Spillrom
Sjiraffen | 5 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 5 |
Mobilspill
Pågående | 8 583 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-12-17 21:29 | |
![]() | skulle jeg ikke hatt flere poeng ? I løpet tilfeldigbrett spillet mitt med lakota la jeg to ganger ett ord der en bokstav på ordet var på den røde ruten som indikerer at bokstavenes tallverdier ganges med 3. Slik ble det for legget dannet 2 ord der altså det var en rød rute involvert for begge disse 2 ordene. Imidlertid så opplevde jeg at den poengsummen jeg fikk hver gang var for liten da kun det ble ganget med 3 i en retning. Ordene det gjelder var PATT A L og ØR L Den røde ruten er hhv på P og Ø. Som kopien viser så fikk jeg for lite poeng. Hva har skjedd her ? Noe feil med systemet ? På PATT / PAL skulle jeg hatt 21 + 18 poeng, men fikk kun 21 + 6 poeng Og tilsvarende var feil med ØR/ØL. Her skulle jeg hatt 36 poeng, men fikk 24 poeng. Kan noen gi en forklaring ? Kopi: » JamesOs tur. » JamesO: CV, VANK (14+12=26). » lakotas tur. » lakota: RÅ, OK, OR (5+8+7=20). » JamesOs tur. » JamesO byttet 5 brikker. » lakotas tur. » lakota: VANKE, FEI (9+6=15). » JamesOs tur. » JamesO: JOK (8). » lakotas tur. » lakota: ISNE (12). » JamesOs tur. » Ikke korrekt ord: BALKE. » Du har 2 forsøk igjen. » JamesO: KALDE (18). » lakotas tur. » lakota: ID, INN (4+6=10). » JamesOs tur. » JamesO: HA, AK, AH (8+3+8=19). » lakotas tur. » lakota: FU, AHA, AU (14+4+12=30). » JamesOs tur. » Ikke korrekt ord: WEBBEN. » Du har 2 forsøk igjen. » Ikke korrekt ord: WEBBEN. » Du har 1 forsøk igjen. » JamesO byttet 1 brikker. » lakotas tur. » lakota: FOR (5). » JamesOs tur. » JamesO: AS (2). » lakotas tur. » lakota: RÅR (6). » JamesOs tur. » JamesO: EFOR, EBBA (6+40=46). » lakotas tur. » lakota: AL, BY, YL (2+22+19=43). » JamesOs tur. » JamesO: PAL, PATT (6+21=27). » lakotas tur. » lakota: PALM, MÅ (8+14=22). » JamesOs tur. » JamesO byttet 5 brikker. » lakotas tur. » lakota bommet på alle sine forsøk. » Kampen avsluttes automatisk om ingen ord legges på tre runder. » JamesOs tur. » JamesO: FEIS (5). » lakotas tur. » lakota: LEP, LEM (6+5=11). » JamesOs tur. » JamesO: MM (8). » lakotas tur. » lakota: SLEP (9). » JamesOs tur. » JamesO: ES, VEIDE (2+30=32). » lakotas tur. » lakota: ERGR (20). » JamesOs tur. » JamesO: ØR, ØL (6+18=24). » lakotas tur. » lakota: ASS, DÆS (5+12=17). » JamesOs tur. » JamesO: GUD (15). » lakotas tur. » lakota: DÆST, TO (9+7=16). » JamesOs tur. » JamesO har fått bingo og får 50 poeng ekstra!!! » JamesO: TON, FAUNENE (4+65=69). » lakotas tur. » lakota: UH (14). » JamesOs tur. lakota: grt » JamesO: MI, VI (3+13=16). » lakotas tur. » lakota byttet 4 brikker. » JamesOs tur. » Ikke korrekt ord: JAU. » Du har 2 forsøk igjen. » JamesO byttet 5 brikker. » Kampen avsluttes automatisk om ingen ord legges på tre runder. » lakotas tur. » lakota: ÅT (5). » JamesOs tur. » JamesO: ÆSA (8). » lakotas tur. » lakota: MIG (5). » JamesOs tur. » JamesO: OG, VOGG (4+12=16). » lakotas tur. » lakota: DE (2). » JamesOs tur. » JamesO: ID, HI, HI (2+4+4=10). » lakotas tur. » lakota: FØ, BØ (14+18=32). » JamesOs tur. » JamesO har fått bingo og får 50 poeng ekstra!!! » JamesO: FØL, BA, FRAKTAL (8+12+122=142). » JamesO fikk 0 poeng i tidsfratrekk og 16 poeng ekstra for andre spilleres brikker (519-0+16=535 poeng) » JamesOs nye rating er 3597 (+56). » lakota fikk 10 poeng i tidsfratrekk og 16 poeng i fratrekk for brikker igjen (315-10-16=289 poeng) » lakotas nye rating er 2190 (-35). » Dermed vant JamesO! lakota: grt JamesO: tfs » lakota har forlatt spillet. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-12-17 21:42 | |
![]() | Det var ikke tilfeldigbrett, men spesialbrett vi spilte på nå rettet opp. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-12-19 18:17 | |
![]() | Skulle gjerne hatt noe respons her i denne tråden fra spilleutviklerne. Har fått noe respons på pm som viser at spillvert er enig med meg ang. det at man skal ha 3-gangern både vannrett og loddrett.. | |
GreteSB | 2013-12-19 18:41 | |
![]() | Dersom din forklaring stemmer, har du rett, men uten skjermbilde er det umulig å sjekke. Det er spilt tusenvis av spill her og jeg har aldri hørt at dette har ikke skjedd tidligere. Tror ikke du skal ha store forhåpninger om at spillutviklerne bruker mye tid på dette. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-12-19 19:41 | |
![]() | Ok, men jeg vil følge med på seinere spill om noe slikt skulle skje på nytt igjen og jeg ber andre følge med også på det samme. Altså man legger ett legg og en av bokstavene er på rød rute og man sjekker om man får 3-gangern i poeng både loddrett og vannrett. Den bokstaven som er på rød rute må være en bokstav i begge ordene. | |
ave - Administrator | 2013-12-19 21:48 | |
![]() | Husk å ta en skjermdump neste gang da, i tillegg til chatten, da er det jo mulig å rekonstruere spillet for å sjekke for andre. | |
ordiblikket | 2014-04-13 14:06 | |
![]() | Jeg opplevde akkurat det samme nå. Fikk lagt Klogge nedover slik at jeg dekket "Tredobbelt ord"-feltet til venstre midt på. For dette ordet fikk jeg 27 poeng, fikk også litt ekstra uttelling for en av bokstavene. Men jeg dannet også et ord horisontalt som jeg ikke fikk poeng for. Jeg har tatt skjermdump som jeg kan vise fram ved behov. | |
GreteSB | 2014-04-13 14:29 | |
![]() | Da kan du sende kopi av brett og chat til ordspill@betapet.com, så skal vi se på det. | |
GreteSB | 2014-04-13 14:43 | |
![]() | Jeg ser at du spiller på appen, da trenger vi selvfølgelig ikke chatten. Bare vær sikker på at du har med teksten øverst i bildet. | |
ordiblikket | 2014-04-13 15:19 | |
![]() | Jeg skal prøve. Jeg lærte meg akkurat av barna (!) hvordan man tar skjermdump, så får jeg prøve å få sendt :-) | |