Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 283

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
snill bisk - Ikke medlem lenger2008-10-06 11:25
Antall innlegg: 28

Tenketid
Fra tiden med scrabble er jeg vant med å bruke litt tid på å legge det beste ordet. For meg blir tenketiden "normal" akkurat passe. Er det slik at spillere i Ordspill starter med "normal" og skifter til "hurtig" osv etter hvert som spillestyrken øker? Eller er det mange som går rett på raske spill selv om de er ferske i gamet?. Er hurtige spill noe som fortrekkes av yngre spillere? Noen som vet noe om dette?

KatieH2008-10-06 11:31
Antall innlegg: 11

Tror ikke det er et fasitsvar her du..

Noen ting skal forbli uoppklart

monabeth - Ikke medlem lenger2008-10-06 11:34
Antall innlegg: 1944

Her er det nok stor variasjon.

Men en faktor er jo, at de fleste som begynner å spille på nett, spiller mye oftere enn et er vanlig over et vanlig scrabblebrett. Når man spiller gjevnlig vil man normalt trenge mindre og mindre tenketid.
Men ikke alle velger spill etter hvor lang tenketid man behøver, noen vil ha det litt sosialt i spillet også. Noen velger lange spill for at det ikke skal påvirke hverdagen så mye (enklere og snakke med familien og gjøre raske raske gjøremål samtidig).

Når det gjelder raske spill, er det for de fleste bare en treningssak. Men enkelte er veldig raske i vendingene og tjener på dette rankingmessig,da man gjerne spiller på at motstander skal få trekk for minustid.

Mellom dette fines det mange varianter, men jeg ser ikke noe typisk spillemønster etter alder.

fusion2008-10-06 12:07
Antall innlegg: 17

Noen sniker til seg et spill midt i beste arbeidstid, da gjelder det å få spillet unna i en fei
;-)

Mooseman2008-10-06 12:20
Antall innlegg: 1596

Hva ??? Er det noen som spiller i arbeidstida ?? :p :p

theplayer2008-10-06 12:37
Antall innlegg: 66

Arbeid?

Jeg sluttet å jobbe når ordspill kom..........

monabeth - Ikke medlem lenger2008-10-06 12:45
Antall innlegg: 1944

Bra du trives SÅ utrolig godt hos oss theplayer:)

HanneH2008-10-06 13:50
Antall innlegg: 2290

Jeg som regner meg i alderen "gammel kjerring" var helt fersk når jeg begynte her. Scrabble var et spill jeg kun hadde hørt om men aldri sett eller prøvd. Jeg startet med spill i normal fart, etter en stund oppdaget jeg at jeg hadde mye tid igjen når spillet var ferdig og gikk da over til hurtig hastighet. Det spilte jeg igjen en god stund før jeg da gikk over til stress som jeg for det meste har spilt frem til nå. Selv om jeg den siste tiden der også har hatt god margin i de fleste spill.
Nå har jeg spilt en del turneringer i lynrask og av den grunn har jeg vel fått opp hastigheten litt, og nå i helgen gikk jeg over til å spille nesten bare spill i lynrask samtidig som jeg også har prøvd meg på panikk. Og begge deler har fungert bra for meg i alle fall når det gjelder ranking :)
Men vil jeg ha litt bedre tid på et spill spiller jeg gjerne både stress og hurtig. Så dette er det sikkert ikke noe facitsvar på som noen nevnte før. Blir vel smak og behag for de fleste. Bare å prøve seg frem. Det viktigste er å ha det morsomt, og det har jo de fleste i hvert spill her inne går jeg ut fra, ellers ville vi vel ikke brukt så mye tid her.

Alfa932008-10-06 16:29
Antall innlegg: 7771

Jeg tror de fleste starter på Normal og prøver seg litt fram der først.
Selv hadde jeg en lang periode på stress, hvor jeg hadde akkurat passe med tid, men så begynte jeg også å delta i turneringer, og som HanneH vendte jeg meg mer til det. Nå spiller jeg nesten bare Panikk!
Det kommer nok litt an på hva som er viktigst for deg i spillet. i Noral chater man gjerne mye, og legger morsomme, lange ord.
Enkelte er mer opptatt av rankingen, og da går det nok litt fortere.
For mange gjelder det kanskje å få mye poeng, og da er det fint med noe midt imellom...

tullemor_2008-10-06 22:46
Antall innlegg: 6

Jeg velger den tiden jeg føler jeg har til å spille. Noen ganger har jeg god tid, andre ganger må jeg ta "en kjapp en". Er litt avhenig tror jeg...

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?