Spillrom
Sjiraffen | 8 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 8 |
Mobilspill
Pågående | 8 548 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
kasikalli | 2009-01-08 21:10 | |
![]() | Barn Jeg selv er barn her på ordspill. Men det er jo bare voksne og spille mot. Kan vi ikke ha et rom for barna? | |
trymare | 2009-01-08 21:20 | |
![]() | dette er diskutert før. let i forumet så finner du nok noe i den duren :) | |
Alfa93 | 2009-01-08 21:41 | |
![]() | Let i "juniorgruppe" eller "juniorrom" i forum:) | |
Alfa93 | 2009-01-08 21:43 | |
![]() | "Barnerom" gir også treff... | |
twiver | 2009-01-08 23:55 | |
![]() | God forslag ! Skjønner godt at du helst vil spille mot jevngamle, men du kan helt sikkert lære mye, og slå de som er eldre også. Navneforslag til nytt "barnerom" : Bamsen, Tigerungen, Ole Brum, | |
ave - Administrator | 2009-01-09 00:43 | |
![]() | "Ole Brum" ville vært et flott utgangspunkt for nye og unge spillere som trenger litt tid og trening for å skjønne og mestre dette spillet. Jeg gjentar fra tidligere tråder; det er demotiverende for barn å spille som "likeverdige" mot voksne før de har forstått noen av kodene i dette spillet. Ordforrådet er dårligere, evnen til å se bokstavkombinasjoner på mer enn tre bokstaver må trenes opp. Det er faktisk ikke gøy å tape hele tiden, noe uerfarne/og eller små barn gjør fordi de havner i spill med voksne. Jeg begriper ikke at det er så vanskelig å forstå dette? Redselen for hva som kan skje overfor barna i et eget "lekerom" er nærmest irrasjonell og sterkt overdrevet spør noen meg. Det er ikke da ikke verre enn å kutte ut privatchatten i dette lekerommet slik at all kommunikasjon er synlig for alle? Som Ole Brum sier; ja takk, begge deler! | |
Alfa93 | 2009-01-09 15:08 | |
![]() | Hva er aldersgrensen (øvre) for et slikt rom, da? Jeg tror en tolvåring ville føle det som litt nedverdigende og demotiverende å spille i "Barnerommet Ole Brum"... Som du sa, ave: "det er demotiverende for barn å spille som "likeverdige" mot voksne før de har forstått noen av kodene i dette spillet. Ordforrådet er dårligere, evnen til å se bokstavkombinasjoner på mer enn tre bokstaver må trenes opp." Hvis dette skulle være et opptreningsro for barn, som de senere skulle "flytte ut av", ville det aldri være mange barn der, og da er jo hele poenget borte. Ettersom barna ble mer erfarne og lei av å slå sine jevngamle, ville de søke nye utfordringer i "voksenrommene", og de nye rekruttene ville ikke få så mange å bryne seg på. De ville ikke lære mange ord av dette. Hvilken åtteåring ville vel forsøkt å legge CIF uten at vedkommende har sett ordet bli lagt av en annen? Hvis alle åtteåringene spilte mot hverandre, ville de være fullstendig uforberedt når de kom ut i "voksenrommene"... Jeg tror det er bedre at de skjønner at hvis de skal bli gode, må de følge med i "ordentlige" spill og finne seg i å bli slått noen ganger. Øvelsen gjør mester, og den må tidlig krøkes som god ordspiller skal bli... | |
ave - Administrator | 2009-01-09 16:24 | |
