Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 378

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
vuillard - Ikke medlem lenger2008-07-28 14:10
Antall innlegg: 44

Hi hi : )
Ordspillere liker å skrive, - men ser ut til å være dårlige lesere.

Philologicus - Ikke medlem lenger2008-07-28 14:19
Antall innlegg: 352

De som KAN skrive, er gode lesere. Om en liker å gjøre det en kan, er det ingen ulempe.

apatisk2008-07-28 14:57
Antall innlegg: 15

moohahahaha!!!!!!!

Dette blir jo bedre og bedre.

Jeg føler jeg skylder dere en forklaring på mine tilsynelatene infantile kommentarer.

Om Rabiaz hadde lest tidligere debattinnlegg, ville hun(?) innsett at forslag til forbedring av Ordspill.no ytterst sjelden blir tatt til etterretning, om i det hele tatt kommentert av spillverter.
Mange har vel forstått dette nå!

Jeg har spurt meg selv hvorfor noen vil forandre på noe som allerede er nærmest perfekt, inntill det slo meg at Rabiaz(og andre) sannsynligvis har et stort annerkjennelsesbehov. -Det holder ikke at de er raske og flinke, de må la andre få vite at de egentlig er for gode for dette spillet. Om du virkelig vil at det skal opprettes et spill som er "raskere enn lynet", fåreslår jeg at du skriver en personlig melding til en av administratorene, der du gir en redegjørelse for hvorfor, osv. Dette vil nok bli tatt mer seriøst av de virkelige mottakerene du burde prøve å nå.

Sett fra mitt synspunkt er mine innlegg angående dyreavføring like seriøse og på sin plass som mange andre tråder som startes i forumet.
(Dette har jeg mottatt støtteerklæringer på i form av PERSONLIGE meldinger fra både spillverter og spillere!)

Når det er sagt- "theplayer", kan jeg informere om at Monabeth har "refset" meg gjennom, igjen; personlige meldinger.
Monabeth slår meg for øvrig som en meget sympatisk spillvert som bruker mye av sin egen tid på dette SPILLET, for at vi skal ha det morsomt her. Hun burde derfor være frabedt slike smålige og i overkant fintfølende meldinger i åpent forum.

Men, jeg liker å provosere, man kan vel si jeg lykkes med det :)

Til alle pretensiøse ordspillere: Dette er et spill!

theplayer2008-07-28 15:48
Antall innlegg: 66

Det er jo betryggende å høre at du får støtte fra spillverter(i flertall!) på at ulike varianter av dyreavføring hører hjemme i en diskusjon om, for meg, et interessant tillegg til et allerede godt konsept.

Spennende også at du begir deg ut på analyser av hvilke intensjoner trådstarter har med sitt innlegg i forum.

Greit å vite at vi blir utsatt for personlighetsanlyser når vi ytrer oss her inne. Det er helt sikkert kunnskap som gjør at flere drister seg utpå i dette forumet...........

MayLene - Ikke medlem lenger2008-07-28 16:29
Antall innlegg: 10

Det som er litt morsomt, er at Apatisk kan skrive såpass "skittne" innlegg i ett forum uten følger..

selv svarte jeg på ett spørsmål på ett forum en gang, at personen kunne jo lete opp det de spurte om selv(de viste allerede hvor de skulle lete, men hadde vel ikke gidda å lest alt som sto skrevet)..

MEN bare fordi jeg svarte dette, ble d fyrt av mange meldinger til meg om at d var upassende oppførsel, og d resulterte jo i utestengelse for min del..

så nå kan plutselig folk komme å skrive SÅNNE ting som Apatisk gjør, uten å bli utestengt?

forskjelsbehandling fra enkelte moderatorer ja

monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-28 17:02
Antall innlegg: 1944

Det er ikke utestengt noen her på ordspill.no av slike årsaker.

Det er grove overtredelser og/eller flere klager som kvalifiserer til utestengelse.

