Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 283

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Morganrider2008-10-08 18:57
Antall innlegg: 1

Tror at noen jukser
En i familien spilte mot en bruker med forholdsvis høy ranking (2700) som spilte på god tid (30min). Spilleren (jeg har brukernavnet) brukte maks tid hele tiden selv på meget enkle legg. Kombinasjonen av merkelige ord, måten de ble lagt på, samt tiden ga oss mistanke om det ble jukset. Det føltes som om et dataprogram ble brukt, er det tilfelle at noen bruker det? Her i familien blir det spilt veldig mye på ordspill og det oppleves meget hyggelig og spennende, men ikke i dette tilfelle. Finnes det et innrapporterings system for mistanke om juks. Hvordan finner dere et eventuelt ut?

Scrabla2008-10-08 19:01
Antall innlegg: 2275

Jeg har opplevd noe lignende. Det er en av grunnene til at jeg spiller stress, lynrask eller panikk. Det er jo bare et spill, og hvis noen vil jukse så lurer de jo bare seg selv, men det er litt irriterende, ja.

KatieH2008-10-08 19:03
Antall innlegg: 11

kanskje de rekner i hodet hvordan de skal kunne legge ord som gir best mulig poengsum..
Ikke alle legger ut kunn E'er og R'er osv. som gir lite poeng, da er det bedre å legge ut litt vanskeligere ord osv.

rart hvor sinnsykt misstenksomme alle blir, så snart noen er bedre enn seg selv.

Mooseman2008-10-08 19:05
Antall innlegg: 1596

Har man mistanke om juks, kontakt en av spillvertene via privat melding.

Det er selvfølgelig vanskelig å dokumentere at noen jukser

mandolinn - Ikke medlem lenger2008-10-08 19:34
Antall innlegg: 7

Selv om en ender med å legge et enkelt ord, kan en ha brukt en del tid på å se etter andre muligheter.

Rabiaz2008-10-08 19:43
Antall innlegg: 897

Er ikke dette et tema vi har diskutert tidligere?
Jeg kom forøvrig med det forslaget at man kunne inføre en regel som tilsier at det ikke er lov å lage mer enn feks 2 bingo per spill. Jeg fikk desverre ikke så mye støtte der men...

Philologicus - Ikke medlem lenger2008-10-08 19:58
Antall innlegg: 352

Rabiaz: nei, der får du nok ikke støtte - når det endelige målet er å legge bingoer på alle legg. Enjoy the afternoon!

Edro2008-10-08 21:00
Antall innlegg: 331

Jeg bryr meg ikke så mye om hva andre gjør ..spiller fordi det er moro, men det er jo litt underlig når jeg spiller med en som "har koblet fra" to ganger i samme spill og kommer inn og legger bingo umiddelbart begge ganger. men hvis noen har glede av det --så værsågod :)

Alfa932008-10-08 21:41
Antall innlegg: 7771

Jeg kobler ofte mer av når jeg har bingoer (jeg sitter med bærbar pc, og når jeg beveger mye på den, kobler jeg ut...) Når jeg sitter med en bingo, blir jeg ivrig og føler plutselig behov for å endre sittestilling eller lignende, vanlige reaksjoner på stress...
Det kan kanskje være en forklaring?
Men det er jo rart hvis det skjer flere ganger i samme runde.

Ellers vet jeg at mange sitter lenge og leter etter gode plasser med mye poeng. Det blir ofte mye rare ord...

Men hvis noen jukser, er det opp til dem. Det er ikke så morsomt for oss andre, men det er jo bare å notere seg navnet og la være å spille med den senere.
Det går jo utover dem selv hvis ingen vil spille med dem...

torillhs2008-10-08 22:05
Antall innlegg: 37

Jeg skjønner ikke hvordan det kan være mulig å jukse... man har jo ikke kontroll på hvilke bokstaver man får utdelt..At noen er gode på å legge f.eks bingoer er så sin sak.. det åpner gjerne brettet mer - og ofte til motspillers fortjeneste .. Det gjør det bare mer spennende :-)

theplayer2008-10-09 14:53
Antall innlegg: 66

Masse bingoer kan være et relativt begrep.

2-3 bingoer i et spill er slett ikke urealistisk dersom en jobber litt for det. Har flere spill selv med panikkfart hvor jeg kan legge et par bingoer, og gjerne har en bingo eller to jeg ikke får plassert i tillegg......

LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-10-09 15:16
Antall innlegg: 170

man kan ikke telle bingoer og bare anta at de med mange bingoer er juks. jeg spiller uten juks, og har 471 bingoer. Det hender en sjelden gang at jeg legger fire bingoer i samme spill. at det skjer uten juks vet jeg, det kan derimot ikke du vite, men jeg kan si noe som indikerer det:

en som bruker datamaskin koblet til en ordliste vil finne bingoer spredt over hele ordlista, og mange av disse bingoene vil ikke inneholde en E. Ser man på mine bingoer vil man se at jeg aldri har lagt et sjubokstavers ord på ordspill.no uten å bruke bokstaven E.

ikke dermed sagt at de som greier å legge bingoer uten E jukser, alle har sine bingoteknikker, og mitt bingospill er ganske fokusert rundt en bokstav og å bygge på bestemte endinger. min egen erfaring er at det kan være behagelig å tro at andre jukser, men at det viser seg at man kan nå såpass langt med ærlig spill at juks neppe er noe fundamentalt problem på dette nettstedet.

gerdmarie2008-10-09 15:28
Antall innlegg: 265

Juks eller ikke juks, det betyr vel ingenting hvis man har glede av ordspill. Eller foregår det en form for NM, EM, VM eller kanskje OL i dette spillet. De som vil konkurrere kan jo være med på de arrangerte turneringene, eller..?
Hva blir det neste? Dopingkontroll...?

Pippi262008-10-09 15:28
Antall innlegg: 13

Hm...jeg må være unormalt heldig som aldri møter på disse "kjeltringene" som jukser, ikke sier hei/hade, som ikke vil chatte eller alt annet som folk klager på her inne:)

Ha en flott dag alle sammen-kos dere med Ordspill:)

Ignita2008-10-09 15:50
Antall innlegg: 35

Sjefstrollet skrev:

"Joda det finnes programmer som "lager ord" bare du mater de med bokstavene du har.
Spilte med en igår som la masse bingoer.
navnet er notert og jeg spiller heller med andre som spiller fordi det er moro:)"

Så hvis du spiller mot f.eks. meg, jeg legger to-tre bingoer og vinner, da har du det pr. definisjon ikke morsomt her på ordspill, og jeg er en juksemaker? Hva med å forsøke Edderkoppkabalen på PC-en i stedetfor? Jeg har aldri spilt mot deg (sjekket motstanderlisten min) og det beste er vel å la være også;-)

Jostein

Needleheart - Ikke medlem lenger2008-10-09 15:57
Antall innlegg: 16

Min "pers" er tre bingoer i ett spill. Spiller man bevisst for å ta vare på "ENE" eller "ERE" er det ikke så vanskelig å skaffe til veie en bingo. Å få den ut er noe annet. Litt flaks med de blanke, så blir det enda lettere. Jeg legger vel i snitt en bingo per spill nå.

Alfa932008-10-09 16:02
Antall innlegg: 7771

Jeg er litt enig med deg, Ignita, men det er jo også sånn at folk har forskjellige meninger om hva som er gøy...
Mange liker store, fine åpne brett med stor spredning, men jeg synes også at det kan være mer utfordrende og morsomt med et tettere.
Mange liker å spille mot folk som chatter mye, andre er her for spillets skyld.
Andre igjen synes kanskje ikke det er så morsomt å få mange bingoer mot seg. Det er jo litt irriterende for oss bingoleggere å oppdage at alle ikke synes det er så gøy å spille mot oss, men det blir jo opp til dem.
Du velger brett, hastighet og motspillers ranking ut fra hva du liker... Spillertyper må vel også kunne velges og vrakes som det passer...?

Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-10-09 18:44
Antall innlegg: 804

Jeg minner om det Syntax skrev tidligere i tråden:

"Har man mistanke om juks, kontakt en av spillvertene via privat melding."

Rabiaz2008-10-09 21:05
Antall innlegg: 897

Men hva skal så denne spillverten gjøre med det? Kan jo på ingen måter begynne å anklge en person for juks heller?

Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-10-09 21:29
Antall innlegg: 804

Spillvertene vil undersøke saken, juks kan avsløres. Juks blir slått hardt ned på her på ordspill, og kan føre til suspensasjon og utestengelse.

Diskusjonen er arkivert og ikke åpen for nye innlegg.
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?