Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 217

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Scrabla2009-08-15 01:03
Antall innlegg: 2275

Foreslår at de som vil ha uvenner kjøper nettstedet www.assbook.com

grønnmann2009-08-15 01:24
Antall innlegg: 17

Synes det var et godt forslag, jeg pelna. Det er ikke mange her som jeg ikke kunne tenke meg å spille mot, men det er faktisk noen jeg vil unngå av prinsipp.

Til deg ØN som lurer: ett kriteri kan være at vedkommende har slengt noen ufine bemerkninger. Det holder i massevis for meg, og sikkert en hel del andre også. Ut over dette mener jeg at det ikke burde være nødvendig å rettferdiggjøre over andre enn seg selv mht til hvorfor man "svartelister". Mao; min grunn er god nok for meg.

For øvrig; "forslag" til oppkjøp av nettsteder og "velmende" råd om skaffe seg "uvennlister" andre steder synes jeg man kan holde for seg selv. Hadde vært artig å holde en tråd som ligger under kategorien "Spørsmål" på et nogenlunde seriøst nivå for en gangs skyld, og ikke spore av med sitt eget meningsonani.

Scrabla2009-08-15 01:28
Antall innlegg: 2275

Jeg gjør oppmerksom på at Pelna åpnet tråden med å si:
" Vil noen kjefte på meg nå? No problem :) Synes dette stedet er noen ganger altfor hyggelig med så mange snille og hyggelige mennesker med bare gode tanker... kom igjen hvis litt følelser... :)

May Lene - Ikke medlem lenger2009-08-15 01:32
Antall innlegg: 614

Jeg vil gjerne ha en handleliste-funksjon jeg da ..
Ofte man kommer på ting man skal kjøpe, mens man spiller..
Og før spillet er ferdig og man får løpt til handlelista, så er tingen glemt.
:(

Ø N2009-08-15 01:46
Antall innlegg: 725

Kjøper argumentet ditt grønnmann.

Spørsmålet mitt kom av ren nysgjerrighet og ikke som et krav
om rettferdiggjøring av spesifikt ønske.

Altså ett nysgjerrighetsspørsmål... :)

pelna2009-08-15 08:25
Antall innlegg: 36

ah, liksom jeg tvinger dere å lage uvennelister :) vil ikke ha uvenner - nei vel! ingen tvang, det er jo helt frivillig! Jeg har noen, som jeg selv mener er uvennene mine, som noen "nygamle" for eksempel som jeg aldri vil spille mot. Det er ganske vanskelig å huske alle og jeg er for lat til å skrive lister selv :) Noen her tar mitt spørsmål veldig personlig synes jeg :))) men som sagt, whatever.

tivoli2009-08-15 12:28
Antall innlegg: 27

Du kan jo bare høyreklikke og ignorere de personene du ikke liker ....

HanneH2009-08-15 13:02
Antall innlegg: 2290

Når du høyrerklikekr på navnet i spillrommet og ignorerer, så fjerne du ikke muligheten til spilleren for å spille mot deg. Det gjør det bare umulig for dere å chatte sammen, i flg. Kirsti og Kness som har testet det ut :)

grønnmann2009-08-15 14:30

ØN: Helt klart, var ikke meningen å insuinere at du hadde andre hensikter! :)

Jeg skulle gjerne sett noen reelle argumenter mot en "svarteliste". Kanskje du kan svare HanneH? Er det ikke gjennomførbart? Strider det mot "linja" ordspill ønsker å legge seg på?

Kanskje det er mulig å gjennomføre en avstemning blant spillere på ordspill?

Kirsti2009-08-15 14:53
Antall innlegg: 1946

Jeg kan i alle fall se ett veldig reelt argument mot en slik uvennliste: Det kan bli veldig problematisk å gjennomføre turneringer.

La oss si at jeg havner på Pelnas uvennliste. Det innebærer altså slik Pelna forklarer at jeg ikke vil kunne se at hun er i samme spillrom som meg og ikke kan se spillene hun åpner, slik at hun skal slippe at jeg kommer inn i hennes spill. I de vanlige spillrommene vil det selvsagt fungere greit. Men idet Pelna og jeg begge deltar i en turnering og må spille mot hverandre der, skal jeg da plutselig gå inn i "Pelnas spill", et spill jeg ikke kan se ... Jeg vil heller ikke kunne observere noen av de andre spillene hun deltar i under turneringen hvis jeg skulle få lyst til det.

