Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 518

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
monas2010-09-20 11:25
Antall innlegg: 105

Jeg prøver å unngå bingojegerne men hvis jeg har lyst til å spille så er det ikke tid til å sjekke om vedkommende er bingojeger eller ikke. Skulle ønske at vi fikk opp antall bingoer når vi trykker på navnet ved siden av åpnede spill. Da hadde jeg klart å unngå dette uten at vedkommende går ut av spillet før jeg har fått sjekket. Det har nemlig skjedd en del ganger.

Cygnus2010-09-20 12:33
Antall innlegg: 44845

Forøvrig er BINGOJEGER et kjempeflott nytt ord - ser for meg noen som kravler rundt på brettet og speider etter bingoer! Hvem var det som laget det, egentlig??? Forøvrig har jeg spilt med personer som faktisk ble aggressive dersom en tilfeldigvis skulle få en bingo (og jeg bytter nesten aldri og i allefall ikke for å lage en bingo!), og disse vil jeg herved kalle ANTIBINGOER eller kanskje ANTIBINGOJEGERE?

Måsen2010-09-20 12:35
Antall innlegg: 60

Men er det også vanlig at bingojegerne lar tiden gå ut gang på gang på gang og så smeller til med en gang en trippel er åpen?

superhex2010-09-22 16:59
Antall innlegg: 26

Jeg må bare fortelle.. jeg spilte med en bingojager i gårkveld. Og han dreit sånn på draget! Det var TYDELIG (<---bingo) at han jakta det han var god for.. men jeg fikk jevnlig gode bokstaver og klarte dermed å spille gode ord nesten hele tiden i panikk:) ..det endte med at han mistet over 100poeng! Yey! :) Han klarte bare å smacke inn i èn bingo.. men da var jeg laaangt foran:D

Cygnus2010-09-22 18:07

Hvordan visste du at han var en bingojager???? jeg tror ikke jeg har truffet på noen ennå, såvidt jeg vet

piaf2010-09-22 18:27
Antall innlegg: 995

Fins det ordspillere som _ikke_ prøver å få bingo? Jeg trodde det var et mål for alle... Bare at noen er flinkere enn andre til å spare på de riktige bokstavene, og til å se hvilke bokstaver som kan danne et 7-bokstaversord.

Det er kanskje kjedelig å spille mot folk som passer for å få ut en bingo, men trøsten får være at det sikkert er enda kjedeligere for spilleren som passer. Noen ganger sitter man bare med et så flott ord på hånda at man vil ha det ut for enhver pris. Jeg hadde sikkert meldt pass i dag hadde jeg ikke fått ut min RØDRUSS på første forsøk. Min beste bingo hittil! (med JUBELÅR på en god annenplass) Ü

Cygnus2010-09-22 18:34

JUBELÅR er fantastisk! Gratulerer!!!

tøtta2010-10-22 00:12
Antall innlegg: 251

Hehe.... morsomt innlegg der her:-)

Sitter her og smiler for meg selv. Skjønner at det er mange her inne som spiller kun for bingoer, ranking og poeng.

Selv spiller jeg kun fordi jeg synes det gøy, og er ikke så opptatt av poenge og ranking. Men, det er selvfølgelig gøy når man vinner.
Har forøvrig ikke fått til noen bingoer ennå :) Men, like blid for det ;-)Tok en stund før jeg i det hele tatt skjønte hva en bingo var.....hehe.

Det viktigste er vel at folk koser seg med spillet? Og de som ikke gjør det, får heller finne på noe annet, spør du meg....

Hippo19632010-10-22 02:31
Antall innlegg: 142

De eneste jeg ikke liker å spille mot er de som skal fortelle meg hvordan jeg burde spille.....

