Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 518

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
wstine - Ikke medlem lenger2010-08-29 17:45
Antall innlegg: 2369

Hva sier dere andre med topp-plassering da?
F.eks mr_mothet? Kommentar?

Enig med kirsti: i så fall forteller jo ikke lista hvem de 100 beste spillerne er, men hvem de 100 beste profilene er.

Det blåser hardt på toppene......

martin84 - Ikke medlem lenger2010-08-29 17:51
Antall innlegg: 580

Mr_mothet er nok ganske fåmælt av seg, kjenner ham ganske godt. Han hiver seg ikke så fort i diskusjoner.

Kirsti2010-08-29 17:53
Antall innlegg: 1946

Men altså: Dette har vært diskutert hundre ganger. Og man bryter ikke reglene ved å ha flere profiler. Ei heller ved å la profilen sin ligge på listen i månedsvis i strekk uten å spille.

Så det var egentlig ikke meningen å dra i gang denne diskusjonen på nytt, bare å påpeke at hele listen i grunnen er dønn uinteressant. Og det er litt synd, for mange synes det er ganske stas å ha blitt så gode at de får seg en plass der. Da er det et lite skår i gleden å innse at man egentlig har ligget der lenge, men at hvilende spillere og dobbeltprofiler har ført til at det ikke har vært synlig.

bearo2010-08-29 18:07
Antall innlegg: 888

Dette var då altså ein tråd angåande kjønn og ordspel. Om kjønnsforskjellar er uinteressant å diskutere så er det neppe pliktig deltakelse.

Men for det temaet er sjølvsagt rankinglista interessant. Særlig då trådstartar tar utgangspunkt i topp-10, som til ei kvar tid er dominert av menn. Det er sjelden færre enn 7-8 forskjellige menn (og gutar) der. Det same gjeld turneringsrankingen, menn har i alle fall dei ti øverste plassane der.

Samtidig er det overvekt av kvinner på Ordspill.

Og slik er det.

mmarii2010-08-29 18:25
Antall innlegg: 226

Slik er det. Noen torier på hvorfor, bearo?

utlending2010-08-29 20:03
Antall innlegg: 327

You women should just get over it. The men are best. Hvis kvinner brukte litt mindre tid på å sutre, hadde de kanskje hatt litt mer tid til å spille bedre.

Og å påstå at "jeg er jeg", hverken "mann" eller "kvinne", blir bare teit.

mmarii2010-08-29 20:26

Saklig innlegg.

bearo2010-08-29 20:26

Eg har teoriar om det meste. Dei fleste held eg for meg sjølv, for å begrense uglesjåinga litt.

Sander1232010-08-29 20:29
Antall innlegg: 157

Kirsti er på 10. nå, da

mmarii2010-08-29 20:31

Hurra:)

mysteria - Ikke medlem lenger2010-08-29 20:41
Antall innlegg: 1124

Og mange flere kvinner ville rykket opp dersom vi plukket vekk de doble profilene.
Nå har jeg vært innom de fleste av profilene som ligger på toppen og de "ærlige" spillerne har tydeligvis brukt mange timer på å bli så flinke.

(Dersom man legger sammen de doble/triple profilene blir det svært mange kamper og kvalifiserer absolutt til kampligaen ...)

Magne Suim2010-08-29 21:24
Antall innlegg: 190

Jenter, altså.

Ikke bare er de pene og lukter godt, men jaggu går de ikke hen og vinner mesterturneringer foran nesa på et solid knippe mannfolk!

Alt i alt et fortreffelig kjønn, det må sies.

bris12010-08-29 21:35
Antall innlegg: 2601

Det står alltid en kvinne bak er et gammelt (foreldet?) utsagn. Hvem vet sikkert hvilke kjønn som skjuler seg bak nickene?

ave - Administrator2010-08-29 21:55
Antall innlegg: 4986

ok, men i dag fikk vi i hvertfall en kvinnelig Ordspillmester....

mysteria - Ikke medlem lenger2010-08-29 22:16
Antall innlegg: 1124

Hurra for Starey :)

bearo2010-08-29 22:34

Hurrahurra. Eg reknar med ho luktar godt, og stiller meg bak Magne Sium på spesifik og generell basis.

Temaet er forøvrig tatt opp før også. Litt meir kvinnefiendtlig og aggresivt den gangen eg kan minnest. Resultatet var dog det same. Tilsynelatande forsmådde damer, gjerne med høg og særs høg ranking, og deira gnåling om doble profilar, og såleis manipulert toppliste. Endrar ikkje faktum likevel, men ødelegger diskusjonen trådstartar prøver å skape.

Uhørt.

VeldiGlad2010-08-29 23:40
Antall innlegg: 1077

Jeg gremmer meg. Hvordan kan jeg tape mesterturneringen for en kvinne? De klarer jo ikke engang erobre den doble og hvilende topplista! Føler ikke jeg kan vise meg på ordspill på mange uker jeg nå! Haha

Topplista viser ikke de beste spillerne, slik er det bare. Det skyldes ikke så mye de doble profilene som det skyldes rankingsystemet, som klart favoriserer spillere som spiller utelukkende panikk, også spillere som spiller tilfeldig og spesial framfor standard. Går selv opp og ned opp til 2500 i rank avhengig av hastighet og type brett jeg spiller. Dog er jeg den samme spilleren, samme om jeg ligger på topp eller lenger ned på lista. Synes turneringsranken er mer interessant, spesielt når man ser på spillerne som har spilt mange turneringer. Men så er det jo også mange gode spillere på ordspill som ikke spiller turneringer og derfor ikke kommer på lista.

Om topplisten og ranksystemet er designet for å vise de flinkeste spillerne på ordspill mener jeg det er et temmelig dårlig design. Klart, det gir en pekepinn, men ikke mer.

Så er menn bedre enn kvinner i ordspill?
Jeg har spilt med mange menn og kvinner, og sikkert noe midt imellom, de har vært gode og dårlige, og mange sånn passe.

USA - Ikke medlem lenger2010-08-30 00:29
Antall innlegg: 1252

Så har vi nok en gang den samme leksa fra veldigglad om at tilfeldigbrettet gir høyere ranking. Ja en sjelden gang om flaksen er der, , men ikke på lengre sikt, da går det tilsvarende like mye nedover.

Man varierer mest i rank på den aktuelle brettypen i Forhold til den motivasjonen man har til den enkelte brettypen.

VeldiGlad2010-08-30 00:39
Antall innlegg: 1077

Rettelse, det gir høyere ranking hvis man er en hel del bedre enn de man spiller mot. Da kan man vinne med mye større margin enn på de andre brettene og dermed sikre seg mer rank. Det er ganske selvsagt. Tilfeldigbrett går ikke bare på flaks, selvom jeg er enig i at man kan gå på en skikkelig smell ja.

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-08-30 10:39
Antall innlegg: 168

Synes det er urettferdig å påstå at menn er flinkere enn kvinner! Tenk på alt kvinner er flinkere enn menn til? Hvem er vel bedre til å lage deilig middag som står på bordet til vi kommer hjem fra kontoret? Og det skulle tatt seg ut om menn skulle stryke skjortene sine selv, det tror jeg hadde blitt en krøllete gjeng på morgenmøtene! :) Og hvem skulle posere foran motorsterke biler på bilmesser verden over om ikke kvinner? Nei, her er det bare å ta av seg hatten, gutter!

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?