Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 412

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
andermg - Ikke medlem lenger2008-08-04 11:16
Antall innlegg: 212

å ha to profiler
Møtte nylig en bruker her inne som oppga å ha to profiler. Vedkommende hadde ganske mye lavere ranking enn meg, og advarte meg mot å spille mot ham/henne da han/hun hadde en annen profil med mye høyere ranking (altså var mye bedre/mer erfaren enn rankingen på profil nr. 2 skulle tilsi). Vedkommende fortalte at det er ganske mange som har to profiler, noe som overrasket meg - og fikk meg til å ville skrive dette innlegget. Jeg lurer litt på hvor vanlig dette er, og hva folk tenker om det. For så vidt spiller det kanskje ikke den store rollen, men det var i alle fall sympatisk av vedkommende å si i fra, så jeg slapp å risikere å bli loppet for rankingpoeng. Oppfordrer derfor andre som holder på med flere profiler om å gjøre det samme.

Torill2008-08-04 11:37
Antall innlegg: 3664

Jeg har opplevd det samme flere ganger i det siste, også at noen har en profil i veldig kort tid for så å slette den. Dette har gjort meg litt mistenksom ovenfor spillere jeg ikke har spilt mot før.... Håper ikke dette blir den nye trenden

omr - Ikke medlem lenger2008-08-04 11:47
Antall innlegg: 1

kanske noen har 2 stk pc for å spille mot seg selv....slik at den ene profilen får høy score.. man kan jo lure

cherry - Ikke medlem lenger2008-08-04 13:10
Antall innlegg: 44

Eller kanskje h*n gjorde det så dårlig med den første profilen at h*n ville slette den og lage en ny.

vuillard - Ikke medlem lenger2008-08-04 15:17

Vet om noen som slettet sin første profil og opprettet ny pga 'stalking'...
Sikkert smigrende, men også ganske ubehagelig.

Torill2008-08-04 15:19

hva er stalking?

vuillard - Ikke medlem lenger2008-08-04 15:31

At man blir 'forfulgt'. Her dreide det seg om stadige henvendelser som hun ikke var interessert i.

Torill2008-08-04 15:48

Ah, derfor jeg ikke har skiftet profil, haha.

Torill2008-08-04 15:49

Men kanskje noen som har flere profiler kan stå fram og fortelle litt om hvorfor?

vuillard - Ikke medlem lenger2008-08-04 16:02

Det lurer jeg også på... Hvorfor ha flere profiler?

TheOne2008-08-04 16:44
Antall innlegg: 57

Jeg har to profiler. Jeg spiller egentlig bare på denne, så vi kan heller si at jeg hadde en annen før. Den ene grunnen var at jeg var helt ny her på ordspill.no og jeg falt masse ned i ranking pluss at jeg hadde avbrutt veldig mye pga jeg bare spilte 1 timers spill. Så det vil si at statistikken var grunnen, pluss at jeg ville slette den men da fikk jeg ikke til å lage en ny, så jeg måtte opprette en ny mail og så en ny bruker her.

andermg - Ikke medlem lenger2008-08-04 21:57

det vi snakker om her er vel heller tilfeller der folk med høy ranking (av en eller annen grunn) oppretter en ny profil, som de spiller med på si (av en eller annen grunn), noe som for så vidt kanskje er greit nok? ville bare høre hva folk tenkte om problemstillingen, da jeg personlig synes det er litt merkelig at det skal være nødvendig å ha flere profiler, samt at man selvsagt ikke ønsker å spille mot noen med mye lavere ranking som faktisk er bedre enn rankingen tilsier (om man bryr seg om ranking da)..

evanma2008-08-05 00:14
Antall innlegg: 48

Hei
Regner med at det jukses ganske mye på denne måten men folk får ha hvor mange profiler de vil for meg. Det som teller er jo hver kamp i seg selv. Jeg pleier oftest å prøve å møte de med høy ranking for å få mulighet å få mye poeng selv om jeg taper. Man lærer også mye ved å spille mot de som er dyktigere. Det hender at jeg møter spillere med lav ranking som er suverene og da raser man jo ner i ranking og det er jo ikke særlig morsomt..

andermg - Ikke medlem lenger2008-08-05 00:25

én ting er å tape mot en motstander med dårligere ranking og dermed tape en haug med poeng - DET er et scenario man selvsagt må påregne, det er en del av gamet. Men det stiller seg i mine øyne litt annerledes hvis vedkommende EGENTLIG har mye høyere ranking enn han/hun "gir seg ut for å ha" (i kraft av å opptre i sin profil nr. 2)...

Torill2008-08-05 00:41

Men hvordan skal man unngå dette? Fingeravtrykk? Personnummer? Er ellers forøvrig enig med andermg, det er ikke noe moro å føle seg lurt. Ei heller å begynne å bli mistenksom.

evanma2008-08-05 00:44
Antall innlegg: 48

Ja det er jo det jeg mener at man må regne med at noen utgir seg for å være dårligere enn de egentligen er... men man kan jo lure på hvorfor de synes at det er noe stas. Men det er vel noe man ikke kan få gjort mer med en å sette vedkommente på "svarte listen".

Philologicus - Ikke medlem lenger2008-08-05 00:46
Antall innlegg: 352

Trodde vi konkurrerte mot oss selv - hva er vitsen med å lure seg selv til å tro at en er bedre enn en er? Sannhetens øyeblikk er jo i hvert spill.

andermg - Ikke medlem lenger2008-08-05 01:07

skjønte ikke helt det siste innlegget, men saken gjelder altså fremdeles den påstand at det visstnok ikke er helt uvanlig å operere med to profiler. jeg har ennå ikke fått noen klare svar på hvorfor folk eventuelt gjør det...

kåreknut2008-08-05 01:11
Antall innlegg: 27

det er vel ikke å lure seg selv det er jo å lure andre.....men hvis man bare konkurerer mot seg selv så kan en jo ha två profiler og spille mot seg selv da. Det er klart at en vil måle seg med andre og kanskje vinne en gang i ny og ne. Men i forhold til ranking så bør man jo bare måle seg med seg selv.

kåreknut2008-08-05 01:23
Antall innlegg: 27

som svar til andermg så kan det jo være slik at noen har en offisiell profil der vedkommende har sitt egentlige navn og bilde og en profil som er oppdiktet. På den oppdiktede kan man kanskje være litt anonym og spille i fred uten at venner og kjente erter en hvis man taper ?

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?