Torill2009-08-15 14:56
Antall innlegg: 3664

Jeg skal prøve å si noe uten å være sarkastisk:

En slik liste vil etter mitt syn være et slags negativt tilskudd. Negativitet avler negativitet. Man kan bli mer fokusert på hvem man ikke liker og hvem man ikke vil spille mot, enn selve spillet.

Alle har vel noen de liker bedre å spille mot enn andre. Men hvis man har så mange man misliker å spille mot at man ikke klarer å holde oversikten uten en sånn liste, så bør man kanskje heller gå litt i seg sjøl og spørre hvorfor man har det sånn. Hvis det er at man har behov for å ha en del uvenner, synes jeg helt seriøst at man kan lete et annet sted.

mysteria - Ikke medlem lenger2009-08-15 15:15
Antall innlegg: 1124

Støtter Torill! Selv har jeg bare møtt to spillere (som jeg egentlig tror var samme person) som har kjeftet på meg underveis i spillet.
Noen teite privatmeldinger kunne jeg vært foruten, men det er jo bare å slette dem.
Det er morsomt å spille mot mange forskjellige, man lærer noe nytt stadig, både ord og måter å tenke på/strategier.
Snart skal jeg tørre å spille mot Kness. Helt sikkert. Kanskje.
:)

grønnmann2009-08-15 15:35

Jeg skjønner helt klart argumentene mot en slik uvennliste, men jeg er dog av den oppfatning av at de fleste er voksne nok til å unngå at dette blir en slags ondskapens spiral.

Som tidligere nevnt nyter jeg hyggelige parti med ordspill sammen med de aller fleste spillerne her på ordspill, men jeg innehar dessverre ikke fotografisk hukommelse, og en slik liste ville hjulpet med med å unngå de spillere som jeg ikke ønsker å spille mot igjen.

Jeg ønsker ikke å bruke tiden min på tullebukker, og jeg vil frata dem muligheten til å tjene poeng på meg. Dette fordi disse poengene tydeligvis er så livsviktige for disse individene at de ikke går av veien for å sende lugubre meldinger og bedrive ren sabotasje når de taper, eller er i ferd med å tape.

Denne listen har innledningsvis har fått navnet "uvennliste", men jeg foreslår heller at man kaller den blokkeringsliste eller noe i den dur. Hensikten min er ikke å lage en liste med uvenner som jeg kan konspirere mot eller å le en ond latter når jeg ekskludere enkeltindivider mot å spille mot meg. Det er simpelthen å sørge for at jeg slipper å bruke et eneste kalori ekstra på dem.

Kristin: Jeg er ingen guru på data, men tror du ikke det er mulig å opprette turneringsrom som "disabler" funksjonen med blokkering? En turnering er en turnering, og da er jeg helt enig at det blir lite hensiktsmessig med en slik blokkering.

Torill2009-08-15 15:47

Grønnmann-

Jeg har også lagt merke til at det er enkelte som sier lite hyggelige ting, også i felleschatten, gjerne litt sent på natta. Dette er imidlertid gjerne noen (samme person) som oppretter en profil for kortvarig bruk, såkalt nygammel. Dårlig oppførsel skal meldes spillvertene. Men siden dette er profiler som dukker opp og forsvinner igjen etter veldig kort tid, så er det lett å legge merke til dem, men vanskelig å ha en oppdatert liste. Det virker som om den det gjelder forsvinner av seg sjøl etter kort tid eller blir utestengt etter klager. Om det er 10 spillere/profiler som har kommet med lite hyggelige, så er det kanskje bare en eller to personer som står bak. Tror ikke en slik liste er veien å gå for å få bukt med dette, siden profilene kommer og går hele tida.

Ellers har vi de som ikke vil spille mot folk med høy eller lav rank. Er det noen av dere tilhengere av en uvenn/blokkeringsliste som ønsker å bruke den til å stenge ute folk på dette grunnlaget? Er det ikke veldig lett bare å sjekke ranken før man går inn i noens spill eller nekte noen man synes har en upassende rank?

pelna2009-08-15 16:03
Antall innlegg: 36

Jeg må oppføre meg pent, jeg må aldri spørre spørsmål som spillvertene og de store spillguruene ikke liker og må aldri si offentlig at jeg har en egen og privat uvenneliste eller såkalt blokkeringsliste.

