------

300 - 100 = Pluss 13
500 - 200 = Pluss 1
500 - 300 = Minus 37
735 - 300 = Pluss Minus 0

Det vil med andre ord si at hvis du greier å holde motspiller på 100 poeng ved å spille så dårlig selv at du ikke oppnår mer enn 300 poeng i en kamp mot en spiller som har 500 i rank så er du en god spiller.

Da er det mest lønnsomt å spille fort og dårlig slik at motspiller ikke får mer enn 100 poeng slik at du selv på denne måten blir en god spiller.

Jeg er klar over at rankingreglene er slik men jeg er ikke med på at det er logisk og naturlig at de skal være det.

heim.ifi.uio.no/~kje...la tor.html

Torill2009-03-25 13:34
Antall innlegg: 3664

Hvis en med 3000 i rank spiller mot en med 1100 i rank, kan det slå begge veier, hvis begge i utgangspunktet er "riktig" ranka. Hvis den med 1100 i rank egentlig er like god som den som har 3000 i rank, men bare har lagd en ny profil, vil den som har 3000 gå kraftig ned. Dette er en av grunnene til at spillere med høy rank kan vegre seg for å spille mot en ed lav rank.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?