Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 9 |
Mobilspill
Pågående | 8 696 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
gompedyret | 2013-06-13 19:16 | |
![]() | Kokodrillen: Jeg forstår ikke hva det egentlig er du forsøker å påpeke. Ordspillappen er laget nettopp for mobil. Skal vi forby spill på appen fordi det finnes muligheter for å jukse? YNWA62: Om jeg forstår deg rett når du snakker om seeding av bokstaver (at man på en eller annen måte skal få en viss mengde vokaler og konsonanter hver gang man trekker, og at brikkeverdiene skal fordeles jevnt mellom spillerne) så skjønner jeg ikke helt hvordan det skulle implementeres i praksis. Og for det andre hørtes det dørge kjedelig ut. :) | |
Kokodrillen | 2013-06-13 20:58 | |
![]() | Hæ, skjønte du ikke det jeg skrev, gompedyret ?! Synes det kommer tydelig frem, men jeg får forsøke en gang til da. Ja, jeg synes man godt kan forby ordspill-appen nettopp fordi den er for enkel å jukse med. Noe av grunnen til at noen av oss fortsatt spiller ordspill i stedet for wordfeud er nettopp fordi det trolig ikke er så mye juks. Ordspill appen endrer det. Og ja, jeg tror det er mye mer juks på ordspill nå enn bare for ett halvt år siden. | |
sigrid r | 2013-06-13 21:12 | |
![]() | Jeg er ganske fersk, hva er panikkspill? | |
Ettigrib | 2013-06-13 21:49 | |
![]() | Nettversjonen av ordspill (ordspill.no) er litt annerledes enn ordspillappen. På nettversjonen velger man "hastighet" man ønsker på spillet. Panikkspill vil si at man har valgt et spill hvor man har totalt 6 minutter til fullføre spillet, dvs. 3 minutter pr. spiller og en begrensning på 30 sekunder pr. legg. Hvis man overskrider 3 minutter totalt vil man få minuspoeng. | |
sigrid r | 2013-06-14 08:15 | |
![]() | Ok, takk for svaret :-) | |
Wingman Bob | 2013-06-14 08:48 | |
![]() | Når kommer tidsbegrensning som en mulighet på mobilen? | |
Mio mio | 2013-06-14 14:36 | |
![]() | Hva er vitsen med å jukse?!!!! Det er jo bare et spill!!!!!!! | |
gompedyret | 2013-06-14 17:18 | |
![]() | Kokodrillen: Hvordan endrer ordspill-appen mulighetene for å jukse på nettutgaven av ordspill? Hva er det som får deg til å si at det er mer juks nå enn for et halvt år siden? Logikken du bringer til torgs reiser i grunnen mange flere spørsmål, men de skal jeg la være å stille. Mio mio: Du kan så si. Heldigvis tenker de aller, aller fleste som deg. Wingman Bob: Hvis du tenker på tidsbegrensning a la websiden, tror jeg ikke det kommer på en stund, om i det hele tatt. | |
alone | 2013-06-14 20:15 | |
![]() | Juksemaker pipelort!!!!!! | |
Kokodrillen | 2013-06-15 00:07 | |
![]() | Gompedyret: Du spør om ting jeg allerede har svart på. Hva mener du med: "Logikken du bringer til torgs reiser i grunnen mange flere spørsmål, men de skal jeg la være å stille" ?? | |
gompedyret | 2013-06-15 17:46 | |
![]() | Kokodrillen, jeg ser ingen logikk i at det skulle ha blitt mer juks på ordspill-web fordi det har kommet en ordspill-app med tilhørende jukseapper. Og siden ditt første innlegg var et spørsmål om slike i det hele tatt finnes må jeg gå ut fra at du ikke vet det selv heller. Sist jeg sjekket fantes det ikke jukseapper til ordspill, og jeg tviler på at utvalget er særlig større siden da. Ordspill-appen har et såpass lite nedslagsfelt at de som lager jukseapper konsentrerer seg om Wordfeud. Tror jeg. Og om de finnes vil de være direkte knyttet til appen, slik at de ville være lite eller ikke brukbare for spill på web. Tror jeg. Om man virkelig ønsker å jukse når man spiller scrabble via nett så klarer man det, helt uavhengig av alskens apper og duppeditter. Heldigvis er det svært, svært få som jukser, så det er veldig synd dersom man lar spillegleden forsvinne i jukseparanoia. Stenge ordspill-appen blir nok ikke aktuelt uansett, ikke minst fordi det faktisk er veldig mange som storkoser seg med å bruke den. | |
