Spillrom
| Sjiraffen | 20 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 20 |
Mobilspill
| Pågående | 8 486 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| jenka | 2010-01-05 20:17 | |
![]() | Huff! Jeg gikk inn på Kunnskapsforlagets blå ordbok, og der står det at reire betyr å bygge reir, men reiring er ikke tillatt. | |
| Scrabla | 2010-01-06 00:49 | |
![]() | gamle damer med barnevogn ? | |
| AaseB | 2010-01-06 10:20 | |
![]() | Scrabla: Olde- , tippolde- eller tipptippoldemødre, sikkert. | |
| jenka | 2010-01-06 11:38 | |
![]() | Jeg liker ikke disse spydige bemerkningene som mange har her på ordspill. Dere unge er så kule. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke ALDRI skal gå inn her mere og kommentere saker og ting. | |
| Torill | 2010-01-06 14:50 | |
![]() | Her har det sikkert blitt sletta et innlegg, og vi som ikke har lest det må gjette hva som sto der. Jeg synes de aller fleste her er hyggelige, uansett alder. Derfor synes jeg "dere unge er så kule" (og underforstått spydige) ikke er så mye mer saklig enn "dere gamle damene skjønner ingen ting" (eller hva det nå har stått i det slettede innlegget). Hilsen en halvgammel og halvspydig dame som liker å være aktiv i forum. | |
| Ø N | 2010-01-06 15:33 | |
![]() | Jeg tror faktisk ikke det er slettet noen innlegg her Torill. Det er så utrolig mange hårsåre mennesker på ordspill.no at jeg snart skifter brukernavn å slutter å skrive noe som helst her inne. Det alltid er noen som på en eller annen måte greier å vri de uskyldigste innlegg som et angrep eller en fornærmelse mot seg selv. | |
| Torill | 2010-01-06 15:53 | |
![]() | Etter å ha finlest innleggene skjønner jeg at det ikke har blitt slettet noe. Men skjønner ikke helt hva som har kommet fram av spydigheter i denne tråden egentlig. | |
| gompedyret | 2010-01-07 02:18 | |
![]() | Jeg håper inderlig ikke at du gjør noen av delene, Ø N. Du er en av bidragsyterne som gjør forumet til et interessant og trivelig sted å være. Utover det er det bare å innrømme at jeg deler Torills mangel på forståelse. Jeg aksepterer og respekterer at en del av forumdeltagerne ikke har særlig erfaring med diskusjonsfora på nett, nettopp derfor prøver vi å finne en balansegang som i praksis innebærer en temmelig restriktiv linje på hva som er "greit" å bringe til torgs her. Men skulle man prøve å følge standardene som enkelte iallefall tilsynelatende setter opp hadde dette forumet vært så stivt, glatt og uinteressant at en polert treplanke hadde blitt rene festen i sammenligning. Jeg velger å tro at det er mer som ligger bak enn noe som er ytret i denne tråden. Heller ikke forstår jeg denne trangen (som opptil flere har hatt) til å trampe indignert i bakken og annonsere at man aldri mer setter sine ben her. Det er synd at noen i det hele tatt føler behov for det, for det er ikke så voldsomt hyggelig lesning. NB: Ryktene sier at den før omtalte damen med barnevognen brukte den til å samle tomflasker i. | |
| død postmann - Ikke medlem lenger | 2010-01-08 16:07 | |
![]() | bergstad | |
| død postmann - Ikke medlem lenger | 2010-01-08 18:53 | |
![]() | e det scrabbla som e ung og kul? | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2010-01-11 18:33 | |
![]() | verdensby ~by storby, metropol London er en v- vennskapsby ~by v-er byer i ulike land som har inngått avtale om regelmessig, vennskapelig forbindelse med hverandre utby utby 1 by fram til salg 2 om no middelalderforh: skrive ut til krigstjeneste universitetsby ~by 1 by med universitet 2 stort område med bygninger (og boliger) ved et universitet underby underby sette lavere pris enn andre ved kjøp og salg, jf underselge kjøpmennene u-r hverandre i konkurransen om kundene tilby ~by (av II by) si seg villig til å gi, låne bort, selge e l t- noen hjelp, et hus / t- styret å fratre stillingen / refl: t- seg å hjelpe studentby ~by område med boliger for studenter s-en på Sogn i Oslo storby ~by by med høyt innbyggertall s-er som London og Paris stasjonsby ~by tettbebyggelse omkring jernbanestasjon spøkelsesby spøkelses|by fraflyttet by, (uhyggelig) ruinby soveby sove|by (eng. dormitory town 'sovesalsby') tettbygd boligstrøk nær større by småby ~by liten by sjøfartsby sjøfarts|by by der det drives mye skipsfart shabby shabby a3 (utt sjæbbi; eng.) lurvet, loslitt, fattigslig en s- fyr, dress / se s- ut rugby rugby -en (utt røgbi; eng., etter kostskolen Rugby) amerikansk og engelsk ballspill med oval ball som bæres, sparkes og kastes residensby ~by by der landets (konge og) regjering har sete, hovedstad påby påby pålegge, befale provinsby ~by by utenfor hovedstaden overby ~by by over partiene o-r hverandre nå før valget oppby ~by (fra ty.) 1 utkommandere til tjeneste o- alt våpenført mannskap 2 anspenne, anstrenge o- alle sine krefter olympiaby olym'piaby innkvarteringsområde for deltakerne i en olympiade naboby nabo|by nærmeste by millionby ~by by med en million innbyggere el. mer Aten er en m- lobby lobby m1 (utt låbbi; eng.) 1 inngangshall, forrom, korridor (særlig i en parlamentsbygning) 2 særl om am. forh: (press)gruppe som driver lobbyvirksomhet landsby ~by om utenl forh: tettsted der det særlig bor bønder som dyrker jorda omkring kjempebaby kjempe|baby spøk., særl om idrettsmann: uvanlig storvokst ung mann innby inn|by 1 be en å komme som gjest, invitere i- til fest / subst i pf pt: alle de innbudte kom / oppfordre i- leserne til en konkurranse / i- til aksjetegning 2 lokke, friste været innbød ikke til langtur / adj i pr pt: gjøre seg i-dende lokkende, lekker hytteby hytte|by område der hyttene ligger tett hobby hobby m1 (utt håbbi; eng., eg 'liten hest, kjepphest') interesse, yndlingsbeskjeftigelse som en driver med i fritiden ha musikk, frimerkesamling som h- / dyrke flere h-er hjemby heim|by el. hjem~ | |
| NappyHead | 2010-01-20 12:33 | |
![]() | Jøss. Det var ikke meninga at min tråd skulle lede en person til å begå forum-selvmord. Triste greier.. Hva med DRITTBY? Kan det gå? | |
| baltez - Ikke medlem lenger | 2010-01-20 12:45 | |
![]() | Drittby går ikke, men både Oslo og Halden går. | |
| bris1 | 2010-01-20 14:53 | |
![]() | Der først skjønte jeg at baltez virkelig er baltez.... | |