Spillrom
Sjiraffen | 5 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 5 |
Mobilspill
Pågående | 8 200 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Grøpp | 2010-01-04 05:14 | |
![]() | Når jeg spiller mot forholdsvis ferske ordspillere synes jeg det er rett å gratulere. Husker jeg fikk grattis etter den første bingoen, og det oppfattet jeg som veldig hyggelig. Folk som jeg har spilt mot mange ganger, og er gamle i gamet, synes jeg egentlig ikke det er noen vits i å skrive grt til, om ikke bingoen er spesiell. Så her er alle jeg spiller med ofte advart: jeg kommer ikke til å gratulere ved alminnelige bingoer lenger og forventer heller ikke noen grt selv. | |
pademelon | 2010-01-04 08:56 | |
![]() | Enig med deg , Hampus. Jeg må humre av de som klager på å bli gratulert.. men det gjør jeg sikkert fordi jeg fortsatt er relativt amatør, og synes det er kjempestas med bingo! Dessuten liker jeg kommentere når morro ord oppstår, evt fint mønster osv. | |
twiver | 2010-01-04 09:58 | |
![]() | Flott Hampus :) Helt enig med deg ! | |
Oheidia | 2010-01-04 11:05 | |
![]() | Enig med Hampus og flere andre som mener det samme. Jeg skriver alltid hei på starten av et spill og jeg gratulerer som regel ved bingoer (og hvis noen ikke liker det så får det så være). Jeg blir absolutt ikke fornærmet om andre ikke sier grt hvis jeg lager en bingo men synes absolutt det er koselig om de gjør det. Jeg spiller ordspill fordi jeg liker det, jeg trimmer hjernen og får kanskje aldri alzheimers og det er hyggelig at det er en ekte person i andre enden. Noen ganger chattes det litt og andre ganger ikke. Hyggelig uansett! | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-01-04 13:41 | |
![]() | Jeg skriver svært lite generelt i chatten, for i panikkspillet blir det bare bortkasting av tid.. Men jeg kaster ut ett lite smil, eller en wow, om noen får ett legg eller bingo på flere hundre poeng. Greit nokk at man faktisk spiller mot andre mennesker. Men alle vet at å stirre på en skjerm ikke gir deg medmenneskefølelsen, så man blir mer distansert fra hverandre sånsett. Jeg gratulerer ikke de jeg spiller mot i lotto heller liksom. | |
Lassa | 2010-01-04 13:49 | |
![]() | Jeg morer meg over at så mange interesserer seg for et så lite viktig spørsmål... Den samme logikken som ”grt-motstanderne” bruker er for øvrig svært utbredt i våre dager: mange synes for eksempel ikke det er nødvendig å si takk når de står foran en disk og mottar en vare de har kjøpt – fordi de nok tenker at det er jo jobben til personen som står bak disken, altså ingen grunn til å si takk. Ordspillhøfligheten er ikke av stor betydning i denne sammenhengen, men et generelt høyere høflighetsnivå enn i samfunnet ellers (Hei, grt, tfs) er positivt. At mange synes dette blir falsk/overfladisk/unødven dig/bortkastet faller dessverre sammen med en tendens i samfunnet for øvrig. Jeg bor i Frankrike, og blir slått av en enorm kontrast hver gang jeg kommer til Norge: folk grynter, brøyter, mumler og forbitrer seg smil- og høflighetsløst rundt i det offentlige rom... Med ønske om en god dag! | |
darksome | 2010-01-04 14:21 | |
![]() | kommer an på motstanderen faktisk. jeg sier alltid hei, som oftest etterfulgt av et smilefjes... når motstanderen ikke svarer, gratulerer jeg ikke med bingo eller takker for spillet o.l. .... barnslig? hell yes! | |
pandagruff - Ikke medlem lenger | 2010-01-04 14:25 | |
