Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 158

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Måsen2008-12-31 11:33
Antall innlegg: 60

eget juniorrom?
Hvordan er stemningen for å ha et eget juniorrom?

Det ser ut til å være nok av rom å ta av, så hvorfor ikke avse et til barn/tenåringer som ønsker å møte folk rundt sin egen alder? Dette blir lettere om man har et fast sted å møtes.

Niåringen her i huset spiller gjerne mot voksne, men hadde nok likt bedre å møte yngre mennnesker, og en del av de voksne som ender opp med å spille mot barn er kanskje ikke alltid like glad for det ...

Jeg er klar over at det fins unge tenåringer med høg ranking her inne, som ikke har dette behovet, men det finnes jo også det motsatte, og det er disse jeg setter frem forslaget på vegne av.

Håper på innspill:)

Måsen2008-12-31 11:35

Og: Hva som er øvre aldersgense for junior må man selvfølgelig finne ut av. Jeg tenkte ca. 13 år.

eterem2008-12-31 11:38
Antall innlegg: 1882

Denne saken har vært oppe tidligere. Hvis du søker på ordet "juniorgruppe" i forumet får du opp noen grunner til at noen av oss er litt skeptiske til et eget juniorrom.

Akebrett2008-12-31 12:02
Antall innlegg: 254

Det var utrolig festlig å lese den "juniorgruppe"-tråden som eterem viser til! Anbefales, men gjett først for deg selv hvem som i juni skrev følgende:

"Jeg selv er fjorten og har en ranking på mellom 1000 og 1300 stort sett, og broren min på tolv er flere tusen poeng bedre enn meg."

og

"Jeg er 12 år, og ligger på en ranking rundt 1500..."

Lille-fix2008-12-31 12:11
Antall innlegg: 264

Ble grundig slått av en 11-åring i dag :)

starey2008-12-31 12:25
Antall innlegg: 956

Those were the days, Akebrett. ;)

Grunnen til at vi ikke har veldig lyst på et eget barnerom er fordi det finnes mange rare folk på internett, som ikke har de beste intensjoner. Et slikt rom ville vært vanskelig å holde styr på for oss spïllverter, da vi selv ikke ville ha spilt i det rommet.

Det er også lett for voksne å lage profiler der de sier at de er barn, for deretter å trakassere barn. Vanskelig å vite om det faktisk er barn i et barnerom.

MEN det finnes mange positive sider ved et juniorrom, men de negative overskygger litt.

Alfa932008-12-31 12:25
Antall innlegg: 7771

Hehe, that`s me..

Jeg skrev også at du kan være like god til å se kobinasjoner og muligheter hvis du er ti som hvis du er nitti... Det eneste som kan være `rankingdemper` må jo være at enkelte ikke har så stort ordforråd.

Jeg må også si at selv er jeg ikke glad for å bli satt i `barnebås`, for i de fleste sammenhenger føler jeg meg voksen nok til å delta. Det føles ikke riktig å bli plassert i et rom p.g.a. alder når jeg har en ganske pen ranking selv. Jeg skjønner jo at det ville være frivillig, men det ville føles rart å være en av få `unge` i et rom...

Jeg foreslår heller at de minste ser seg litt om etter andre barn (dette fremgår ofte av navnet, f.eks. Alfa93) og deretter legger dem til i vennelisten sin, så kan de møtes på samme arena som alle andre og samtidig spille med folk på sin egen alder:)

Alfa932008-12-31 12:27
Antall innlegg: 7771

Og: jeg vet at du sa grensen kunne gå på f.eks. 13, Måsen, men tidligere har det altså vært foreslått 15-årsgrense...

bestemoro2008-12-31 12:30
Antall innlegg: 66

det er mer utviklende for barn å splille med folk i alle aldre.
(kanhende for oss som ikke er barn også...?)
den foreløpig yngste i denne familien er nå åtte og har spilt fra sjuårsalder. jeg tror det er utviklende for språk/ordforråd for han å være her blant mest voksne. han har nå høyere ranking enn sin bestemor!
så jeg er enig i at juniorrom er en god tanke , som man kan legge skuffen.