Mooseman2008-07-28 20:19
Antall innlegg: 1596

Har bare lyst til å kommentere apatisk :

.....forslag til forbedring av Ordspill.no ytterst sjelden blir tatt til etterretning, om i det hele tatt kommentert av spillverter.
Mange har vel forstått dette nå!

Mange av de endringene som har blitt foreslått blir fortløpende vurdert i samarbeid med spillutviklerne og Aftenposten.
Om ting ikke skjer umiddelbart etter at et ønske er fremlagt i forum, er det ikke dermed sagt at det ikke vil skje.
Jeg mener også at vi spillverter er oppmerksomme på deres ønsker, og videreformidler ønskene til diskusjon med utviklerne.
Joda, det er mulig at vi ikke har kommentert alle, spesielt i begynnelsen.
Spillverter har ingen myndighet til å 'bestille' endringer, det er det bare administratorene som kan

Alfa932008-07-28 21:42
Antall innlegg: 7771

Hei, jeg vil bare si at jeg egentlig trodde denne tråden handlet om lengden på spill, ikke utestenginger, uttrykksmåter og ordvalg...

Men jeg skjønner jo at når såpass mange leverer sitt innlegg i en tråd, blir det mye uenigheter...
Jeg for min del synes folk må kunne si hva de mener (vi har noe som kalles yttringsfrihet i Norge...) og det er vel greit at noen synes nye forslag er litt dumme. Det er uttrykksmåten det blir slått ned på, men den som har uttrykt seg på denne måten, har jo sagt klart hva han mener... jeg skjønner at folk kan bli sure for dette, men er det virkelig nødvendig å starte lange diskusjoner om det? Ville det ikke vært bedre å be denne personen om å forklare hvorfor han mener dette er tull (eller forskjellige typer dyreekskrementer) og be om at denne lar være å gjøre det igjen?

Så er det det med at endringer ikke skjer fort nok... De stakkars spillvertene våre jobber mye med Ordspill og bruker mye tid på dette. Jeg tror ennå ikke jeg har sett en forumtråd hvor ingen av dem har svart, og det viser jo at de faktisk bryr seg om hva vi mener. Når vi klager, svarer de, og jeg er sikker på at de gjør alt de kan med alle problemer. Man kan ikke forvente at endringer skjer med en gang, når det ikke engang er spillvertene som løser problemene. Klagene må sendes videre, de må bearbeides, og så kommer endringene. Det er ikke noen vits i å klage på at ting ikke skjer fort nok, eller rakke ned på dem som skal hjelpe oss. Ingen av oss vanlige spillere vet vel om forslagene blir tatt til etterretning? Når folk synes det hadde vært fint med endringer, er det jo fint at de sier ifra, så får vi se om det skjer noe.

Det ble også sagt over her at en spillvert hadde sagt noe i forumet som ikke hadde noe med den aktuelle saken å gjøre... En spillvert må da ha like stor rett til å si hva han\hun mener som en spiller? Spillvertene spiller også, de har meninger, og de må vel få lov til å meddele sine meninger uten at det blir tatt ille opp?

Så dette med et superlynraskt spill helt til slutt.
Jeg synes det er en god idè, selv synes jeg stort sett lynrask er nok, men når andre synes det blir for mye tid, må de skal få lov til å be om det.
Det med anerkjennelse for sitt raske spill; jeg skjønner hvordan det kan bli oppfattes på denne måten. Mange synes normaltid er fint, kanskje til og med det går litt fort, og da virker det vel litt hoverende når folk kommer og klager på at lynrask er for langt.
Men grunnen til at man legger ut en sak i forum, er jo for å be andre om å lufte sine meninger også. Det blir jo dumt om en person ber om et raskere spill og ingen gidder å spille det? Da føler man seg litt dum. En spillvert ville vel heller ikke gjort endringer på grunnlag av èn persons ønske?

