Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 217

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Kirsti2009-08-15 16:32
Antall innlegg: 1946

Grønnmann: Jeg aner ikke om det er teknisk mulig eller ikke å lage et unntak for turneringsrommet. Så vidt jeg vet, har hvert spillrom sin egen server, så det kan godt hende det går an. Men som spillvertene stadig påpeker, utviklerne har en nokså lang liste over ting de skal gjøre, så jeg vil tippe at noe sånt som dette, å lage en ny funksjon som så må deaktiveres for ett av spillrommene, vil havne nokså langt nede på den ...

Pelna: At folk ikke er enige med deg, er ikke det samme som at de ikke synes det er greit å stille spørsmålet (det er for øvrig blitt stilt flere ganger før). Mange har nok en slags liste over folk de av ulike årsaker ikke har lyst til å spille med. Det er ikke noe galt med det. Men for de flestes del er listen kanskje ikke lenger enn at de klarer å huske den uten å ha noen egen teknisk funksjon for det. Det er muligens derfor mange ikke ser behovet for den funksjonen.

Ninaxxx2009-08-15 16:36
Antall innlegg: 1437

Pelna: Ja, det er bare et spillrom. Det er primært derfor de fleste er her inne, for å spille.

Hvorfor ønsker du at folk skal være uvenner og krangle? Jeg skjønner liksom ikke helt hvor du vil hen med dette.

Når det er sagt, så får du stille alle de spørsmål du vil, og det er ingen som nagler deg om du forteller i forum at du har din egen uvennliste.
Det er ingen som kaster deg ut av ordspill av den grunn.

Du er hjertlig velkommen til å komme med kritiske synspunkter, også å ønske deg en blokkeringsliste.
Da får vi et levende forum, og det er bra!

pelna2009-08-15 16:39
Antall innlegg: 36

Torill, du tar det veldig personlig :) Jeg har aldri sagt at jeg vil ha de personene som jeg ikke er enig med på uvennelisten min :)

Derimot.. jeg sa at jeg ville ha flere meninger her... Da jeg sa at alt var altfor hyggelig - mente jeg at folk flest var redde å si upopulære ting :) Redde at noen skal kjefte på dem for eksempel... redde å bli upopulære... men sånt er det også i livet :)

Torill2009-08-15 16:46
Antall innlegg: 3664

Godt å høre Pelna! Da spilles vi da!!!

pelna2009-08-15 16:47

Ninaxxx, problem er at ingen liksom ser forskjell mellom lage en blokkeringsliste og ønske at folk krangler og er uvenner...

Jeg har aldri sagt at jeg vil at folk krangler, Nina. Blokkeringsliste er noe helt annet. Blokkeringsliste (jeg skjønner at ordet "uvenneliste" er skikkelig upopulær og derfor bytter det til "Blokkeringsliste") er noe veldig personlig, ingen kan se den. Hvertfall andre steder virker det sånt.

Men siden det er bare et par mennesker som vil ha det, er det out of question nå, ikke sant?

grønnmann2009-08-15 16:55
Antall innlegg: 17

Mht spillutviklerne kunne det jo vært greit med en såkalt questback hvor spillere på ordspill, på en enkel og greit måte, får bidra til å prioritere frem de endringene som oppleves som mest relevante.

Å lodde stemningen på foreslåtte endringer ut i fra deltagelse i forumene blir litt magert, spør du meg.

kness - Ikke medlem lenger2009-08-15 17:57
Antall innlegg: 1134

Siste nytt fra testfronten: Trykker man "Ignorer" når noen kommer inn i spillet, ser man ikke hva vedkommende skriver i chatten. Men starter man spillet, fungerer chatten begge veier igjen. Så hva er vitsen, lissom.

pelna: Interessant for en som ikke har peiling å høre hvordan blokkeringssystemet virker i praksis, nemlig at den blokkerte ikke kan se når du er logget inn.

Det hadde vært morsomt om han/hun som oppretter nye profiler hele tiden, raner til seg rank og slenger med kjeften i chatten ble blokkert av alle, og alltid kom til "tomme" spillrom! Men så lenge bare en brøkdel(?) leser forum, og så lenge det er lov å opprette så mange profiler som helst, er det vel litt urealistisk.

Ellers vil jeg bare si at når jeg er sliten i fingeren etter å ha skrevet hei og tfs (ordspillsk for halleluja og amen;) dag etter natt, er det befriende å møte spillere som deg. Ikke noe utenomsnakk; vi er her for å SPILLE, for swingende. Følelser kan man vise i forum. Hæli! :D

mysteria: Spilles! (moahaha;)

pelna2009-08-15 18:14

Hei Kness! (oh, sa jeg virkelig hei? oops!)
det var fint eksempel, b.a. det om hilsning osv. Det er mange som hisser seg opp og blir skikkelig sure når jeg ikke takker for spillet. Men sånn er jeg bare, skal ikke forklare nå hvorfor og hva er mitt poeng, her er det snakk om blokkeringen :) Det hadde vært fint med en sånn blokkeringsliste - de kunne jo bare blokkere meg og ferdig med det, ikke sant :)

mysteria - Ikke medlem lenger2009-08-15 18:52
Antall innlegg: 1124

Pelna: vi har vel aldri spilt, tror jeg.
Det spiller ingen rolle for meg om den jeg spiller med svarer når jeg sier hei. Heller ikke om h*n forsvinner fra spillet uten å taste 'tfs'. Jeg har valgt å gjøre det, sånn sett er vi forskjellige.
Det som er fint med denne tråden, er at den som gidder lese den, kan se at det ikke ligger noen dødelig fornærmelse i at noen ikke sier hei&farvel.
Oppfordringen må vel være at man er seg selv og ikke forventer annet av motspiller enn et spill og fravær av utskjelling o.l.
:)

ninka12009-09-30 19:14
Antall innlegg: 16

jeg syns det hadde vært greit med en sånn liste. hvis man er blitt blokkert, burde man ta det som ett tegn på at man har gjort noe galt, ikke bli sur! og... det ville gi barn trygghetsfølelse. eller i alle fall mere trygghetsfølelse.

ja, jeg er ett barn.

ninka12009-09-30 19:18

noen som er enige?

liselotta2009-09-30 19:52
Antall innlegg: 564

tipper ninka 1 er en nygammel som finner glede i å ruske opp i gamle tråder.

Heddy2009-09-30 20:20
Antall innlegg: 9

Jeg synes folk tar dette altfor seriøst. Selv har jeg ikke en liste over folk jeg ikke vil spille mot, jeg spiller mot hvem som helst, spiller ingen rolle. Er ikke her for å få meg venner eller uvenner, er jo her for å spille et spill.

ninka12009-09-30 23:47

hva mente du, lisalotta?

Wibef - Ikke medlem lenger2009-10-01 12:09
Antall innlegg: 39

Dette er en spillside og ikke en barnehage vel?

Torill2009-10-01 12:44
Antall innlegg: 3664

Tja....

Hva er egentlig forskjellen på en spillside og en barnehage? Vi er alle her for å leke. Og så må vi vise hensyn til andre, selv om vi ikke er like gode venner med alle.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?