Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 317

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ave - Administrator2008-09-11 22:40
Antall innlegg: 4986

Følt deg lurt?
Fins det en rask måte å finne ut en motspillers spillehistorikk på når de melder seg inn et opprettet spill? Jeg spør fordi jeg har vært utsatt for disse racerne som ble medlem omtrent i går og som spiller som om de ble medlem i fjor...... Akkurat det syns jeg er urent trav og gidder derfor ikke bruke tid og rank på dem, men hittil har jeg bare fått sjekket det ut etter at spillet har startet. Og da er det for sent å bruke nekt-knappen ;-(

monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-11 22:54
Antall innlegg: 1944

Desverre ingen rask løsning på dette.

En mulighet er å bestemme seg for et rankingintervall man ønsker at motspiller skal ha. Da kan man bruke et par minutter i spillrommet på og gå inn på profilene til de spillerene som har ca denne rankingen.
Sorter listen etter ranking og høyreklikk på de du vil se på. De som ikke er i spill innenfor ditt område bør gå fort å sjekke.
Antagelig er det mange du kan hoppe over, fordi du kjenner til de litt fra før.

Du behøver jo kun legge på minnet de du tror er "nye" racere.

SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-09-11 22:55
Antall innlegg: 640

Ingen mulighet annet enn å gå inn på profilen deres og se på statistikken.
Men om en spiller er registrert med 5 kamper og har 1300 i ranking, er noe galt. Det finner du ut ved å klikke på infosymbolet ved navnet i spillrommet, også før du trykker "fortsett"

katinka2008-09-12 00:38
Antall innlegg: 72

Hva er "infosymbolet ved navnet i spillrommet", syntaxerror? Nå har jeg vært her siden mars, og har ikke funnet noen annen måte å sjekke statistikken til en eventuell medspiller enn å høyreklikke, gå inn på den øverste, og dermed få opp et chatrom. Jeg vil da ikke chatte, jeg vil bare se hvordan vedkommende har gjort det så langt, om det er mange avbrutte spill, f. eks. Men alt jeg får opp er et "privat chatrom". Hva må jeg gjøre for å ta en kjapp titt uten å få opp dette chatrommet?

SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-09-12 00:44
Antall innlegg: 640

Inforsymbolet kommer visst ikke opp før spillet er opprettet, jeg trodde det gjalt også før spillet var opprettet.
Da må du eventuelt gå inn å høyreklikke for å få opp chattevinduet. Den andre spilleren får ikke opp et chattebilde før du sier noe i vinduet. Spiller altså ingen rolle om du bruker det til å se spillstatistikken til vedkommende.

katinka2008-09-12 00:51

Det, gode og raske forumvert, var beroligende. For jeg har jo nå i lang tid trodd at vedkommende jeg høyreklikket på så at jeg tilsynelatende var en søkende chattedesperado...
Takk, syntaxerror! ikke at jeg tror at syntaksen din noensinne er feil, forøvrig..

HanneH2008-09-12 09:32
Antall innlegg: 2290

Akkurat det har jeg også opplevd en del av Ave. Har truffet ganske mange spillere som har mellom 10-50 spilte kamper nå som spiller ordspill som de ikke skulle gjort annet de siste årene. Flere av dem har jeg faktisk hatt store problemer med å holde følge med, og har vel tapt mot et par stykker også. Akkurat de har jeg mistanke om er blant de som har doble profiler, og nå har jeg laget meg en liste med navn som jeg konsekvent har begynt å avvise fra mine spill. Ellers nekter jeg som regel ingen uansett rank, men det er nesten så man føler man er nødt til å begynne å sette en nedre grense på rank før man starter et spill. Noe jeg ikke synes så mye om da jeg ikke har lyst til å nekte noen men når man taper mellom 30-80 poeng i rank pga slike spill, da synes jeg ikke det er så morsomt heller. Selvfølgelig hender det man taper stort mot medspillere som har samme rank som meg selv, men da stiller det seg litt annerledes synes jeg. Hvert spill er jo forskjellige og noen spill er jo rett og slett håpløse konsonantrunder og da går det jo der etter.
Mener også å ha sett en plass at når en spiller har spilt over 50 kamper så gir det ikke samme utslag på rankingen om man skulle tape mot dem enn de som har under 50 kamper, er det riktig eller husker jeg feil?

Mooseman2008-09-12 10:06
Antall innlegg: 1596

Det er helt riktig HanneH, etter rundt 50 kamper så blir det ikke så store utslag lenger, med mindre man får grisebank da... 8=)

0elin02008-09-12 10:43
Antall innlegg: 3

Hmm, nå har det vel seg slik at noen har spilt det såkalte Scrabble før privat, og dette går ut på det samme som her. jeg for min del har spilt en det privat med familien og kan se hvor jeg eventuelt kan legge ordene. mMen jog kommer med aldri over 1100 poeng, rart? jaaaaaaaaa..

starey2008-09-12 10:48
Antall innlegg: 956

Selvom man har spilt scrabble privat, klarer man ikke å spille lynrask, eller stress for den saks skyld, og holde tiden. På den måten kan man luke ut nye spillere. Det er selvsagt ikke ulovlig å danne en ny profil, da det er mange motiver for å gjøre dette, men det er kjipt for de man møter i de første kampene fordi man er veldig mye bedre enn rankingen på 1000 tilsier.

