Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 9 |
Mobilspill
Pågående | 8 542 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-16 23:50 | |
![]() | Går virkelig mhm ? Det står ikke i ordboka på nettet. Ja MC CF er nok vanskeligere. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-16 23:51 | |
![]() | Når AMCAR ev. blir godkjent av ordbokmakerne så blir det en ny mulighet. på MC CF | |
Kirsti | 2010-11-17 00:32 | |
![]() | Denne ordboka på nettet du stadig viser til, James0, har den et navn? Ordspill bruker ingen ordbok. Ordspill bruker Fullformsordlisten, som er tilgjengelig for nedlasting (klikk på "Om ordlisten vår" i venstremenyen). Den bygger blant annet på Bokmålsordboka, slik at alle ord som står der, også skal kunne legges på Ordspill, men inneholder i tillegg en mengde andre ord. Blant annet interjeksjonen MHM. | |
Rikard23 - Ikke medlem lenger | 2010-11-17 16:04 | |
![]() | STAMCELLE går vel også for å komme seg ut av MC / CF? | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-17 19:02 | |
![]() | Stamceller kan ordne mye i framtiden. Nye organer f.eks. , nye nerveforbindelser, mennesker med hjerneskader kan få bedra livskvalitet.... | |
awi | 2010-11-17 19:35 | |
![]() | Det burde det definitivt gjort, Rikard, men STAMCELLE står faktisk ikke i Fullformsordlisten. | |
bokfink | 2010-11-17 21:26 | |
![]() | Svar til aller første spørsmål fra JamesO: Jovisst, det har jeg gjort. To ganger. Hvis man starter spillet med et knølete ord, må man tåle å få noe enda mer knølete mot seg. I bunn og grunn liker jeg åpne spill bedre enn lukkede, og en konsonantåpning er jeg rett og slett ikke glad i. Selv foretrekker jeg oftest å bytte fremfor å starte slik. Men hver sin lyst, selvsagt. Det vakre er selvsagt at hvis man klarer å lukke spillet etter to trekk (det er ikke alltid like lett å få de riktige bokstavene til å åpne det igjen i løpet av tre ynkelige bytterunder), får spiller nr 2 (som i begge de nevnte tilfellene var undertegnende bokfink) mer poeng enn spiller nr 1 og vinner spiller. Spiller nr 2 får også alle ekstrapoengene ved å vinne, og går dermed uforholdsmessig kraftig opp i rating. | |