Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 158

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
jeheid2008-12-31 01:50
Antall innlegg: 28

Enda et spørsmål rundt rankingpoeng....
Slo nettopp en spiller med 500 mer rankingpoeng enn meg med sinnsykt heldige 1125 mot 336 poeng i standard lynrask. Det gav meg pluss 119 poeng.

Dette var jo en virkelig ekstremrunde.

Motspilleren sa også etter spillet at han hadde ventet at det ble mer enn de plusspoengene jeg fikk (han fikk for øvrig minus 145)

I går tapte jeg med ca 275 mot 450 poeng mot en spiller med 1000 lavere rank enn meg og fikk minus 132 poeng.

Ikke for å være sytete når jeg nettopp har hatt griseflaks - men kan noen forklare meg nærmere hvordan disse poengene egentlig regnes ut.

Jeg har stussa flere ganger i det siste.

Det virker som om det er "dumt" å ligge rundt 2500 poeng i rank. Du straffes knallhardt for dårlige runder mot de som er rundt 1500 - mens du ikke får nok kreditt for å slå de som er gode i rank.

Et annet eksempel: Jeg slo Holger som har over 2000 poeng mer enn meg - i panikk-modus med rundt 100 poeng (450 mot 360 eller noe sånt).

Det gav meg 61 i plusspoeng.
Igjen må jeg si jeg hadde venta meg langt mer.

Er jeg helt utafor eller virker dette rart på fler enn meg :-)

PS! Vet jeg har vært litt i overkant opphengt i dette med rankingpoeng i det siste - men jeg er og blir et konkurransemenneske og ranken er det som er konkurransemomentet som trigger meg.

Hilsen en som tross alt koser seg noe innmari med ordspill :-)

jeheid2008-12-31 01:53
Antall innlegg: 28

Unnskyld - de 1125 poengene var selvsagt i tilfeldig spill

Alfa932008-12-31 02:26
Antall innlegg: 7771

Jeg kan ikke forklare noe om dette, men her er linken til formelen, så kanskje du kan regne det ut selv?

www.ordspill.no/rating/

Husk at hvis motspilleren har spilt under 50 kamper, får h*n mer ranking;)

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?