Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 491 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Tweedygirl | 2010-05-26 01:51 | |
![]() | Kjører Vsta her, å har å opplevd ofte at d henger seg eller går tregt. Kan det ha noe med vista å gjøre ?? | |
Glory | 2010-05-26 02:10 | |
![]() | Bruker selv mac og Firefox og har opplevd det samme flere ganger. Noen ganger må jeg ty til omstart av maskinen. Men senest i kveld da jeg gikk inn i et spill og oppdaget at jeg ikke fikk flyttet brikkene, avsluttet jeg bare Firefox og gikk inn igjen. Det virket. | |
Duppedingser | 2010-05-26 09:16 | |
![]() | Selv om jeg misliker vista så har det nok ikke noe for seg å skylde på ett bestemt os eller nettleser. Flash i seg selv skaper fort problemer, og er nok følsom i forhold til den enkelte maskins systeminnstillinger og hvilke andre operasjoner man foretar seg samtidig. | |
Nordavind | 2010-05-26 17:43 | |
![]() | Nei, problemet ligger da nok ikke på OS'et. Men jeg fastholder også på at det ikke er linjen heller. Som jeg sa før spiller jeg ofte på mobilt bredbånd (ca 158 kbit/s ned og 100 kbit/s) fastnett bredbånd er som oftest minst 10-20 ganger raskere). Jeg ser at Firefox går igjen, har dere mange andre vinduer/tabs åpne? Og har dere installert AdBlockPlus som sperrer for reklame? Mulig at når flash skal kjøre ordspill og ørten animerte reklamer samtidig at det kan gå tregt. | |
myst2 - Ikke medlem lenger | 2010-05-26 17:45 | |
![]() | Har adblock men det er jo alltids noen som sniker seg forbi... | |
Nordavind | 2010-05-26 18:49 | |
![]() | Du kan legge til elementer selv i listen over ting den skal blokkere. | |
Galois | 2010-06-03 10:04 | |
![]() | Treg pc skyldes noen ganger at virusbeskyttelsesprogramm et er overivrig. Som en slags virtuell Knut Storberget skal den kontrollere ned til minste detalj. Det stjeler mye kapasitet. Aller aler aller aller verst er Norton Symantec. | |
Galois | 2010-06-03 10:05 | |
![]() | Ja forresten, Vista. Ikke bruk Vista. | |
skumlemannen | 2010-06-03 16:55 | |
![]() | Flash må nok ta mye av skylden. Jeg har flere andre problemer (ikke relatert til ordspill) med flash. Unngå å ha andre tabs oppe, SPESIELT de med flash-baserte reklamer (vg.no er f.eks. en kjempesynder her). ...og forresten... De aller fleste sitter i dag bak en router. Disse har innebygget brannmur, og vil stoppe det aller meste av basiller en PC kan pådra seg. Med mindre man har for vane å klikke tvilsomme linker på tvilsomme nettsteder trenger man derfor ikke en antivirus som kjører full scan to ganger om dagen og ser etter oppdateringer av seg selv hvert tredje minutt. Personlig har jeg klart meg helt fint uten antivirus i over et år. | |
skumlemannen | 2010-06-03 16:56 | |
![]() | ...og ja, jeg er daglig inne på tvilsomme nettsteder. | |
tante g | 2010-06-03 17:20 | |
![]() | Jeg hadde ofte problemer med at jeg ble kastet ut (mistet kontakten med ordspill), at bokstavene "satt fast" og ikke lot seg flytte osv. Etter at jeg fikk fiberkabel i hus har problemene nesten blitt borte. Ihvertfall den delen at bokstavene ikke kan flyttes. Men fortsatt hender det at jeg blir frakoblet mens jeg spiller selv om nettet er greit. | |