Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 532

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
badenymfe2013-01-03 16:14
Antall innlegg: 48

Nå er det virkelig på tide at du gir deg Niillas. Arbeidet som Kirsti, Piaf og alle de andre legger ned i for at vi har en ordliste som er både oppdatert og uten feil er så omfattende at de egentlig ikke har tid til noe annet hvis den skal være perfekt til enhver tid. Man ser jo at selv "offisielle ordbøker" ikke er feilfrie. JEG er i hvert fall både takknemlig for at de gjør dette arbeidet og VELDIG imponert over hvor mange ganger de må henvise til andre tråder eller tidligere innlegg i samme tråden siden folk ikke leser alt og tror at det de nettopp "oppdaget" er så viktig at det må deles med alle uten å skjønne at de er minst den andre som nevner det - og helst i feil tråd.
Jeg er også MEGET imponert over hvor høflig dem svarer, jeg ville ha gått opp veggen. Jeg ville enten ikke ha svart på spørsmål som det ble svart på tidligere eller spurt om dem tror at jeg ikke har noe annet å gjøre enn å gjenta meg gang på gang.

Og en helt annen ting: hadde jeg sittet med arbeidet om å rette og komplettere ordlisten og fått så mye kritikk for det, så ville jeg ha forbedt meg å bli kritisert av en som ikke tar seg tid for en korrekturlesning av sine egne innlegg som har så mange skrivefeil.

Og ikke minst, men sist: ingen TVINGER deg å bruke ordlisten, det er et valg DU har tatt da du valgte å spille ordspill.

Så, takk til dere alle som legger sin sjel og en stor del av fritiden ned i arbeidet med ordlisten sånn at vi andre kan bryne våre hjerner selv om det alltid vil være noen som mener å kunne gjøre det bedre eller trenger forklaringer hvorfor noe er sånt og ikke sånt uten selv å påta seg dette arbeidet...

Tobea - Ikke medlem lenger2013-01-03 16:17
Antall innlegg: 863

*liker* badenymfe :)

Niillas2013-01-03 16:25
Antall innlegg: 6024

Eg svara på eit spørsmål frå Piaf - om de ikkje likar at folk svarar når dei blir spurde om det, så vel bekomme.

twiver2013-01-03 18:43
Antall innlegg: 3469

*liker* også innlegget fra badenymfe :)
Og hurra for de som gidder jobbe med at vi skal ha en mest mulig oppdatert ordliste, selv om den aldri blir perfekt :)

kali2013-01-03 19:24
Antall innlegg: 698

"LIKER"til deg, Badenymfe. og "Liker" til deg, Twiver .

ave - Administrator2013-01-03 21:50
Antall innlegg: 4986

All honnør til dugnadsfolket som bruker masse tid for å utvikle en ny og bedre ordliste. Ildsjeler som Kirsti og piaf sammen med flere gjør et stort stykke arbeid.

Her på Ordspill er vi så heldige at vi kan få mye oppdatert og direkte informasjon om hva som foregår via disse to i dugnadsgjengen, nemlig Kirsti og piaf. De er her som vanlige medlemmer på Ordspill, har ikke ansvar for å utdype eller dele noe som helst om ordlister eller annet her i forum. Allikevel bruker de masse tid på å skrive i forum, forklare og forklare og forklare for oss mer eller mindre kyndige med lister og ordbøker.

Det er en så dedikert og raus holdning som fortjener alt annet enn furten kritikk; uten dem hadde forum om språk og ordspill stoppet på et nivå omtrent som "det ordet har jeg ikke hørt før, det må være feil i ordlista".

Nevnte jeg også at det er et stor mengde FRIVILLIG og ULØNNET arbeid som blir nedlagt av dem? For at alle interesserte skal nyte godt av det?

Er ikke det en DUGNADSÅND som burde applauderes fra alle bauger og kanter?

Hadde jeg hatt hatt på hadde jeg jaggu tatt den av for denne innsatsen. Og på vegne av alle her er jeg veldig glad for at Ordspill har så dyktige medlemmer.

Heia!

dark - Ikke medlem lenger2013-04-07 22:06
Antall innlegg: 5

Oppdaget at NOUVAU ble godtatt. Bør ikke det ordet bort fra en norsk ordliste?

Kirsti2013-04-08 00:44
Antall innlegg: 1946

Går ut fra at du mener NOUVEAU - og jo da, det står på listen over ord som vil bli ryddet ut ved neste oppdatering.

Marrakech - Ikke medlem lenger2013-04-08 10:44
Antall innlegg: 13

Jeg slutter meg til det ave og flere har skrevet, og synes niillas bør be pent om unnskyldning for sin surmagete og uhøflige oppførsel!

nordicrose2013-04-08 12:32
Antall innlegg: 51

Helt enig med ave - HURRA for dem som tar seg tid til å ordne og fikse på ordlister og diverse andre ting, slik at spillet blir bedre for oss alle! Tusen takk skal dere ha :o)

bris12013-04-08 14:24
Antall innlegg: 2601

Oi, oi, dette var interessant lesing. Skjønner at jeg ikke har fulgt særlig med i forum i vinter.

Jeg må si at niillas er utholdende i sitt forsøk på å fremstå som den kunnskapsrike når det gjelder det norske språk. Gratulerer med ordbok trykket i Estland! Hvor trykker skoen egentlig? Skulle du gjerne ha vært konsultert?

Hjertens takk til Kirsti, piaf og resten av dugnadsgjengen :-))

AnnikenN2013-04-08 15:00
Antall innlegg: 229

Henger meg på med stor TAKK til alle som gjør at vi andre slipper:)

topja2013-04-08 20:46
Antall innlegg: 19

*liker* badenymfe! og takk til alle som legger ned masse arbeid for å få en så riktig "ordliste" som mulig. Artig lesing, men enkelte innlegg oppfattes som litt surmaget... er vel kanskje ikke det som er meningen.

berita2013-04-21 08:42
Antall innlegg: 848

En person som både er fisker og bonde, kalles vel FISKERBONDE, ikke FISKEBONDE? Det siste ordet får meg til å se for meg en fisk som pløyer jorda...:-)

bris12013-04-25 19:07

Jeg må beklage på det sterkeste at jeg i mitt innlegg skrev at Niilas har gitt ut ordbok i Estland. Han sendte med ei melding i dag for å gi meg "en saksopplysning, slik at jeg ikke skal komme i skade for å blamert meg igjen". Riga, skulle det stått! Riga.
Sant og si så jeg det i det øyeblikket jeg trykket på "publiser", og hadde regnet med korreks. Og nå kom den. Men føler jeg at jeg har blamert meg? Nææææ, dessverre. Det skal nok mer til. Men omtanke er godt å ta med seg ;-))

bris12013-04-25 19:08

P.s. Jeg VET at Riga er hovedstaden i Latvia
;-))

Marrakech - Ikke medlem lenger2013-04-25 19:38
Antall innlegg: 13

bris1 - LOL!

bris12013-04-25 19:45

;-))

Niillas2013-04-25 21:36
Antall innlegg: 6024

Du store verda - det var meint som fleip frå mi side, og eit - kanskje litt dårleg - forsøk på sjølvironi. Eg hadde ikkje rekna med at du tok det så alborleg at du fann at du måtte bruke tre innlegg på å fortelja kva du eigenleg veit. Beklagar.

bris12013-04-26 07:50

Den tok jeg ikke, Niillas. Sjølvironi??? Ikke fnugg av det, men ironi - ja. På mine vegne. Antall innlegg med samme innhold er tradisjon her inne, det må du da vite?

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?