Også får jeg tillatelse å være her og behøver ikke å lete etter et annet sted (som det ble foreslått av mange)?

tusen takk! :)))

men kanskje dere bør ta av dere de rosa brillene deres hvert fall av og til? :) Ellers så blir det et ganske kjedelig sted med personer som alltid er enige med hverandre og sted hvor alle er glade i alle... nesten som et trosamfunn... kom igjen, det er bare et spillrom :))

Cygnus2009-08-15 16:13
Antall innlegg: 44845

Det er nok noe jeg ikke forstår her - hvis noen "kjefter på en" som en skrev her, så er det vel bare å ignorere det, spille ferdig og så huske den personen for fremtidig ikke-spill. En behøver ikke svare, en behøver ikke gjøre annet enn å spille ferdig - eller, hvis det virker uoverkommelig, bare avslutte (joda, jeg skjønner at en da taper poeng, men so what!).

Ellers må alle lage venne- eller uvennelister alt de orker for min del!

Torill2009-08-15 16:19

Har ikke noe mot at du er her eller er uenig med meg Pelna. Hvis du har lyst til å ha meg på en uvennliste fordi jeg ikke er synes det er fint med uvennlister, så vær så god. For egen del gidder jeg ikke å bruke energi på å være uvenner hverken med deg eller med noen andre her.

Ellers ser jeg på dette forumet som en arena for å uttrykke enighet og uenighet og for å lære litt av andres synspunkter. I det øyeblikket noen kommer med overbevisende argumenter for en slik liste, skifter jeg gladelig mening. Så langt har ikke det skjedd.

Vi spilles! (Håper de som er uvenner med meg klarer å huske det sjøl og lar være å gå inn i mine spill eller trykker på nekteknappen om jeg går inn i deres. )

HanneH2009-08-15 16:20
Antall innlegg: 2290

grønnmann, om det er mulig eller ikke å lage en slik liste skal ikke jeg uttale meg om. Men i dataverden er vel det meste mulig. Men jeg tviler sterkt egentlig på at de Svenske spillutviklerene vil bruke tid på å få dette gjennomført. De har ganske mye de jobber med allerede og som er satt på ønskelisten og hvilke planer de har for gjennomføring av dem vet nok ikke vi mer om enn dere :)

I mellomtiden vil jeg anbefale for de som ønsker seg en slik liste, at de enten finner en kladdeblokk og skrive det opp i, eller lage seg et Word dokument eller lignenede som man kan ha åpent samtidg som man spiller Ordspill. Eller som jeg sa tidligere, bruk vennelisten til uvennliste, så har du full oversikt der.

Sydsklie2009-08-15 16:27
Antall innlegg: 703

Jeg tilber brikkemajoren og feltmarskalken hver kveld - men det er kun av ren egoisme.
For min del kan det være så mange lister som bare det.
Vennelisten? Hva gjør egentlig den? Sier i fra om visse personer som står på ens liste er innlogget? Eller gjør den noe mer? I så fall kan en vel like gjerne bruke den som en uvennliste så en kan se hvilke rom en bør styre unna hvis det er folk en ikke kan tåle tryne på. Eller er det andre funksjoner en slik liste skal ha? blokkere spill? blokkere chat? jeg vil gjerne se hva andre spillere skriver om meg.

Pelna - kjør på - fint at noen tørr å ta de upopulære spørsmålene. Det må være rom for det meste så lenge det ikke blir personangrep og sjikane.

grønnmann2009-08-15 16:28

Torill:

Mulige (subjektive) grunner folk kan ha for å blokkere;

- Mistanke om doble spillerprofiler
- Ufine slengbemerkninger
- Sabotasje av spill
- Spillestil (man ønsker å unngå visse spillertyper)
- andre grunner

Dette er tema som titt og ofte tas opp i forum, kanskje mest blant de som ikke er "superdrevne" ordspillere. Vi som ligger på ranking rundt 3000+ klarer som regel å gjennomskue visse typer og følgelig vende deres eget spill mot dem, men slik er det ikke for de fleste tror jeg..

Derfor bør deres subjektive oppfatninger telle og de bør kunne velge hvem de ønsker å spille mot og hvem de ikke ønsker å spille mot.

For min del ønsker jeg, som tidligere nevnt, kun å blokkere de som oppfører seg ufint. De moroklumpene som oppretter nye profiler til stadighet får bare slippe unna. Men jeg tror ikke de utgjør så mange, og én dag må de jo bli lei av å stadig vekk opprette nye mailkontoer i sin jakt på å lage kvalm på ordspill.no.

Dette med blokkere folk pga rank ser jeg som lite sannsynlig. Synes alle innvendingene mot denne listen dras ut av alle proporsjoner. Som Pelna skriver; det er bare et spillrom.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?