Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 778 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Fia2 | 2012-02-16 16:36 | |
![]() | generelt: genitivs s | |
Kirsti | 2012-02-16 16:58 | |
![]() | Fia2: Fullformsordlisten, som brukes her, inneholder ikke genitivsformer i det hele tatt. Det er heller ingen tradisjon for å tillate genitivsformer i norsk Scrabble. Når det gjelder sammensatte ord, må ordene være i hyppig bruk før de kommer inn i en ordliste. KUNYRE er ikke et ord som brukes i noen særlig grad – i likhet med for eksempel hundeeggleder, kattelever, krokodillehjerne, elglivmor, baviantestikkel og sjiraffhjørnetann. Det er nokså drøyt å forvente at slike ord skal stå i en ordliste, selv om man selvsagt ikke kan hevde at de _ikke_ er ord. | |
Kirsti | 2012-02-16 18:05 | |
![]() | KALVENYRE, derimot, bør faktisk stå i ordlisten - det er tross alt en matvare og regnes som en delikatesse. Andre matvarer og retter jeg søkte etter i farten og ikke fant i listen: ANDELÅR ANDECONFIT KYLLINGLÅR LAMMESKANK PEKINGAND (retten skrives ofte med stor forbokstav, men det er en anderase i tillegg) RUCCOLA | |
gompedyret | 2012-02-16 19:24 | |
![]() | Jeg går ut fra at denne er veid og funnet for lett tidligere, for jeg synes den er dørgende åpenbar og nekter å tro at jeg er alene om det. Det dreier seg om FATN. Å fatne, fatner, fatna/fatnet. Å ta fyr, betyr det. Jeg tror også at det står i motetning til å bli antent, ved at dette er en mer passiv prosess. Eks. Til slutt fatnet vedpinnene. Men hvis det faktisk bare er meg er det jo bare å gi en god beng i hele det dumme ordet. | |
Kirsti | 2012-02-16 19:29 | |
![]() | Ingen grunn til å underkjenne et ord som både står i Tanums og Norsk Riksmålsordbok, gompedyret. FATNE bør inn i ordlisten! | |
piaf | 2012-02-16 20:22 | |
![]() | FATNE rakk det akkurat! Liste nr 6 er nå laget, www.ordspill.no/foru...ad id=8650, så fint hvis en spillvert stenger denne tråden. | |
Diskusjonen er arkivert og ikke åpen for nye innlegg.
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10