Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 755

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Waltie2012-04-11 16:42
Antall innlegg: 146

Det hender jeg lett fleipende skriver "må ikke legge der jeg har tenkt å legge hele tida" eller noe sånt, men de fleste skjønner heldigvis at det er sagt med glimt i øyet... Vi må jo tåle de samme kommentarene her som når vi legger brettspill i stua! Og så må vi tåle den samme kynismen som man sjøl legger sine legg med... og unne hverandre gode legg når det forekommer. Er vel ikke verre enn det?

barbara2012-04-11 17:15
Antall innlegg: 91

Man har fint lov til å velge sine egne strategier.....det har hendt jeg selv har irritert meg over at folk legger ord slik at spillet blir trangt og vanskelig å spille, men jeg har selv av og til valgt samme strategi, så jeg kan neppe bli sur over det...()...:)

Poenget er å vinne, og vinner man ved å spille trangt, så helt fint det også.

Hva irriterer meg mer enn at noen spiller trangt, er hvis folk kommer med kommentarer om hvordan man altså spiller spillet, det har faktisk ikke andre noe med å mene noe om, syns nå jeg.

Det har også hendt meg at noen har kommet med slike kommentarer, tilogmed når de SELVE har lagt opp til å spille trangt, og jeg ikke har hatt bokstaver til å få åpnet opp spillet.

Moralen er: spill akkurat sånn som DU vil spille.

berrum2012-04-11 17:27
Antall innlegg: 322

Har spilt mot den personen noen ganger jeg også. Det er bare å heve seg over. Jeg gidder ikke å svare når jeg får slike kommentarer. Fikk for noen dager siden en påminnelse langt it i spillet om at jeg hadde glemt å si hei da vi startet. Godt noen passer på:)

Lillemis2012-04-11 17:28
Antall innlegg: 153

Jeg kunne personlig aldri fått meg til å kalle noen for det sosialt belastede begrepet "tulling" - det er å gå langt over streken, i følge min moralkodeks. Det andre ordet Snømannen refererer til derimot er - vel og merke nord for Sinsenkrysst - kun å betrakte nærmest som et kjælenavn, på linje med fjomp eller fjott.

Konklusjonen er imidlertid den samme: uansett i hvilket fora man beveger seg vil det være både hyggelige (flesteparten) og mindre hyggelige (fåtallet) individer, det være seg korps, kor, idrettslag og indre sjømannsmisjon. Såfremt majoriteten er hyggelige - hvilket absolutt er tilfellet på ordspill - er det best å ha fokuset på disse. Og en stor takk til spillvertene, som virkelig går inn for at dette skal være et hyggelig sted å være!

contender2012-04-11 17:40
Antall innlegg: 464

Fikk selv en kommentar om at jeg ikke la opp til at hun kunne legge på. Kommentaren kom etter 2-3 legg - og jeg hadde ennå ikke fått noen vokaler på mitt brett. Jeg ignorerte og konsentrerte meg om spillet - som hun vant. Jeg fikk absolutt en ubehagelig følelse, og merket meg navnet. Jeg spilte med henne senere en gang, og da ga hun opp med engang jeg tok ledelsen.
Jeg tror det er forsøk på å psyke ut motspilleren.

Har for øvrig merket meg at toppspillerne her gir råd om å spille trangt - og da må det vel være akseptabelt?

rbm2012-04-11 18:21
Antall innlegg: 859

HM...ser ut til at alle vet hvem dette er...(men ikke jeg)Men det er flere enn denne som kommenterer spillet..og klager over HVORDAN man spiller...det er et godt tegn syns jeg ,da har den andre spilleren tydeligvis problemer med å få lagt ut og jeg lar meg ikke plage av sure oppstøt..bortsett fra når jeg selv har det!!(da tar jeg en Nexium)

BeateS2012-04-11 23:07
Antall innlegg: 17

rbm, du er ikke alene om å ikke vite. Aner heller ikke hvem det er.

Det betyr vel at vi ikke har truffet på dette mennesket, og det skal vi kanskje være glade for. :)

tvea2012-04-12 02:15
Antall innlegg: 127

Jeg har sluttet å spille med henne---det er galt uansett hva man gjør---klager hele tiden-----men det fins jo så mange andre hyggelige ordspillere----takk for det!

loppeguri2012-04-19 20:28
Antall innlegg: 1

Var nok akkurat borti den samme damen! Klagde på at jeg var for treig samtidig som hun bare byttet brikker. Nå har hun dessuten begynt å legge en bokstav pr runde..... Da trakk jeg meg.

abelon - Ikke medlem lenger2012-04-19 20:57
Antall innlegg: 1807

Kanskje man ikke skal le av dette...
Men gi dama en diagnose da mann !
En bitteliten personlighetsforstyrrelse kanskje ?

(Har nok aldri vært borti vedkommende,heldigvis)

Matsine2012-04-20 11:53
Antall innlegg: 99

Hei, hei og god morgen.

Jeg har ikke vært borte i denne personen, men jeg må innrømme at jeg prøver å ikke la meg provosere av slikt. Jeg var borte i en tilsvarende type på Megabingo. Vedkommende påsto jeg drev hærverk fordi jeg hadde helt litt zalo i vannfontenen i Majorstukrysset, men jeg sa det bare var rampestreker. Altså; En person som dømmer andre og anser selv som perfekt. Ja,ja. Jeg er ikke det.
Ha en fin helg.

sirkeline19 - Ikke medlem lenger2012-04-20 15:00
Antall innlegg: 61

Dette hørtes kjent ut. Har spilt mot vedkommende flere ganger, og de første gangene hun oppførte seg slik ble jeg irritert. Men nå må jeg bare le. La henne holde spill, fortsett med din spillestil du;)

tante g2012-04-20 19:49
Antall innlegg: 94

Jeg må innrømme at jeg av og til blir provosert og også litt såret over kommentarer som kommer. Men å svare er under min verdighet. Når man sitter der runde etter runde uten vokaler og med store mengder D-er og K-er og F-er har man annet å tenke på enn hvordan motspiller ser på spillestilen - man prøver i stedet å få brukt disse tullebokstavene. Sånn er ihvertfall jeg. Eksempler på kommentarer som gir meg ubehag-følelse: "Nå vet jeg hvordan du spiller, så da skal jeg holde meg unna deg i framtiden". "Du tar og tar og gir ingen ting tilbake". "Hvis du ikke kan legge bedre ord bør du bruke pass". Osv osv. Antagelig er jeg en elendig spiller, for jeg har fått en del av sånne gjennom åra. Men jeg gjør så godt jeg kan. Hvordan kan de forlange mer?

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?