Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 417

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
sarita2008-08-09 00:13
Antall innlegg: 104

FLAKS/UFLAKS
Flaks/uflaks er den del av spillet -men er det spekulativt? Kan man regne seg frem til når man får gode bokstaver? S.feks fem gode runder, så fem dårlige?

matias2008-08-09 00:34
Antall innlegg: 1152

Man kan regne på det - i teorien. I praksis er det helt umulig.

Jeg antar at bokstavene man får avhenger av mange forskjellige ting. Typisk er at de avhenger av det nøyaktige tidspunktet som spillet blir startet, og gjerne en annen variabel i tillegg. Og ikke flaksen man har hatt i tidligere runder, det er alt for stress å holde orden på (dessuten er flaks subjektivt).

SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-08-09 00:38
Antall innlegg: 640

Er det ikke slik at det er 7 gode år og så 7 dårlige år? (eller var det motsatt, bibelhistorie er ikke helt min ting...)
Nei, utdeling av brikker skjer nok helt vilkårlig.

MyRuin2008-08-09 12:18
Antall innlegg: 201

men noe jeg har oppleved flere ganger er at en av spillerene (meg eller motstander) har fått så og si alle åæø, og da er det faktisk ikke veldig enkelt å vinne for den andre parten.

Nastyfjas2008-08-09 12:27
Antall innlegg: 13

går faktisk ann å regne seg fram til hvilken bokstav det er størst sannsynlighet for å få..

ett eller annet sted i forumet(finner det ikke igjenn selv) så ligger det en liste over antall på de forskjellige bokstavene som er med i spillet..

så er det bare å se på hvilke bokstaver som er brukt, og hvor mange som er igjenn.

da kan du jo se om du kan satse på å få f.eks. en E i neste boksavutdeling. Og du kan se om f.eks. alle C'er er brukt opp, slik at du ikke sparer på en W for å legge WC .. ikke sant?

matias2008-08-09 13:24
Antall innlegg: 1152

Jupp, helt riktig, Nastyfjas, det er veldig greit midt i et spill, spesielt når man har fått en W som jo er vanskelig å bli kvitt, eller når man samler på bingo.

stedet du referer til i forumet er her:
www.ordspill.no/foru...re adid=946

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?