Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 9 |
Mobilspill
Pågående | 8 167 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
potet | 2008-12-15 20:51 | |
![]() | FØYET - ikke godkjent Jedg undres over at "føyet" ikke godkjennes. Det er da et helt vanlig norsk ord, f.eks: det føyet seg pent inn i sammenhengen. | |
trymare | 2008-12-15 20:52 | |
![]() | Det skrives vel føyde... | |
fortuna | 2008-12-15 22:00 | |
![]() | Må seie meg einig med tryamare her - "føyet" blir å dra den litt langt ;) | |
Rydningen | 2008-12-15 22:15 | |
![]() | Hadde jeg spilt Scrabble på nett, ville jeg ikke hatt noe problem med å godtatt føyet - så jeg er tilbøyelig til å være enig med potet i at det var rart. Men men... Det positive for alle som ikke får godkjent ord de mener er riktig er jo at brettet er nøytralt og behandler alle likt. Sånn sett blir det jo "likt for alle". | |
Alfa93 | 2008-12-15 22:28 | |
![]() | Jeg ville nok godkjent ordet føyet på et vanlig spillebrett på bordet... men det er som de sier, det heter egentlig føyde... | |
potet | 2008-12-16 08:17 | |
![]() | Ja, da ble jeg litt klokere; takk for svarene. Men jeg vil fortsatt bruke "føyet" i mitt eget vokabular, fordi det faller helt naturlig for meg. | |
emmy | 2008-12-16 12:23 | |
![]() | Dette kommer sannnsynligvis an på daglig spårk tale og dialekter. tror det påvirker oss skriftlig | |
cammie | 2008-12-16 13:49 | |
![]() | Det er ikke feil å skrive føyet. Føyde og føyet er likestilte ord :) Ihvertfall i følge ordlista til Institutt for lingvistiske og nordiske studium ved universitetet i oslo. Og skulle jo tro at de har greie på det :) Men det er jo nevnt flere ganger at ordspill er basert på fullformsordlista, og da vil "riktige" ord bli avvist. Vi må dermed spille fullformsordspill :) | |