Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 542

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JamesO - Ikke medlem lenger2010-11-16 23:50
Antall innlegg: 2649

Går virkelig mhm ? Det står ikke i ordboka på nettet.

Ja

MC
CF

er nok vanskeligere.

JamesO - Ikke medlem lenger2010-11-16 23:51

Når AMCAR ev. blir godkjent av ordbokmakerne så blir det en ny mulighet.

MC
CF

Kirsti2010-11-17 00:32
Antall innlegg: 1946

Denne ordboka på nettet du stadig viser til, James0, har den et navn?

Ordspill bruker ingen ordbok. Ordspill bruker Fullformsordlisten, som er tilgjengelig for nedlasting (klikk på "Om ordlisten vår" i venstremenyen). Den bygger blant annet på Bokmålsordboka, slik at alle ord som står der, også skal kunne legges på Ordspill, men inneholder i tillegg en mengde andre ord. Blant annet interjeksjonen MHM.

Rikard23 - Ikke medlem lenger2010-11-17 16:04
Antall innlegg: 115

STAMCELLE går vel også for å komme seg ut av MC / CF?

JamesO - Ikke medlem lenger2010-11-17 19:02

Stamceller kan ordne mye i framtiden. Nye organer f.eks. , nye nerveforbindelser, mennesker med hjerneskader kan få bedra livskvalitet....

awi2010-11-17 19:35
Antall innlegg: 2531

Det burde det definitivt gjort, Rikard, men STAMCELLE står faktisk ikke i Fullformsordlisten.

bokfink2010-11-17 21:26
Antall innlegg: 25

Svar til aller første spørsmål fra JamesO: Jovisst, det har jeg gjort. To ganger. Hvis man starter spillet med et knølete ord, må man tåle å få noe enda mer knølete mot seg. I bunn og grunn liker jeg åpne spill bedre enn lukkede, og en konsonantåpning er jeg rett og slett ikke glad i. Selv foretrekker jeg oftest å bytte fremfor å starte slik. Men hver sin lyst, selvsagt. Det vakre er selvsagt at hvis man klarer å lukke spillet etter to trekk (det er ikke alltid like lett å få de riktige bokstavene til å åpne det igjen i løpet av tre ynkelige bytterunder), får spiller nr 2 (som i begge de nevnte tilfellene var undertegnende bokfink) mer poeng enn spiller nr 1 og vinner spiller. Spiller nr 2 får også alle ekstrapoengene ved å vinne, og går dermed uforholdsmessig kraftig opp i rating.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?