![]() | Det trenger vel ikke være aldersgrenser? Min tolvåring ville syns det var greit med et lekerom, eller kall det gjerne treningsrom for både unge og uerfarne; han syns nemlig det har vært vanskelig å spille voksenspill og har derfor kuttet ut å spille. Det samme gjelder han på ni som var kjempemotivert etter å ha sett på meg spille; han gjorde iherdige forsøk selv og har nå en rank på 300 eller deromkring. Han gidder heller ikke spille mer. For å tilrettelegge slik at tesen "øvelse gjør mester" kan bli virkelig for alle, så hadde det vært hensiktsmessig med et eget rom for unge, nye, uerfarne, nysgjerrige spillere slik at de lettere fant noen på samme nivå. Det utelukker jo ikke at de kan velge å gå i spill i de andre rommene når de ønsker det. For å gi en parallell; når vi ser at det er folk i "katten" vet vi at det dreier seg om turnering, når vi ser at det f.eks er 15 stk i "Ole Brum" skjønner vi at her er det ferske/unge spillere. Da tror jeg at for dem det gjelder vil terskelen være senket for å gå i gang med spill. Opplæring i forhold til overføring av de "sære" ordene tror jeg er uproblematisk, tviler på at f.eks 8-åring starter å spille ordspill på nett uten at det fins noen andre i nær krets som driver med det..... | |
Alfa93 | 2009-01-09 16:44 | |
![]() | Jeg har ikke noe imot at det blir opprettet et juniorrom, det er ikke det jeg sier, jeg tror bare ikke det blir noen stor suksess... Jeg tror ingen barn ville lære noe av å spille mot andre barn som også er nybegynnere, de ville ikke lære noen merkelige mangepoengsord, og når de kom ut i "voksenrommene" ville de bli grust fordi de ikke hadde lært ord som Cif, Ford, Pcb og lignende. Det er heller ikke mange som ville være i "juniorromet" samtidig, man ville søke noe utfordringer etter hvert... | |
Alfa93 | 2009-01-09 16:46 | |
![]() | Hvis det blir opprettet et slikt rom, vil nok ikke foreldre sitte og følge med på barna i ethvert spill, de ville mene at når de spilte mot jevnaldrende ville de klare seg bra, og derfor ville det kanskje ikke bli slik at barna lærte så mange ord...? | |
Katamarina | 2009-01-09 17:37 | |
![]() | Jeg har en viss følelse at Trymare er et lite representativt barn å diskutere dette med? | |
Alfa93 | 2009-01-09 17:38 | |
![]() | Barn og barn... han ville nok ikke brukt mye tid i det juniorrommet;) | |
Kapt Grill | 2009-01-09 19:01 | |
![]() | Det blir jo vanskelige og skille gode fra mindre gode spillere da, en spiller kan få haugevis med rating av å spille i et "barnerom" så kommer spilleren ut i "voksenrommet" og blir knust av en som har utrolig liten rating. Jeg er selv 12 år og og kommer ikke til å vær noe i et"barnerom", jeg klarer meg helt greit. | |
Smurf94 - Ikke medlem lenger | 2009-01-09 19:11 | |
![]() | Har ikke noe imot et såkalt barnerom.. Det er jo ikke en tvang for barn og spille det, det er jo valgfritt. Et barnerom har både gode og dårlige sider... :) | |
OrdRangutang | 2009-01-09 19:43 | |
![]() | Barn blir tidsnok voksne, nyt det mens du kan.... | |
TSA83 | 2009-01-09 19:44 | |
![]() | Dette innlegget kunne i grunn blitt skrevet i nært sagt hvilket som helst innlegg, men det er påfallende hvor mange regler og endringer enkelte føler det for utrolig viktig å innføre.. For ikke å nevne klaging på diverse ting.. Dette er en gratis tjeneste (enn så lenge i hvertfall), og jeg gjetter på at alle krav/ønsker om endringer mange her i forumet ytrer vil komme på bekostning av frivilliges ekstra arbeid med å slå igjennom forslag. LIGHTEN UP, IT IS A GAME AFTER ALL. | |
mcsnurp | 2009-01-09 20:22 | |
![]() | Hehe, jeg tror ikke Aftenposten gjør dette av veldedighet.... | |
Rabiaz | 2009-01-09 21:20 | |
![]() | Helt unødvendig, syns jeg....ingen tviger barna til å være med her. Vil de spille, så vil de nok også spille med voksne. Alder har da ingenting å si!! Det kan jeg garantere! | |
TSA83 | 2009-01-09 21:20 | |
![]() | mcsnurp: jeg tror ikke alle systemvertene og administratorene her mottar lønn fra Aftenposten. | |
Nilsen - Ikke medlem lenger | 2009-01-09 23:34 | |
![]() | man finner ikke ut av det før det er blitt prøvd ut!!! | |