Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 806 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
1976kjell | 2015-07-15 18:58 | |
![]() | Ordforklaring Noen ord er nesten helt gresk og skjønner ikke hva de betyr. Neste steg da er å google, og se om man finner en forklaring. Hvis man ikke finner noe svar på nettet kan man spørre her. Et ord jeg ikke forstod i dag er "upoda", som motstanderen la Noen som vet hva det betyr? | |
Cygnus | 2015-07-15 18:59 | |
![]() | Antar det betyr noe som ikke er podet | |
1976kjell | 2016-01-30 19:33 | |
![]() | Et nytt ord: "enbu". Googla og fikk opp at det var et adjektiv vertfall. Men hva betyr det? | |
CaB | 2016-01-30 20:08 | |
![]() | I bokmålsordboka (www.nob-ordbok.uio.n...k =bokmaal) fant jeg dette da jeg søkte på "enbu": en|bo a3; el en|bu a3 (av I en) om planter: sambo (II) Videre fant jeg: sam|bo a3; el II sam|bu a3 (av sam-) om planter: som har hann- og hunnblomster på samme plante | |
trosten | 2016-01-31 14:13 | |
![]() | Det kan jo gjøres så enkelt som og spør motspilleren hva ordet dens betyr!!! Ingen kan legge et ord uten og vite betydningen av det...?? Joda det går jo an det da .... | |
Cygnus | 2016-01-31 15:43 | |
![]() | Det går godt an - jeg har gjort det mange ganger!!! | |
1976kjell | 2016-04-21 21:06 | |
![]() | Har kommet noen spesielle ord i det siste. Finner dem ikke på google. Ikke noe i mot ordene, bare nyskjerrig på hva de betyr. To av dem er utoen og kysja. Utoen er kanskje delvis synonymt med stygg eler noe slikt, men fant ikke helt ut av det | |
berita | 2016-04-21 23:51 | |
![]() | Jeg kan hjelpe deg med Tanums forklaringer: En UTO, –en eller en UTOE, -n (dårlig fyr) Et UTO, -et dårlig anlegg UTOEN og UTOENT er adjektiv og betyr grov, plump KYSJ er interjeksjon, og må visst være noe som sies til katter «kist, til katt», står det. KYSJE er verb , og må vel være det man gjør når man sier kysj til katten? Er det noen her som gjør det, forresten? Jeg er vestlending og har bodd i Nord-Norge og i Trøndelag, men husker ikke å ha hørt det. Ellers kan jeg bidra med et nytt ord jeg lærte meg etter at en spiller la det, nemlig SKATOL. Det er et nedbrytingsprodukt av aminosyren tryptofan, og det er en av hovedårsakene til rånelukt. Men det visste dere vel allerede:). | |
jonbang | 2016-04-22 00:09 | |
![]() | Har sluttet å tenke å hva ordene betyr. Blir ordet godkjent, holder det for meg, å jeg vet at det er et reellt ord. :-) | |
1976kjell | 2016-04-22 00:15 | |
![]() | Har heller ikke hørt "Kysj" her i Nord. Ikke noe bonde her, så visste ikke engang hva rånelukt før et googlesearch :). Skatol ja...ordet ligner jo veldig på "skatoll" | |