0elin02008-09-12 10:51
Antall innlegg: 3

jaja, sorry, klarer bare hurtig jeg. Misforstått litt jeg da. Sorry

HanneH2008-09-12 10:54

Hei, OelinO, har du spilt scrabble før privat komemr du nok helt sikkert over 1100 poeng. Jeg var helt fersk når jeg begynte her, har aldri sett ett scrabble brett i hele mitt liv. Nå er jeg kommet til 2300 poeng. Om noen fortalte meg det når jeg begynte her ville jeg nok fått meg en god latter. Samtidig så jeg også på det som en umulighet for meg noensinne å kunne klare å legge bingo. Nå dukker det opp både en og to inn i mellom. Det har selvfølgelig tatt meg noen kamper og kommet dit jeg er nå. Men hvert spill er en ny utfordring og du verden så morsomt :).
Og for å ta det morsomste i min tid her inne så tenker jeg tilbake på mine 2 første spill, da satt jeg og bygde ord mellom poengrutene, jeg så på dem som skraverte felt på lik linje med de som man har i kryssord. Men når jeg så at motstander fikk mye høyere poeng enn meg og at poengrutene forsvant en etter en skjønte jeg til slutt at jeg også kunne bruke dem :) Så man lærer noe nytt hele tiden.
Bare stå på, ranking øker nok litt etter litt.

mih2008-09-12 12:22
Antall innlegg: 7

hei!
man kan jo også ha vært veldig uheldig og tapt sykt mye i ranking.
slik at man har lav rank, men alikevel er god å spille!

GudOHvermann2008-09-12 12:33
Antall innlegg: 16

Jeg har foreslått en løsning på dette før......men de fleste mente da jeg var helt på jordet.

ETT (lang og sammensatt) ord: rank-kalibreringsperiode.

Dvs at nye kontoer går gjennom en periode der rankede spill kun teller på ranken til den nye kontoen, slik at man raskt oppnår riktig rank. Det er opplagt at ikke alle har 1000 når de begynner, og den delen av algoritmen som skal sørge for dette er pr. idag ubrukelig...

HanneH2008-09-12 13:22

I mitt tilfelle tror jeg det stemmer, 2-3 stykker av de jeg spilte mot spurte jeg direkte i chatten om de hadde dannet ny profil og det innrømmet de. Jeg kan ikke helt skjønne vitsen med å operere med flere profiler men det må selvfølgelig være opp til hver enkelt. Har mer enn nok med å forholde meg til min ene. :D

meisa2008-09-13 01:00
Antall innlegg: 443

Jeg hadde spilt scrabble på brett for lenge siden, og vant faktisk mitt første spill her. Gikk raskt opp til 1700, og etter et par måneder til 1800 og noe. Så har jeg gått ned til 14-1500...

Spillerne er mye flinkere nå enn da spillet var nytt! Og det er utrolig mange som har veldig mange spill.

katinka2008-09-13 02:28

Det er da uendelig trist at noe som i utgangspunktet skal være et morsomt, lærerikt og givende spill blir en livsviktig kamp for noen, så viktig at de må opprette en ny profil for å vinne mye, raskt, over mange... Jeg har vært med ger siden den første uken omtrent, og kom opp i over 1700 på det beste. Men der startet også ubehagelighetene å dukke opp! Vemmelige motstandere, strebere som bare var ute etter å ødelegge og sperre og komme med ufyselige kommentarer underveis. Så nå velger jeg å ligge på 1300-1500, for der treffer man i hvert fall noenlunde "normale" medspillere.. En annen konsekvens av disse strebernes spill blir jo også at vi andre velger ut noen få å spille med, fordi man vet at man med dem får et fair spill. Og det er det viktigste! Fair, og morsomt. Man synes vel kanskje litt synd på disse stakkars streberne, men mest av alt får man lyst til å skrike: dette er et spill!! Ment å være et trivelig tidsfordriv, ikke det viktigste i livet ditt!!

HanneH2008-09-14 12:49

Møtte igjen nå en spilelr med rank på rundt 800 som spiller som en erfaren på rank rundt 2000. Spilte kamper ca. 15. Røk ca. 50 peong ned, slike tap er surt, men poengen er ikke det viktigste.
Og spilleren hadde byttet profil da den forrige klikket. Synes nå det bør komme en mulighet for oss å kunne sjekke profilen til spillerene FØR vi starter spillet. Er klar over at dette bare er et spill, men når du vil prøve å være grei og spille mot de med lav rank så bør vi i alle fall kunne være obs på de med under 50 spilte kamper. Fra nå av tror jeg at jeg avviser alle under 1500, selv om det ikke virker særlig morsomt eller hyggelig gjort.

ave - Administrator2008-09-14 15:41

Kom på en idè etter å ha lest HanneH sitt innlegg; det må kunne gå an å markere nye spillere som har færre enn 50 spill med en annen farge, f. eks grønn. Da vil man lett kunne foreta en vurdering om man ønsker å spille mot en "grønn" med 1900- 2000 i rank..... eller ikke. Syns dette var en kjempeidè, jeg :-)

ave - Administrator2008-09-16 14:31

Savner kommentar på idèen om "grønne" spillere. Det burde jo være mulig å få til, vel?

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?