Jeg tror det var alt...

naeem2008-07-28 22:51
Antall innlegg: 44

Gud...det var da aldri meningen å skape slik furore her...??

Theplayer, atter en gang må jeg takke pent for all støtten :) Appriciated!!
Så vil jeg bare si til apatisk:...ehh...nei, forresten, gidder ikke bruke mer tid på denne personen.

Og til vår kjære Monabeth.....syns det er svært merkelig at vi "misforstår" innleggene dine gang på gang...

Og til slutt: stor takk til alle som forstår behovet mitt for å foreslå dette på forumet :)

Rabiaz2008-07-28 22:53
Antall innlegg: 897

OPPSSSSSSSSSSSSS.....!!!

Sorry, det innelgget rett over var selvfølgelig fra meg, Rabiaz...men jeg brukte PC'en til broren min, som også et aktivt medlem her :)

SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-07-28 23:26
Antall innlegg: 640

Denne tråden handler om spillere ønsker raskere spill enn dagens "lynrask". Andre temaer bør tas opp i egne tråder.
Derfor: Innlegg som ikke relaterer seg til meninger rundt trådstarters første innlegg, blir etter dette slettet.

Alfa932008-07-29 13:09

Fint, det er en god løsning, og jammen var det ikke en endring også!
Så da slipper vi alle disse dumme kranglene...

Jeg er for superlynrask, noen trenger mer utfordringer!

Johansen - Ikke medlem lenger2008-07-30 16:39
Antall innlegg: 24

Artig å lese innlegg fra spillere.
Har ett spørsmål til Rabiaz. (Kanskje et oppfølgingsspørsmål eller to).
Klarer du og dine medspillere å legge ut alle brikker innenfor tildelt tid på raskeste spillet her?

Rabiaz2008-07-30 19:28
Antall innlegg: 897

Hei, Johansen :)
Ja, det er svært skjeldent tiden går ut før mine medspillere og jeg har fått lagt ut alle brikkene. Som regel pleier det å bli igjen rundt ett minutt.
Men dette er slett ikke noe tegn på gode ferdigheter. Så, ikke misforstå meg.
Som et eks kan jeg nevne et spill jeg hadde med en som hadde ca.samme rank som meg, og da spillet var slutt, hadde vi fortsatt par minutter igjen, på hver :)

matias2008-07-30 20:23
Antall innlegg: 1152

Jeg kunne også tenke meg et superraskt spill, det forutsetter en god internettforbindelse riktignok, og jeg hadde nok likevel ikke klart det hver gang, men det hadde vært en utfordring. Vi får se om utviklerne har mulighet til å gjøre noe, nå vet de jo i hvert fall om det.

Så er det jo som alltid opp til hver enkelt å velge hvilket spill de vil spille.

theplayer2008-07-30 20:47

Til Johansen:

Saken er jo den at man legger opp spilltaktikken ulikt ut ifra hvor lang tid man har på spillet. Jeg spiller helt annerledes på normal enn på lynrask, og ville selvsagt gjøre annerledes igjen i et slikt spill!

Johansen - Ikke medlem lenger2008-07-30 22:44
Antall innlegg: 24

Hva er taktikken som er er annerledes på normal og lynrask?

theplayer2008-07-30 22:56

Rett og slett hvor mye tid en gir seg selv til å tenke..........

Samt hensynet til hvor lenge motstanderen tenker. Virker det som om han/hun sliter med å legge, kan jeg velge å legge ord med lite poeng fremfor å åpne brettet.

pig - Ikke medlem lenger2008-08-07 20:25
Antall innlegg: 13

Sign me on..!

Det optimale hadde selvsagt vært om man kunne velge nøyaktig varighet på et spill (minutter) istedenfor å måtte velge blant de 4 forhåndsdefinerte varighetene man har nå.

Alfa932008-08-07 21:22

Det er jeg helt enig i. Problemet ville vel bli å finne de perfekte motspillerne, med både riktig ranking og samme hastighet, men det lar seg jo løse.

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?