Sunshiine772010-10-22 13:42
Antall innlegg: 30

Moro å se at folk mener så mye forskjellig :D

Har vel ikkek spillt mot så mange ekstreme bingojegere...og noen ganger må man da passe hvis man mangler en bokstav eller noe (eller har 7 konsonater for 5 runde på rad...). Enig med de fleste om at jeg synes det morsomste er å spille..så får ranking og poeng være det det er...selv om jeg selfølgelig synes det er kjempegøy å vinne (konkurranseinstinket er såpass stort så...)

Jeg synes det er mest kjedelig å spille mot folk som er trege til å legge ut (men siden j er alt for effektiv og smellerut m en gang d er min tur, rekker de vel ikke å tanke før d heller...og bruker dermed lenger tid...) Så antagelig r det litt min egen feil å...får spille de raske spillene jeg da...og leve med utålmodigheten min :D

MORO kan vi vel uannsett alle være enige i at det er :D

cammie2010-10-22 14:11
Antall innlegg: 189

Jeg forstår ikke hvorfor det er så negativt at noen spillere liker å lage masse bingoer. Heller ikke at man bytter ofte, eller passer. Det er jo tillatt i spillet! Å legge bingo gir jo ekstra poeng og er i tillegg en morsom utfordring så jeg ser ikke hvordan dette gjør spillet kjedelig?! Tvert i mot! jeg synes alltid det er gøy når det legges bingo på brettet - uavhengig av hvem som legger den, men vil jo gjerne vinne selv da :) Å si at "man bare spiller for gøy og ikke bryr seg om verken bingo og rating" stemmer for mange spillere og er selvfølgelig helt Ok. Men det samme gjelder for bingoleggere og rankingjegere også :) De spiller jo også for moro, men har helt andre "ambisjoner" i spillet. Og det må jo også være ok syns jeg. I denne tråden blir det oppfattet som negativt å være bingolegger, og det blir helt merkelig for meg. Jeg blir imponert over de som legger mange bingoer - særlig i panikkspill! Og ekstra gøy er det om de ikke alltid ender på -ene/-ende etc. Heia bingo!

jeykz2010-10-22 16:13
Antall innlegg: 346

bytter kun når jeg trenger vokaler/konsonanter eller mangler en bokstav til bingo :-)

Hortensdame2010-10-22 16:17
Antall innlegg: 119

Må si meg enig med POTET at hvis man sitter med 7 umulige konsonanter og det ikke er en åpen vokal på brettet, så finnes det jo bare en mulighet og det er å bytte bokstaver. Men det finnes andre ting som er kjedligere enn byting og det er de som bruker alng tid på å legge et ord, eller bare rett og slett forlater spillet uten å trykke på Gi Opp! Venter man 5 minutter så taper en jo ikke poeng, men det er gørr kjedlig og det har skjedd meg flere ganger. Så noe ukultur er det her inne, men stort sett er de fleste helt ok å spille mot taper gjør jeg uansett :-))

potet2010-10-22 22:12
Antall innlegg: 131

Bra innlegg, Cammie. Jeg slutter meg helt til det du sier.

tøtta2010-10-22 23:39
Antall innlegg: 251

Jeg er også enig at innlegget ditt var bra, Cammie!
Men, jeg håper du ikke misforsto meg....

Jeg mente at om folk spiller for poeng og ranking eller ikke, blir jo helt opp til enhver å avgjøre.
Det viktigste er jo at folk KOSER seg med spillet! Uansett ambisjonsnivå ;-) Det er vel derfor folk logger seg inn her kveld etter kveld? Fordi det er GØY!

Jeg har vært medlem en god stund nå, og synes ofte det er mye sutring og klaging over andre spillere i mange av trådene her i forum.
Vi er alle forskjellige, og får da vel heller prøve å finne spillere som matcher vår spillestil.

Gjentar derfor mine to siste setninger i innlegget mitt over:
Det viktigste er vel at folk koser seg med spillet? Og de som ikke gjør det, får heller finne på noe annet, spør du meg....
Hvis ikke blir jo tiden her inne noe bortkastet!

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?