Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 776 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Rokiskis | 2010-02-05 15:42 | |
![]() | "MÅPA" gikk ikke, men MÅPTE gikk. | |
GreteSB | 2010-02-05 16:20 | |
![]() | Horror er engelsk for skrekk. | |
gompedyret | 2010-02-05 16:26 | |
![]() | Mens horribel (horrible i flertall), det er et norsk ord. VeldiGlad: du er da uvanlig, du! UvanliGod. | |
VeldiGlad | 2010-02-05 16:26 | |
![]() | Ble overrasket i dag i et spill med gsbj da jeg prøvde bingoen SOPPINGA, og det ble godkjent. Uheldigvis var det ikke plass til å legge bingoen.. Men å soppe? Hva skal det bety? | |
GreteSB | 2010-02-05 16:34 | |
![]() | Plukke sopp kanskje? | |
gompedyret | 2010-02-05 16:54 | |
![]() | Soppe er faktisk opp til flere ting. Fra www.dokpro.uio.no/pe...p; renset=j : 1: (trol. besl. med II supe) flåte av tømmer som er lagt i flere lag 2: plukke sopp; beite sopp | |
regulus - Ikke medlem lenger | 2010-02-05 18:29 | |
![]() | Sikkert fintom ordlista oppgraderes. Når jeg ser alle bingoene som blit lagt med endelsene ene, ete og ede, mener jeg at mange i beste fall er meningsløse. Hva med ordet : joggene? Noen som kan finne at det er praktisk å bruke det ordet i noen fornuftig sammenheng? | |
Cygnus | 2010-02-06 12:10 | |
![]() | eller DILTENE som jeg la her om dagen - både motspiller og jeg var overrasket!!! (altså ikke DILTENDE, som er helt brukbart) men noe som virkelig overrasket meg, var at KROE - som i å kroe seg - ikke gikk! for meg er dette et helt normalt, standardnorsk ord! | |
kj-s | 2010-02-06 16:28 | |
![]() | Helgmar, har du fått godkjent dummerian? Heter det ikke dumrian da, og er det godkjent? har ikke prøvd selv da.... | |
kness - Ikke medlem lenger | 2010-03-15 19:03 | |
![]() | BIPOLAR må inn ved neste oppdatering! Ellers er mange av ordene som etterlyses i denne tråden å finne i Tanums rettskrivningsordbok, som sannsynligvis vil bli brukt som rettesnor i ev. IRL-turneringer og mesterskap i regi av Norsk scrabbleforbund. Men ingen er feilfri; selv Tanum har ikke fått med seg absolutt alt. Tror sannelig jeg starter en egen tråd om det en vakker dag... Redaktøren blir sikkert glad for tips til neste utgave! | |
VeldiGlad | 2010-03-15 20:16 | |
![]() | Så lenge HOFFERDE er med er jeg fornøyd :) | |
awi | 2010-03-15 20:25 | |
![]() | HOFFERDE er allerede med, VG :) | |
VeldiGlad | 2010-03-15 20:43 | |
![]() | Altså er jeg meget fornøyd :D | |
kasikalli | 2010-03-24 15:05 | |
![]() | Hvor finner man ordlista? | |
awi | 2010-03-24 15:20 | |
![]() | Fullformsordlisten kan lastes ned herfra: www.edd.uio.no/prosj...or dbanken/ | |
asloco | 2010-04-22 00:13 | |
![]() | Jeg prøvde å skrive dopamin. Det gikk ikke. Det var litt surt. Stoffet dopamin er en signalsubstans (et stoff som overfører kjemiske signaler fra en nervecelle til en annen) som dannes naturlig i hjernen. Stoffet er viktig for hjernens belønnings- og motivasjonssystem, og spiller en rolle i forhold til avhengighet. (Jeg har ikke lest igjennom alle innleggene og det kan være at det er nevnt før..) | |
d0ds0t | 2010-04-30 17:04 | |
![]() | Svisj fikk jeg ikke lagt. Men vet ikke om det kan aksepteres som et ord? | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-04-30 21:49 | |
![]() | Jeg har hatt sommerjobb som medisinsk sekretær og vet at det er tusenvis av ord innenfor medisinen som dagens ordliste på ordspill ikke aksepterer. med andre ord et slett arbeid fra de såkalte norskekspertenes side med tanke på å kontakte ulike profesjoner når ordlista lages. | |
sofni | 2010-04-30 23:43 | |
![]() | Jeg har en mistanke om at mange spiller med ordlista oppslått, i sær de som legger den ene bingoen etter den andre. Og det er helt greit hvis man er opptatt av å få høyest mulig ranking. Selv foretrekker jeg et godt spill. I mitt fag, som de aller fleste fag, har man en fagtermonologi. Disse ordene forventer jeg ikke blir godkjent. Heller ei de nyeste ord som Norsk Språkråd fornorsker: pøb? istedet for pub. Jeg har hatt mange ord som er mye brukt i norsk språk, men som ikke blir godkjent. Slik er det også når man spiller brett. Og jeg kommer aldri, aldri, aldri til å bruke ordliste når jeg spiller. Dog tror jeg som gammel kryssordløser at SO (nevnt på første side) er et dansk ord for gris, ikke norsk. | |
mannmann | 2010-06-09 15:29 | |
![]() | BURK, EK og NO går ikke, mens MB og CF går? | |