Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 880

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
mmarii2010-08-31 15:45
Antall innlegg: 226

Jeg ville blittt stresset av å få beskjed om at jeg stresset...

bris12010-08-31 15:49
Antall innlegg: 2601

Alt er ikke taktikk! Noen ganger går man inn i spillet til noen som foretrekker roligere tempo, simpelthen fordi man har lyst til å spille og det ikke er andre muligheter.

Er helt enig med de som mener det er aldeles urimelig av trådstarter å forvente at motspiller skal "sitte tida ut" for at starter skal få tid nok til å tenke. Du får prøve å ikke la deg stresse og utnytte til fulle den tiden du har, villav. Dersom noen maser på deg i chatten om at du bruker for lang tid, så synes jeg det er ufint og urimelig - og da fins det spilleverter som kan ta seg av det.

wstine - Ikke medlem lenger2010-08-31 19:47
Antall innlegg: 2369

Kan det tenkes at villav herjer her nå.....? Problemstillingen blir i overkant fjollete og konstruert, eller hva?

(og ler seg halvt i hjel, tipper jeg)

Summer772010-08-31 20:26
Antall innlegg: 56

Eh ... Slik har jeg aldri sett på det. Hender seg innimellom at jeg finner et meget smart og poenggivende trekk mens motstanderen bruker sin tid. Dersom h*n ikke legger der jeg tenkte, trykker jeg "Legg" med en gang slik at jeg får bedre totaltid på spillet mitt. Jeg stresser ikke, men trodde det var lurt for min egen del å spille slik ...

Alt man skal bruke tid på. Kan man ikke bare bruke tid på å spille ordspill, da. :)
Jeg har definitivt funnet ut jeg tenker altfor lite på hva andre mennesker mener, tenker, ønsker med sine trekk og ev. taktikk. Men det er kanskje fordi det ikke er nok totaltid igjen for meg til slik tenking, siden en god del andre bruker opp så mye av denne tiden ...

Elvefinnpia - Ikke medlem lenger2010-09-01 21:34
Antall innlegg: 1

Må si meg litt enig med Villav Opplever ofte at dem som vanligvis spiller stess og lynrask kommer inn i hurtig spill Å da går det jaggu meg unna Jeg har ikke mulighet til slik hastighet Taper jo selvfølgelig både tid og spill Men det er vel å en taktikk :)

Cygnus2010-09-01 21:56
Antall innlegg: 44845

men jeg forstår ikke dette, Elvefinnpia - hvis du spiller hurtig så får du jo din tid samme hva motstanderen gjør? både du og motstander må holde dere til den utmålte tid, hvordan dette kan være taktikk, som du sier, kan jeg ikke fatte! Du mener vel ikke at motstanderen skal sitte og vente til hans/hennes tid har gått ut i de tilfellene vedkommende faktisk ser et mulig legg? Er det ikke slik at vi alle - unntatt kanskje de virkelig raske, som er raske hele tiden - bruker lang tid et trekk, og kort tid et annet - jeg har jo spilt med deg men aldri oppfatttet at du brukte lengre tid enn meg! Men om så var - so what? Jeg kan garantere at det er tusen spillere her som raser forbi oss begge!

Cygnus2010-09-01 22:33

etter elvefinnpias innlegg ble jeg faktisk kjempenysgjerrig på hva slags fart dette dreier seg om - er det en subjektiv følelse av at spillet er for raskt, eller? Takket være vår eksellente statistikk fant jeg ut at elvefinnpia OG villav har et snitt for tid brukt per legg som ligger 9 sekunder over mitt (dvs de bruker i snitt 35 sek, jeg 26 - veldiglad, derimot, for å ta en rask og kjekk person, bruker bare en tredjedel av dette per trekk, dvs 11 sek!) så denne enorme hurtigheten er antagelig noe dere opplever selv - for 9 sek er da ganske liten forskjell, eller??? I alle fall er prinsippet ens for alle - samme hva slags fart en velger, så har vi alle presis samme tid å forholde oss til!

mysteria - Ikke medlem lenger2010-09-01 23:58
Antall innlegg: 1124

Jeg skjønner ikke helt all motstanden på at det er taktisk å være rask til å legge ut brikkene.

Torill2010-09-02 00:12
Antall innlegg: 3662

Du har rett i at dette kan være en taktikk, Mysteria. Jeg er relativt rask, men noen er raskere enn meg, da kan jeg få problemer i panikk og havner på minustid. Møter jeg en som har valgt et panikkspill og det er jeg som er den raskeste, er det jeg som kan få fordelen av at motstander går i minus.

Spiller jeg en sjelden gang et spill i hurtig hastighet, spiller jeg nok litt saktere enn jeg gjør på panikk, men ikke så sakte som den som pleier å spille i hurtig tempo. Men som regel får vi begge tid igjen. Så vil tro denne taktikken er vanligere brukt i de raskeste hastighetene.

Dersom man vil unngå å gå ut på tid må man velge et spill der man klarer seg med egen tid, man kan ikke forlange at motspiller skal spille så sakte som seg sjøl, fordi man også trenger motspillers tid å tenke på.

mysteria - Ikke medlem lenger2010-09-02 00:19
Antall innlegg: 1124

Godt sagt, Torill. Det er taktisk å være rask (tiden blir en ressurs man kan spare på - og bruke på slutten når det blir trangt på brettet).

JamesO - Ikke medlem lenger2010-09-02 09:17
Antall innlegg: 2649

Det er en kjempefordel å ha god overføringskapasitet på pc-en når man spiller panikk og av og til lynraskt. Jeg har spilt såvidt på min fars pc som har bredbånd og oppdaget da at jeg hele tiden har mistet kanskje 20-40 sekunder spilletid i snitt pga at man ikke har bredbånd på egen pc, men dårlig annen forbindelse. Nå prøver jeg ikke her å gjøre meg til en bedre spiller, bare nevner fakta slik at folk som ikke har bredbånd får noe å tenke over.

Videre så kan nok også pc-er uten bredbånd være brukbare til panikkspill. Det er flere forhold som spiller inn.

Nå kan også maskiner med bredbånd være treige antar jeg om det er andre forhold som gjør dette, men da jeg ikke er professor i datateknikk så skal jeg ikke spekulere i hva dette kan være.

JamesO - Ikke medlem lenger2010-09-02 09:18

Jeg kan jo alltids skaffe meg bredbånd, men det blir ca 4000 kr dyrere per år, så jeg vet ikke.....

Cygnus2010-09-02 09:43

du er da vel rask og flink nok som det er, er du ikke? : )

JamesO - Ikke medlem lenger2010-09-02 10:20

Ja jeg er fornøyd, men når man får dårlige bokstaver i spill etter spill så får jeg bare lyst til å kutte ut hele ordspill.no

Reet2010-09-02 10:33
Antall innlegg: 249

men det er umulig å la være, er det ikke?

Cygnus2010-09-02 13:10

MEN JEG SKAL VEDDE PÅ AT BRIKKEMAJOREN AV EN ELLER ANNEN GRUNN MISLIKER MEG MYE MER ENN DEG, JAMESO - faktisk er han i ledtog med en infam brikkedemon som plager meg i spill etter spill.

eterem2010-09-02 15:52
Antall innlegg: 1882

Flyttet til "Ordspill".

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?