MarenHelene | 2013-07-26 00:29 | |
![]() | Det er så kjedelig at veien fra å være flink og kanskje ha litt flaks til å være mistenkt for juks er så kort. Jeg er ikke HELT nybegynner, men heller ikke supergod. Er vel sånn helt greit, kanskje på gjennomsnittet god. (Ikke vet jeg..) Uansett. Jeg hadde kjempeflaks med bokstavene mine i et spill her, og la 3 bingoer nesten rett etter hverandre. Da kom det kommentar fra motspiller om at dette var juks. Noe det så absolutt ikke var. Jeg skjønner ikke hvorfor noen i det hele tatt har lyst til å jukse, er det gøy å vinne hvis man har jukset seg til seieren da?? Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det skal være noen seier. Uansett. Det er kjedelig å bli mistenkt for juks fordi man legger 3 bingoer. Som Torill sier over her, så er det fullt mulig å legge 5 bingoer i et panikk-spill. Dette var forresten et stress-spill. | |
maliins | 2013-07-26 09:56 | |
![]() | Jeg spiller stort sett bare på appen, har vel hendt at jeg tror motspiller jukser, men det gidder jeg ikke bry meg om. Ofte er det jeg som vinner likevel! Jeg har lært mange nye ord av å spille med de som er høyere ranka enn meg,og de bruker jeg så snart det er mulig! Eks yawle, det måtte jeg slå opp gitt! Det verste er når man har bingo man ikke får plassert på brettet så å få tre bingoer i ett spill, da er man flink og heldig med bokstavene:-) | |
Sølvkråke | 2013-08-01 14:18 | |
![]() | Finnes det en dopingliste for ordspill, eller kan man spille i alle tilstander? Selv får jeg jevnlig i meg både koffein og sukker. :-) | |
alone | 2013-08-02 00:49 | |
![]() | neida du kan få ideg sukker og slurpe både koffein og alt annet godt uten den store blunderen :) | |
Riaa75 | 2013-08-30 12:10 | |
![]() | Jeg har endelig begynnt å få dreisen på dette etter 279 spill :) har alltid vært glad i kryssord . Tapte mye her inne i begynnelsen . Kjente ikke til ord som Whig, utve, råtve, etc altså ord som ikke står i ordliste . Etter hvert lærer man jo ord fra motspillere. Så jeg håper nå jeg begynner å vinne litt. Jeg har blitt beskyldt for å jukse av en administrator fordi jeg for første gang på 280 runder klarte to bingo i et spill mot henne. Etter mye trening, da er det trist at noen ikke kan være gode tapere..synes generelt det er mye hyggelige folk her inne . Og hvor er gleden i å spille hvis man jukser? | |
Mira7 - Ikke medlem lenger | 2013-08-30 12:38 | |
![]() | En administrator som beskyldte deg for å jukse pga to bingoer i samme spill??? Dårlig taper ja.... | |
bris1 | 2013-08-30 13:17 | |
![]() | Høres ut som et internt møte i adm.gruppa kunne være på sin plass. Juksing er ikke greitt, men "vær varsom plakaten" kan være på sin plass før beskyldningen ramler ut. | |
Riaa75 | 2013-08-30 14:11 | |
![]() | Siden statistikken min var så dårlig, fant hun det merkverdig at jeg hadde så gode bokstaver. Jeg takket for meg, og avbrøt spillet. Jeg følte samtidig et behov for å forklare meg, mine avbrutt spill kom fra sommerferie på hytta med dårlig nett, beklager det. Jeg slet Veldig med å finne gode ord for å bruke opp tøffe bokstaver, derav en dårlig statistikk. Bra da at mange brukere tipset meg om ord, taktikker for å lage bingo etc. Som sagt, så har alle jeg har spilt mot vært veldig hyggelige. Bortsett fra den som skal bidra til ett hyggelig miljø. Rart ikke sant, av over 250 spill med bare kos, henger jeg meg opp i det ene som ikke var det. Nå legger jeg saken død, håper jeg vinner MANGE runder! Ønsker alle en super helg . Og tvi tvi :) | |
Krazy8 | 2013-08-31 13:32 | |
![]() | Ha en fin helg du med, härligt skrivet på en fin norska. Du borde bli författare:) | |