Spillrom
Sjiraffen | 2 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 2 |
Mobilspill
Pågående | 8 317 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Ignita | 2008-09-25 21:07 | |
![]() | Minuspoeng for å gi opp eller falle ut Tidligere i dag spilte jeg mot en motstander jeg har hatt mange artige spill med. Plutselig forsvant all aktivitet fra hans side, og først tenkte jeg han brukte opp tiden på en vanskelig bingo. Da jeg skjønte at han hadde blitt borte, uvisst av hvilken grunn, skrev jeg at jeg kom til å legge en gang til, og så passe ut. Min motstander ledet med noen titalls poeng på dette tidspunktet, og jeg la mitt siste legg så jeg skulle få ca 20 poeng mer enn ham. Dette for ikke å gå minus i forhold til min noe høyere ranking. Den ene omgangen passet jeg ikke, men valgte å bytte ut Æ, Ø, J for ikke å gå for mye minus på brikker igjen. Så gikk totaltiden ut for min motstander, og han mistet vel rundt 80 poeng! Det viste seg at nettkontakten var blitt brutt i hans område, og på grunn av dette mistet han altså mange rankingpoeng. Hvordan regnes dette ut, og hvorfor gikk et spill i null en times tid senere, da min motstander lå så mye under, at han/hun valgte å gi opp halvveis i omgangen. Dette var sannsynligvis dårlig sportsånd, og ble ikke straffet, mens den førstnevnte motstanden altså gikk kraftig ned i ranking. Jostein | |
SyntaxError - Ikke medlem lenger | 2008-09-25 21:20 | |
![]() | Du finner utdypende regler om ranking under "Spilleregler" og "Vanlige spørsmål" | |
Ignita | 2008-09-25 21:32 | |
![]() | Jeg har lest det du henviser til. Jeg slo min motstander med 102 poeng pga hans minus for tidsoverskridelsen, noe jeg glemte å ta i betraktningen. Allikevel synes det tøft å bli straffet slik. Man mister uforholdsmessig mange rankingpoeng siden man var så uheldig å miste nettforbindelsen tidlig under et spill, slik at totalscoren på hver spiller er lav. Dette synes merkelig. Jostein | |
Mooseman | 2008-09-25 21:42 | |
![]() | Det har nok bakgrunn i rankingforskjellen spillerne imellom. I det avbrutte spillet hadde du over 2000 poeng mer i ranking, og da forventes det at du skal vinne med en større margin enn det du gjorde. Derfor gikk dere begge i 0 selv om spillet ble avbrutt av din motstander | |
Ignita | 2008-09-25 22:43 | |
![]() | Takk for svarene;-) Ja, jeg er klar over forskjellene i ranking, og sånn ca hvor mye man må vinne med for å gå i null, med litt usikkerhet angående antall kamper motspilleren har. Dette er med i tankene hver gang jeg spiller mot spillere med lavere ranking enn meg selv, og jeg nekter aldri noen å delta i mine spill. Utfordringen suger tak, og det blir ofte ekstra spennende. Så sant man ikke treffer på en av de vanskeligstilte som føler å måtte ha flere kontoer, da.;-) Men litt merkelig er det at en spiller blir straffet ekstra hardt ettersom når i spillet nettforbindelse eller PC klapper sammen. Hva hadde skjedd dersom jeg ledet 20-6 når min motstander mistet nettforbindelsen? Jostein | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-09-25 23:52 | |
![]() | Det tas ikke hensyn til om nettforbindelsen blir brutt. Sluttpoengene som oppgis ved spillets slutt brukes på samme måte om det er frakobling eller normalt avsluttet spill. Eneste unntak er, at man ikke kan avbryte spill og få + i rankingpoeng. Når det gjelder antall kamper spilt, er dette kun en aktuell faktor for den spilleren som har spilt mindre enn 50 kamper. Motspillerens antall kamper påvirker ikke din egen rankingutregning. | |