Spillrom
Sjiraffen | 6 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 6 |
Mobilspill
Pågående | 8 283 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
the_pooh | 2008-10-07 14:04 | |
![]() | bingo? Jeg skjønner ikke helt det med bingo. Jeg skrev SJEFENE, hvor den siste E'en allerede lå ute. Ja, jeg har skjønt at man må legge alle brikkene ut (noe jeg da ikke gjorde), men når man ser på oversikten over bingoene andre får er de aldri på mer enn 7 bokstaver. Hvordan får da de bingo? Og hva gjør jeg galt? | |
Vib_eke - Ikke medlem lenger | 2008-10-07 14:18 | |
![]() | som du skriver må du få brukt alle bokstavene. Hm, jeg merker at dette blir vanskelig å forklare. Men om du har en bingo som slutter på E. Og det ligger et ord nedover, f.eks. NED. Da kan du legge din bingo slik at siste bokstaven (E'en) i bingoen din, lager ordet "NEDE". Aiai, meget dårlig forklart. Det kan være lurt å observere andre spill, da lærer du mye :) | |
HanneH | 2008-10-07 14:21 | |
![]() | For å få bingo må du legge ut alle de 7 bokstaven du sitter med, derfor kan du også se at enkelte bingoer har 8 eller flere bokstaver om du da i tillegg til dine 7 får brukt noen av de som er på brettet fra før. Men man får ikke bingo kun ved 7 bokstaver man MÅ bruke alle de man selv har på hånden, ellers blir det ikke bingo. Om du går inn på topplister kan du se at den bingoen som ligger på topp på standard brett er Cowboyen. Har sikkert gitt maksimal uttelling ved at den da sikkert er plassert slik at den går over 2 røde felt, men i tillegg til sine 7 bokstaver var den som fikk den nødt til å bruke en av motspillers bokstaver som da var lagt helt ut mot ytterkant på brettet. Så litt flaks må man ha i slike tilfeller. Mvh Hanne | |
TheOne | 2008-10-07 14:29 | |
![]() | Du har bingoen "Hakkene". N E D HAKKENE omtrent det vibeke mente? :) | |
TheOne | 2008-10-07 14:30 | |
![]() | oisann. det ble ikke helt som jeg trodde. nede skal stå ovenfor e'en. ........N ........E ........D HAKKENE | |
petra | 2008-10-07 14:41 | |
![]() | Eller slik kanskje? med f.eks totalt 8 bokstaver ;-) Da blir Bingoen på 8 bokstaver. Du bruker en bokstav som allerede ligger der og du har fått lagt ut alle de du hadde selv :-) ..........N AKTORENE ..........D | |
eterem | 2008-10-07 14:52 | |
![]() | Ja, det er jo mange muligheter å legge ut alle bokstavene på. Uansett hva man legger i et spill må man jo bygge på de bokstavene som ligger på brettet. Det gjør man jo hele tiden. Bingo går ut på det samme, bare at du må legge ut alle bokstavene. Hvis noen feks har lagt ENER, kan man legge feks en P oppå R'en (PR) - og legge en bingo der, feks PROTEST. Finnes mange to stavelsesord som er lette å bygge bingoer på. Skjønner du noe mer av å legge bingo nå the_pooh? | |
Vib_eke - Ikke medlem lenger | 2008-10-07 15:39 | |
![]() | Det var det jeg mente ja,. TheOne! Var vrien å forklare... | |
starey - Ikke medlem lenger | 2008-10-07 16:02 | |
![]() | Det letteste er nok å legge enten loddrett på et eksisterende or, eller vannrett langsmed et eksisterende ord. Loddrett (som forklart tidligere): .........H .........A. .........K .........K NEDE .........N .........E Vannrett: ....H A K K E NE N E D I begge eksemplene er NED allerede lagt. Håper det ga mening :) | |
riorota - Ikke medlem lenger | 2008-10-07 16:34 | |
![]() | hehe like lett å si at, du må bruke alle dine 7 bokstaver for å få bingo. ;-) | |