Måsen2009-01-01 01:51

Takk for svar. Ser at dette er et ferdigdiskutert emne:)
Det stemmer jo at alder ikke skal spille en rolle, men frykten for hva som skal skje i et "barnerom" virker overdreven på meg.

Men OK:)

ave - Administrator2009-01-01 03:26
Antall innlegg: 4986

Skjønner heller ikke frykten som brukes som argument mot et barnerom på ordspill, virker en smule søkt spør du meg....Tror heller at et eget sted for de små spillerne hadde vært utviklende og lærerikt for dem, ser jo det på min egen sønn på 9 år som til tross for sin generelt gode lese- og ordforståelse sliter med å få til ord på mer enn tre bokstaver i et spill. For å utvide reportoaret trenger ungene mengdetrening, og da er det demotiverende å tape hele tiden. Så ja til en barnesjiraff; raff-raff......

bakko2009-01-01 05:16
Antall innlegg: 160

raff raff :-)

kallekanin092009-01-01 14:35
Antall innlegg: 69

Det er absolutt ikke overdrevet eller søkt å ikke ha egne barnerom her, heller føre var, er mitt syn.
Så lenge man har mulighet til å skrive "2000 +/-" eller "Minimum 1500" og tilsvarende når man åpner et nytt spill er det mulighet for hvem som helst å skrive "Junior" eller "Ikke for racere" eller hva man nå enn måtte trenge for å signalisere at man ikke er helt kjapp i spillet.

Jau jau - dåkker må nu ha det rektig så bra i det nye året, kom dokker ut i snyen dokker som kan :-)

Måsen2009-01-01 15:17

Kanskje ikke ideen om å kalle spillet junior er så dum?

Jeg tror også det kan være utviklende å ikke bare spille mot voksne.

Ingjerd12009-01-01 18:00
Antall innlegg: 103

Mange gode synspunkt både den ene og den andre veien her.

Spørmålet som er stilt synes jeg er interessant. Jeg synes det er såpass interessant at en av administratorene bør ta et standpunkt til dette.

Eller kanskje det bør løftes opp til redaktørens skrivebord?

Det er etter min mening for enkelt at forumsynsere, noe som jeg også er, bør bestemme utfallet:-)

Godt nytt år til alle sammen:-)

Fiskebolla - Ikke medlem lenger2009-01-01 18:06
Antall innlegg: 33

Det fine med dette spillet er, synes jeg da, at man kan spille med alle mulige i alle aldre. Dersom det kommer en juniorgruppe bør det også komme en seniorgruppe kanskje. La oss for en gangs skyld være litt rause og se på dette rommet som et spill for alle i alle aldre. Det er jo helt fantastisk å bli grusa i ordspill av en trettenåring. OG ikke minst er småfolk litt ubeskyttede i egne spillrom. MANGFOLD er BRA!

kallekanin092009-01-01 18:21
Antall innlegg: 69

Ingjerd, det er dette som kalles demokrati, så får heller enkelte oppleve at det er en unødvendig diskusjon. Tror også det er en fordel for den som eventuelt skal ta en avgjørelse å se ulike synspunkt først.
:-)

ave - Administrator2009-01-01 18:24
Antall innlegg: 4986

Slik jeg tenker om dette handler det om å gjøre det litt enklere å være junior/nybegynner ved at de kan lete etter likesinnede i et bestemt spillrom. Jeg skjønner ikke at det da betyr at de er ubeskyttet mot all verdens slemme mennesker? Hvis de "slemme" kommer inn i spillrommet kan jo de "snille" det også? Som forelder følger man vel litt med på hva som skjer når ungene henger på nettet? Videre tror jeg at så fort ungen har ervervet seg nødvendig erfaring i spillinga så vil de nok strebe etter "ordentlige" spill i de andre spillrommene. Sånn er i hvertfall konkurranseinstinktet her i huset.......

mcsnurp2009-01-02 22:52
Antall innlegg: 88

Jeg har også en liten gutt som spilte litt, men da det kan være greit for motspilleren å vite at det er han som spiller, pleide vi å avtale med noen som kjenner han at han spiller mot dem. En onkel eller bestemor eller noe sånt. I og med at det kan være begrenset med motspillere på dette nivået (de lærer jo fort...), fant vi at det er den beste løsningen. Eller jeg sitter ved siden av og hjelper til litt innimellom.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?