Spillrom
Sjiraffen | 11 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 817 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Vibeke Aars | 2008-04-01 16:38 | |
![]() | bytte brikker - omatt og omatt Er det noen regler for hvor ofte man kan bytte brikker i et spill? Nå har jeg opplevd å spille med en som byttet seks ganger - vi får bare håpe at vedkommende fikk sine umulige tilbake. Jeg har lært å klore meg gjennom det meste, det er jo endel av gamet, og plutselig kommer det noe seilende. Det blir kanskje ikke allverdens poeng, men virker for meg litt mer sporty. | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-04-01 16:58 | |
![]() | Nei, det ikke begrenset hvor mange ganger man kan bytte brikker. "Straffen" er jo at man mister sin tur og mulighet for poeng i den runden. | |
Mooseman | 2008-04-01 19:20 | |
![]() | Du kan ikke bytte hvis det er færre enn 7 brikker igjen i 'potten' | |
Blyant - Ikke medlem lenger | 2008-04-03 23:16 | |
![]() | Ser noen også klagde på at motspillere ikke "bygget". Personlig ser jeg ikke noe galt med hverken å passe, bytte brikker, blokkere bonusfelter osv. Synes ikke det er usportslig i det hele tatt. Alt som er innenfor reglene er helt OK i så måte mener jeg. Dette spillet handler ikke bare om å finne ord. Det handler om å få mest poeng. Og om man ofrer en liten poengsum en runde for å få en mye bedre neste runde er det ikke bare OK, men også det smarteste å gjøre. Selv eksperimenterer jeg mye med dette akkurat nå. Har riktignok rast i rating da :), men jeg justerer jo etterhvert og finner de situasjonene da man bør bytte brikker, og de hvor man ikke bør gjøre det. | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-04-04 00:39 | |
![]() | Selvsagt er det lov å være taktiker. Det er en stor del av utviklingen til en spiller. | |