![]() | Blir litt mye grt-ing når man spiller Panikk og motspilleren dunker inn en tre-fire bingoer, noe de jeg spiller mot gjerne gjør. Men hvis det er en haug med poeng kan man jo grt-e litt. Eller banne hvis det er veldig mange poeng :) | |
Hampus | 2010-01-04 16:42 | |
![]() | Jeg har i likhet med deg, lassa, bodd noen år i utlandet (Sverige (svenskene er faktisk mye mer høflige enn oss) og England) og kjenner godt igjen følelsen av barbari i omgang med andre nordmenn i offentlig miljø. Nå er det noen år siden og barbarifølelsen går heldigvis over og jeg er ikke slitsomt høflig selv, men jeg drar til med en unnskyldning hvis jeg skomper borti andre i butikken. Angående panikk så er jeg enig i at det er helt andre regler som gjelder. De få gangene jeg har drista meg til en runde med panikk har jeg verken hilst, gratulert eller lagt en eneste forbanna bingo. Ikke en gang bokstavene t, f og s klarte jeg å sortere i riktig rekkefølge da spillet plutselig var over. Dessuten følte jeg en sterk trang til å tøye ut etterpå. | |
Valpen | 2010-01-04 18:34 | |
![]() | Min største opplevelse var da motspiller la BINGO. Jeg gratulerte som vanlig ikke hvorpå hun spør meg: Gratulerer du ikke ? Da holdt jeg på dette av stolen - så flinke kan enkelte bingo-konstruktører tro de selv er at de forventer en grt. Herregud - det er som mange sier - det er barnamat å legge de fleste BINGOENE. ( særlig når du har to timer å tenke på ) | |
mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-01-04 18:45 | |
![]() | Bra, Hampus! Selv om jeg føler det litt tungt å gratulere deg når du smeller inn mer enn to bingoer i samme spill :P Eller er det da helt greit med bingo-kommentarer, enten det er grt, wow, fillern eller hm. | |
mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-01-04 18:46 | |
![]() | Det skulle stå 'ellers' Unnskyld. :) | |
Hampus | 2010-01-04 19:29 | |
![]() | Når man tilbringer altfor mye tid på ordspill er respons fra motspillere et velkomment tegn på at man fortsatt eksisterer og har et liv. Banning er derfor selvfølgelig helt ok, mysteria! | |
Anjete | 2010-01-04 21:54 | |
![]() | Nå vet jeg at jeg går utenom tema, men jeg blir så glad når jeg ser slike setninger som Hampus sin for noen innlegg siden, setninger der man har en parentes inni en annen parentes! Grt med det! | |
Hampus | 2010-01-04 22:36 | |
![]() | tt | |
gompedyret | 2010-01-05 02:17 | |
![]() | Når jeg har lagt en skikkelig fin bingo som fortjener minst en "grt!!!", men ikke får det, da sier jeg "ta-da!" og logrer med halen. Da skjønner som regel motspilleren hva vedkommende har å gjøre! Sånn bortsett fra det så glipper fingrene omtrent automatisk bort i en grt når motspiller får bingo. Er bingoen spesielt bra vanker det gjerne saftigere godord eller tilogmed uspesifiserte utbrudd av onomatopoetika fra min side. Men om vedkommende får flere bingoer i samme spill er jeg sjelden like generøs. Heller tvert i mot! | |
USA - Ikke medlem lenger | 2010-01-05 11:32 | |
![]() | Jeg vil her foreslå at istedet for å bruke det trauste grt når man ønsker å gratulere med bingo, bruk fantasien, bruk noe annet enn grt, bruk f.eks. wow, enormt, oioi, jezzez, halleluja, :-), dvg =den var god, osv... | |
rbm | 2010-01-05 11:36 | |
![]() | Men vi gjør jo det også..personlig smeller jeg til med "hold your horses" hvis jeg har tid!! | |
USA - Ikke medlem lenger | 2010-01-05 11:39 | |
![]() | supert rbm | |
rbm | 2010-01-05 11:48 | |
![]() | Og da er det noen som bruker av sin tid(!) til å svare at de ikke har hest!! Det er jo fin taktikk--hehe.. | |