Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 173

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
jegermeg2009-01-14 00:38
Antall innlegg: 22

Panikk
Heisann.

I panikk har spillere mulighet for å bruke -2 minutter. Når dette skjer, taper vedkommende.
Nå har dette skjedd noen ganger ikveld for både meg og mine motstandere. Hvordan er det mulig at den tapende part (som altså taper på tiden) får +poeng for å ha brukt for lang tid? Det faller litt på sin egen urimelighet synes jeg.

Helen2009-01-14 00:55
Antall innlegg: 745

Spilleren får minus for overtiden, og for brikker som ikke er blitt lagt, men kan allikevel vinne, hvis ledelsen i utgangspunktet var stor nok

meisa2009-01-14 17:25
Antall innlegg: 443

Spillere Tid Poeng Ranking
_britney vant -94 206 1284 + 8 = 1292
jegermeg tapte -120 240 2331 - 16 = 2315

Dette spillet fra i går var rart. Jegermeg har mest poeng, men tapte!

Scrabla2009-01-14 17:33
Antall innlegg: 2275

Jeg forstår det slik at den personen som bruker opp sin overtid vil tape selve spillet, men likevel kunne gå opp i ranking dersom han/hun ledet mye.
I eksempelet til meisa ser det derfor ut som om det var jegermeg som brukte opp tiden.

jegermeg2009-01-14 17:50
Antall innlegg: 22

Det kan nok stemme :-) Som jeg skrev, har også jeg brukt opp tiden i noen spill. Det som forundrer meg, er at selv om den som "taper" spiller på tid, fortsatt kan vinne poeng. Selv om jeg lå ann til å tape når motspillers tid går ut, mister jeg 0 poeng, mens motspiller får poeng.
Det jeg vil frem til er at om noen bruker opp tiden sin, har man ikke vært flinke nok. Derfor burde man ikke få plusspoeng når dette inntreffer, selv om man leder aldri så mye. Man har vært flinke, Ja, men i spillet er det en maks grense. Overstiges denne taper man riktignok spillet, men man kan fortsatt få poeng.
Antar det også kan skje i de andre spillene, men der vil kanskje minus for tid (5 min) trekke såpass mye ned at man uansett får minus, uten at jeg vet dette sikkert.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?