Spillrom
Sjiraffen | 5 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 5 |
Mobilspill
Pågående | 8 372 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-29 16:03 | |
![]() | Det finnes ikke bindestreker i ordspill, derfor kan man IKKE legge pc-er og pc-ene. Det var hele poenget. I utgangspunktet skrives endingene etter forkortelser som uttales en og en bokstav PC, WC etc, med bindestrek PC-ene etc, mens forkortelser som uttales som et ord, får vanlige endelser: aids / aidser, laser / laseren etc. Denne regelen har dog noen unntak, som; cd / cdene, wc / wcer osv. Må du har svar på hvorfor det er sånn? Prøv sunn fornuft eller ring språkrådet.... | |
benni2009 | 2009-05-29 17:13 | |
![]() | Det finnes svar, baltez, og så finnes det noe som heter svar. Takker ikke for "svaret" du ga meg på et spørsmål jeg ikke har stilt. | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-29 17:32 | |
![]() | Benny2009: Jeg finner verken svar eller spørsmål mellom oss?? Hva fabler du egentlig om? Du kommenterte noe, og jeg kommenterte det du sa. Jeg stilte et seriøst spørsmål om man kan legge Wikipedia på ordspill, og du valgte å kommentere det med at det er et egennavn....helt unødvendig, derfor kommenterte jeg hvor utrolig unødvendig det var. Jeg vet du ikke stilte noe spørsmål, derfor har jeg heller ikke gitt noe svar. Lykke til! | |
benni2009 | 2009-05-29 17:52 | |
![]() | Nettopp. Hyggelig for deg at du finner interesse i å kommentere unødvendige opplysninger. Men det fins faktisk flere måter å gjøre det på. Du klarer bare ikke la være å kverulere og spikke fliser? Helt ok for meg. Men du hadde tjent på å finslipe metodene dine, nå er det bare flaut | |
TheMagus | 2009-05-29 21:07 | |
![]() | duce,flow... | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-29 21:25 | |
![]() | benni2009: Hva er flaut? Jeg synes ikke unødvendige opplysninger har noe å gjøre i en ellers interessant tråd, og lærerik for mange. Hva som er årsaken til at du finner det for gitt å komme med et svært unødvendig innlegg, for deretter lange ut mot mine innlegg, er svært uklar. Merkelig oppførsel. Hvilke metoder skal jeg finslipe?? Hvordan jeg wobbler eller hva sikter du egentlig til?? Eneste metode jeg har brukt i denne debatten var å finne ut om Wikipedia var godkjent i ordspill, noe det da altså ikke var. | |
Glory | 2009-05-29 21:29 | |
![]() | Legger meg vanligvis ikke opp i "krangler", men klarer ikke la være å kommentere at jeg synes benni2009 blir meget ufint behandlet i denne tråden, noe jeg synes bør være uakseptabelt her. Egennavn er selvsagt ikke tillatt med mindre de har dobbel betydning (det er altså ikke egennavnet som godkjennes). | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-29 21:46 | |
![]() | Glory: hvem behandler hvem dårlig? Jeg sier kun seriøse meninger, mens jeg for ekle tilbakemeldinger fra benni2009.... Er dere samme person?? Og: det er feil at ikke egennavn blir godkjent her inne på ordspill. Og sånn er det bare, selv om det egentlig ikke skal være sånn. Dette fordi ordboka oppgir endel egennavn som å ikke være det. Nevnt for eksempel alle bilmerker. Strengt talt er vel også myntenheter egennavn. Det er en veldig flytende grense mellom hva som er egennavn og ikke!!! (eks.: navn på dager, måneder, guder, myntenheter osv.) | |