Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 345

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Zebus2008-08-30 15:26
Antall innlegg: 19

Blir kastet ut
Når jeg er midt i et ordspill blir jeg ofte logget ut og må starte maskinen på nytt. Er det mitt nettverk eller er det programmet ordspill som gjør det? det hender ikke når jeg er er inne på andre programmer.

meisa2008-08-30 17:28
Antall innlegg: 443

Jeg opplevde dette ofte når jeg spilte på start i gamle dager. Haddde ikke problem når jeg drev med annet enn spill på nettet.

SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-08-30 17:39
Antall innlegg: 640

Spillrommene bruker flash som er sensitivt og trenger kontinuerlig kontakt med ordspillserveren. Om forbindelsen brytes blir du frakoblet og må koble til på nytt. Det kan gjøres ved å oppdatere spilvinduet etter logge inn i rommet på nytt. Da får du tilbud om å returnere til spillet ditt, om det ikke har tatt mer enn 5 minutter eller spillet er over i mellomtiden.

Om det er slik at PCen henger seg opp så du må restarte den, er jeg usikker på hva som har skjedd. Kan du beskrive feilen litt mer i detalj?

Zebus2008-08-30 18:00

Når jeg får beskjed om å logge inn i spillrommet på nytt er det greit, men jeg blir koblet helt ut og må starte maskinen helt på nytt. Skjermen blir svart.

Zebus2008-08-30 18:00

Når jeg får beskjed om å logge inn i spillrommet på nytt er det greit, men jeg blir koblet helt ut og må starte maskinen helt på nytt. Skjermen blir svart.

brit - Ikke medlem lenger2008-08-30 18:08
Antall innlegg: 74

Skjermen min blir også helt svart så jeg må ta en "nødstopp" på PC'en og starte opp igjen. Aner ikke om jeg kobles fra fra ordspill eller om det er maskinen som gjør det. Har bare dette problemet når jeg spiller på ordspill.no.

SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-08-30 18:08

Det har jeg ikke hørt om før, så jeg er ikke sikker på hvor problemet ligger. Om skjermen blir svart, har nok ikke det med tilkoblingen å gjøre, men noe på din PC.
Prøv i hvert fall å avinstaller Adobe flash (via kontollpanel/legg til eller fjern programvare) og installer det på nytt fra Adobe sine sider.
Litt vanskelig å si, men det kan muligens også være at du må oppdatere drivere til skjermkortet ditt.
Kan sikkert være mange andre løsninger også, men ikke lett å si uten å se på PCen. F.eks er det spørsmål om hva som skjer når skjermen blir svart. Høres det ut som PCen jobber som før? Eller er det at PCen slår seg av? Jobber PCen som før, men skjermen blir svart, vil jeg tro det er en driverfeil eller skjermkortet.

En rekke gjetninger fra meg, kanskje noen av de løsningene virker?

SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-08-30 18:11

En kan også forsøke å bruke en annen nettleser på ordspill om en bruker explorer. F.eks Firefox eller Opera.
Har en Vista på PCen, har det vært kjent at flash ikke virker like godt alltid med explorer.

brit - Ikke medlem lenger2008-08-30 19:19
Antall innlegg: 74

Når skjermen blir svart er det ingen lyd. Har samme problem både når jeg bruker Firefox og Explorer. Jeg har allerede av- og nyinnstallert flash' en .... må kanskje la en ekspert se på maskinen min dersom dette begynner å skje ofte.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?