Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 492 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
toeren | 2011-01-18 21:26 | |
![]() | Høres ut som "delt skyld", men kommentaren kunne vedkommende spart seg for! Hva han/hun noterte seg "bak øret" er en annen sak. Det er ikke alt man tenker som skal sies høyt...... | |
Torill | 2011-01-19 06:04 | |
![]() | Men er det egentlig tillatt å henge ut motspillere i forum? | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-01-19 09:01 | |
![]() | Skjønner hva du tenker på mymlen, men for å være ærlig så hverken lo jeg inne i meg eller gav uttrykk for det i bokstaver da hendelsen forløp, det var i ettertid jeg lo av motspillers oppførsel. Toril: Hadde jeg nevnt navnet på vedkommende hadde jeg jo hengt ut mennesket i forum. | |
Reet | 2011-01-19 09:47 | |
![]() | Jeg gjorde det samme en gang, uten å tenke meg om. Men vi byttet et par runder, så fikk vi løsnet det opp. Det er jo faktisk litt gøy bare man kan samarbeide og finne ord som løser det. (jeg sa forresten sorry i det jeg innså hva jeg hadde gjort) | |
Reet | 2011-01-19 09:53 | |
![]() | Hvorfor er ikke phi et godkjent ord, forresten? Eller fi, i det minste? Det er jo verdens vakreste tall. Og pi er tillatt. Det er jo skikkelig urettferdig. | |
Moostar | 2011-01-19 10:49 | |
![]() | PI går. | |
Torill | 2011-01-19 11:10 | |
![]() | Jerry1, ikke så veldig vanskelig å finne ut hvem du mener, det er jo bare å klikke på statistikken din. Når du poster innlegget rett etter du har opplevd dette, er det den smaleste sak å finne ut hvem du mener. | |
LaBarca | 2011-01-19 12:33 | |
![]() | Enig, Reet. Jeg har prøvd mange greske bokstaver, men det ender ofte med underkjennelse. Noen av dem er ord i en eller annen bøyeform, og da er det jo ikke noe problem, men for de fristende 3bokstavsordene er det ikke så enkelt. alfa beta gamma delta epsilon digamma stigma zeta eta heta theta iota kappa lambda my ny ksi omikron pi san sjo qoppa rho sigma tau ypsilon phi khi psi omega sampi | |
Pusur38 | 2011-01-19 13:48 | |
![]() | altså? hva er vitsen med og by opp til et spill eller komme innpå et spill,og bare gi uten grunn? også er det noen som gir seg nåe motstanderen får bingo,,,men kan da ikke gi opp håpet heller da unnskyld klagen | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-01-19 13:53 | |
![]() | Okay Torill, lets dance this dance then :-) Nå er det jo mest du som bidtat med å offentliggjøre vedkommende gjennom ditt innlegg, og det du tenkte på der tenkte selvf. jeg også på, men ville ikke skrive det fordi av den årsak du nevner .... så da så, da er jeg med dette enda mere moralsk enn du. he he ... | |
GreteSB | 2011-01-19 15:23 | |
![]() | Bare en liten kommentar, LaBarca. Det greske alfabetet som brukes i dag har 24 bokstaver og er noe annerledes enn det du har skrevet. | |
kness - Ikke medlem lenger | 2011-01-19 15:28 | |
![]() | Gled deg til Harstadtreff, LaBarca! Tanums tillater alle greske bokstaver :) Jerry1: Det skulle ikke forundre meg om det fins flere spillere her inne som kan tenke selv. Tror jeg skal gjøre vedkommende opPMerksom på at hun kan legge PHon (enhet for lydstyrke) neste gang. | |
LaBarca | 2011-01-19 16:00 | |
![]() | gsbj, jeg tok en wikikopi :-) kness, jeg skal pugge det greske alfabetet så det sitter som spikra 16. april :-) | |
veslefrikk | 2011-01-19 16:21 | |
![]() | Når man står fast ved forkortelser i starten, irriterer jeg meg grønn av at vedkommende som leder spillet passer, mens jeg må bytte som en gal. Jeg husker navnene som gjør dette svineriet, og jerry1, du passet. | |
Kirsti | 2011-01-19 17:34 | |
![]() | Enig med deg, veslefrikk. Ufin måte å skaffe seg billige rankingpoeng på, og ikke akkurat en seier å være stolt av. For en stund siden spilte jeg med en som hadde mye lavere ranking enn meg. Jeg hadde åpningslegget og null vokaler, så jeg la MM, og han svarte med HM. Da jeg løste floken ved å legge OHM, ga motspilleren uttrykk for stor overraskelse, så jeg spurte om han hadde hatt til hensikt å sperre brettet for å vinne spillet. Svar: "Ja, med den høye rankingen din, så ..." Nå gir jeg egentlig blanke i rankingtap, men når noen innrømmer rett ut at de spekulerer i det og blir skuffet over at det ikke lykkes, da merker jeg meg navnet, ja. | |
cammie | 2011-01-19 18:07 | |
![]() | Så lenge man ikke bryter reglene i spillet, synes jeg man ikke kan "dømmes" for ufint spill ved å spille slik Jerry1 beskriver. Ergo, blir spillet låst av 2 forkortelser (som er OK i følge ordspill) må det være akseptabelt å spille slik uten å motta negative tilbakemeldinger fra motspiller. Dersom man selv åpner spillet ved å legge MM, legger man jo opptil at det kan bli låst. Dersom man ikke liker dette/tar sjansen på at spillet ikke blir låst bør man heller bytte bokstaver og la den andre åpne spillet. Jeg synes generelt det er veldig uhøflig når folk sender kommentarer på chat/melding av den typen trådstarter fikk. Dersom man har noe negativt på hjertet vedrørende en motspiller får man unngå den senere (i stillhet) eller melde til spillvert. Jeg er ikke plaget av dette selv, men fikk en gang en melding i chat om "Hva er vitsen med å spille sånn?" før vedkommende stakk fra spillet. Og der satt jeg helt forvirret og visste ikke hva "sånn" egentlig var :) Jeg hadde spilt ordspill etter reglene, med ønske om å få mest mulig poeng. Og det var visst nok ikke sånn man skulle spille... Snodig :) | |
LaBarca | 2011-01-19 18:38 | |
![]() | cammie, spillet ble ikke låst, men det var tydelig at viljen til å gå videre (les: bytte brikker) ikke var veldig sterk. | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-01-19 19:09 | |
![]() | Hadde jeg gått videre ville motspiller kunne boltre seg i røde ruter. Dessuten er alle som påstår at jeg var feig som ikke gikk videre noen hyklere og moralske skrotnisser..... he ha ha | |
Torill | 2011-01-19 19:13 | |
![]() | Så fint du er fornøyd med deg sjøl da. | |
frankieboy | 2011-01-19 19:15 | |
![]() | kall det hva du vil herr jerry, men du oppretter faktisk en tråd om dette. Hvorfor trang til å fortelle ordspillverden om hendelsen? Du driter deg ut. | |