Spillrom
Sjiraffen | 5 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 5 |
Mobilspill
Pågående | 8 283 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Fiskebolla - Ikke medlem lenger | 2008-10-07 18:23 | |
![]() | Om å gi opp Jeg har i det siste opplevd flere ganger at spillere gir opp når de ligger an til å tape. Nettopp spilte jeg med en som kommenterte det samme. Før skjedde det nesten aldri, men nå taper disse mindre på å gi opp spillet enn å spille ferdig. Det er litt kjedelig egentlig hvis det er sånn at det lønner seg å gi opp framfor å tape. Noe helt annet er at jeg vinner jo ikke ranking dersom jeg ikke gir opp når jeg ligger an til tap. Hvordan er reglene nå? | |
Mooseman | 2008-10-07 19:26 | |
![]() | Reglene er ikke forandret, og dersom man gir opp skal man tape maksimalt med ranking utifra den rankingen en selv og motstanderen har før spillet startet. Dersom poengforskjellen på det tidspunktet en spiller gir opp skulle tilsi at motstanderen ville gå ned i ranking, er systemet laget slik at den som vinner aldri kan gå i minus. | |
Suan | 2008-10-08 00:00 | |
![]() | Jeg har trykket gi opp knappet etpar ganger når noe har hengt seg opp; hva nå enn grunnen til det er. Syns det er likegreit det, vet jo at jeg kommer til å gå ut på tiden likevel. Og det er sikkert ikke noe videre artig å spille mot en som omtrent ikke klarer å legge ut. Det har faktisk ikke noe med tap av poeng og sånt å gjøre de gangene jeg har trykk på den knappen. Men må si at akkurat når det har skjedd så syns jeg ikke noe om å få beskjed om at jeg er usportslig :)))) | |
Susanna | 2008-10-08 00:33 | |
![]() | Jeg synes egentlig at det er en ærlig sak å gi opp noen ganger. Ikke fordi man taper, men fordi man får besøk, telefonen ringer eller lignende. Det er ihvertfall bedre å gi opp da, enn å bare koble fra og la motstanderen vente de fem laaange minuttene, eller bare slutte å legge ord uten forklaring (som jeg har opplevd flere ganger). Det er litt synd at man får avbrutt spill i statistikken når man gir opp! Det hadde vært greit å kunne skille mellom de som har gitt opp noen ganger, og de som har det med å bare koble fra når de gjør det dårlig. | |
mandolinn - Ikke medlem lenger | 2008-10-08 01:07 | |
![]() | Jeg har også gitt opp fordi noe kom på så jeg måtte fly fort som flyet. Da har jeg skrevet det, og opplevd at den andre spilleren aksepterte det. Selv synes jeg også det er greit at den jeg spiller mot sier fra hvis vedkommende må avbryte, men det skjer ikke ofte. | |
e-benmeh - Ikke medlem lenger | 2008-10-09 19:37 | |
![]() | Sier som suan at jeg ikke setter særlig pris på å bli stemplet som usportslig. Når jeg får bokstaver gjennom hele spillet som det er omtrent umulig å lage ord av, og motspiller har ord hele tiden da er det ikke morsomt å spille. Dette skjer veldig mange ganger. Jeg har mistet temmelig mange poeng i rankingen på denne måten og synes det er lite morsomt. Jeg opplever, dessuten, at de som har flere poeng enn meg nesten alltid vinner, men har jeg en makker som har lavere poengsum enn meg så vinner jeg av og til. Synes det er merkelig. Men igjen: Vil IKKE bli stemplet som usportslig fordi jeg gir opp under slike forhold. | |
matias | 2008-10-09 19:45 | |
![]() | "Gi opp" er ment brukt når man ikke kan spille mer på grunn av besøk o.l. Da er det også på sin plass med en beskjed. Antallet spill man har gitt opp, blir registrert, så det går an å skille mellom de som regelmessig gir opp, og de som ikke har tid en gang i blant. Når en spiller gir opp, får den minuspoeng for brikkene på hånda, en liten "straff". Dessuten går det ikke an å gå opp i ranking for dem som gir opp. Dermed er det ofte lettere å bare spille videre Dårlige bokstaver har alle en gang i blant, og det er irriterende. Da vil jeg anbefale å bytte, eller å spare på de gode bokstavene så langt det lar seg gjøre. | |
nabodama | 2008-10-09 20:53 | |
![]() | Får minuspoeng bare for de bokstavene en har på hånda ?? Jeg ga opp da motspiller fikk 456 poeng på første legg, og fikk da - 71 på rankingen min, dette har skjedd når jeg har gitt opp noen ganger når det er helt håpløst, ca. - 50 er det minste jeg har mistet ved slike anledninger, hva mener du egentlig med det du skriver over her matias ? | |
Alfa93 | 2008-10-09 22:02 | |
![]() | Poenget er at du får mindre poeng i spillet også. Du kan liksom ikke vinne (men det gjør du jo ikke uansett, da, når du gir opp). Du får uansett mindre i ranking, rett og slett fordi det er dårlig gjort ovenfor motspilleren å gi opp. (usportslig...) Du får en beskjed om dette hvis du trykker på gi opp-knappen. Det er vanlig å gå ned 50 - 150 i ranking, tror jeg, når man gir opp (det er ihvertfall det jeg har observert...) men det kommer mye an på rankingen til deg og motspilleren før spillet starter, og jeg tror det også har noe med hvem som leder å gjøre. | |
matias | 2008-10-09 22:33 | |
![]() | Anta at du leder 150-140, og gir opp. Bokstavene på hånda di er verdt 15 poeng. Du får 15 minus, og motstanderen får 15 pluss. Sluttresultatet blir 135-155 i favør motstanderen. Hvis dette hadde gitt deg en rankingøkning i normalt spill, gir det null forandring. Hvis det hadde gitt deg en nedgang på X i ranking, ja, da går du ned X i ranking. (Husker ikke om du får minus for brikkene, eller om motstanderen får pluss, eller begge deler, men det blir noe liknende i hvert fall. I tillegg regner man med fratrekk for overtid) | |