Spillrom
Sjiraffen | 10 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 10 |
Mobilspill
Pågående | 8 167 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Blyant2 | 2008-12-08 20:49 | |
![]() | Lagre spill Forslag: Lagring av spilte spill i et gitt format, feks. :www.poslfit.com/scra...b le/gcg/.. Har ikke sett så nøye på denne da (kom bare opp tidlig i googlesøket). Mulig det finnes en annerkjent standard slik som .pgn i sjakk. Poenget er uansett at det hadde vært greit å kunne laste den spill man har spilt for å se gjennom dem etterpå. Med riktig programvare kan man gjøre mange slags analyser for å forbedre spillet sitt. Det går både på å se gjennom enkeltspill og statistiske analyser på flere spill (feks når bør du bytte, lønner det seg å spare til bingoer osv). Håper noen kan sende forslaget til programmererne, om det ikke allerede er avvist da. | |
Blyant2 | 2008-12-08 20:50 | |
![]() | Den linken ble feil da... skal være "/gcg/" etter den linken | |
Blyant2 | 2008-12-12 20:54 | |
![]() | Har noen sendt forslaget til spillutviklerne? Dette er helt normalt i sjakk, poker, go, bridge, backgammon og sikkert mange andre spill. Det burde ikke være vanskelig å implementere her heller. Foreslår ikke de skal lage et program for å se gjennom spillene, selvfølgelig ikke. Men bare gi muligheten til å laste ned spilte spill i et gitt filformat. Så kan man på egen hånd finne programmer for å se gjennom dem. | |
Vib_eke - Ikke medlem lenger | 2008-12-12 21:43 | |
![]() | Jeg har ikke sjans til å skjønne hva du mener, hehe. Men jeg kan gi dem en link til dette innlegget, så kan de se på det :) | |
Blyant2 | 2008-12-12 22:17 | |
![]() | Hehe..OK. Er ikke så vanskelig egentlig. Bare snakk om å lagre spillene i en fil. Altså før hver runde, hvilke bokstaver sitter du på, hvilke legger du ut, hvilke nye får du, hvilke legger motsander ut etc. Altså en logg over alt som skjer i løpet av spillet. Det kan være nyttig for å se hva du gjorde feil/rett i ettertid. Men takk i hvertfall :) | |
Vib_eke - Ikke medlem lenger | 2008-12-12 22:22 | |
![]() | Nå har jeg lagt inn linken til dem ihvertfall :) Jeg tror jeg bare ville irritert meg over feilene jeg gjorde (eller helst hva jeg kunne gjort annerledes), men jeg ser at noen kan syns det er kjekt :) | |
Vib_eke - Ikke medlem lenger | 2008-12-14 23:49 | |
![]() | Har fått svar. "vi får fundera på det." Så da er det bare å vente å se :) | |
gompedyret | 2008-12-15 00:21 | |
![]() | Bare for å bidra med en luftig visjon til: Det som hadde vært helt aldeles sjefskonge er å kunne "spille av" spillene i etterkant, altså at man ser spillbrettet og får ordene lagt ut som i det ordentlige spillet. Så kan man evt. ha en playknapp og kanskje en hastighetsbryter hvis vi skulle være riktig sofistikerte. Dette kan høres ut som et voldsomt prosjekt, men jeg tror (mest ønsker/håper) at det ikke er så voldsomt ressurskrevende som det kan virke. Å lagre selve spillet skulle ikke ta så mange bytes, siden det kun er variabelverdier. Selve "avspilleren" kan vel bli en bøyg å skulle stelle i stand, men forhåpentligvis trengs bare en lett modifisering av spillmotoren vi har i dag? Det er lov å håpe, iallefall! | |
Blyant2 | 2008-12-15 22:14 | |
![]() | Ja da får vi se. Er som du sier gompedyret. Burde være en smal sak å lagre spillene, som jeg spurte om. Men å implementere muligheten til å "spille av" disse her krever jo litt mer arbeid, kommer vel an på hvordan implemetentasjonen av spillet er pr i dag. En lett modifisering er jo det man kunne håpe på. Men det finnes sikkert viewere for dette et eller annet sted på nettet. Hvis ikke skal jeg lage en selv. | |