Spillrom
Sjiraffen | 5 |
Krokodillen | 3 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 8 |
Mobilspill
Pågående | 8 173 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Isabel | 2009-02-04 11:53 | |
![]() | Å avbryte et spill Er det noe grense på hvor mange spill man kan avbryte? Jeg hørte nemlig det var en som hadde blitt "banna" / nektet å spille mer pga avbrutte spill. | |
lviola | 2009-02-04 12:04 | |
![]() | det er en jeg spiller med noen ganger som gir seg så fort han/hun ligger litt under selv om det er igjen noen få brikker hvorfor gjør enkelte slik. tro... | |
starey | 2009-02-04 12:09 | |
![]() | Det er ikke forbudt i seg selv å avbryte spill, men det regnes som usportslig. Det som er forbudt er å konsekvent avbryte spill mot en motstander, for å øke rankingen til den motstanderen. Altså, å gjøre dette ved å ha to kontoer, eller en venn. | |
eterem | 2009-02-04 12:13 | |
![]() | Det er ingen grense på det Isabel. Det er et vanskelig spørsmål du stiller! Jeg har ikke hørt om at noen har blitt stengt ute pga for mange avbrutte spill. Men hvis en spiller har spill 150 spill og har avbrutt 148 av disse, så vil vi kanskje sende en melding til vedkommene og si ifra. Det er også noen som har ustabile nettlinjer som gjør at ofte blir frakoblet, og det er umulig for oss å vite om spilleren avbryter med vilje eller på grunn av nettproblemer. Folk er jo her inne for å spille, og hvis det da er spillere som avbryter et hvert spill er jo ikke det noe hyggelig for motspiller. Også hender det jo at det er noen av dere spillere som kontakter oss og gir beskjed om spillere som ofte avbryter, det er ofte slik vi får greie på det. Vi ser ikke alt, og da er det veldig kjekt at dere også har øynene oppe:) Så takk til dere alle som har kontakter oss! | |
LaBarca | 2009-02-04 13:25 | |
![]() | Jeg har ikke brutt noe spill selv, men jeg har vært på nippet. Vi var 4 som spilte og jeg måtte så innmari på WC (min. 18 poeng :-). Spurte med grunn, men ble nekta pause. Litt usportslig opptreden, synes jeg. | |
Disturbia - Ikke medlem lenger | 2009-02-04 14:04 | |
![]() | Jeg har nok avbrutt spill et par ganger, og hvis noen tar dette så dønn alvorlig at man blir regnet som usprotslig om man avbryter, så er jo hele meninga med å spille borte. Det skal være gøy å delta på ordspill, men det er ikke gøy om man blir nekta pause for å gå på wc... Jeg er enig i at å avbryte oftere enn å fullføre er dumt, men det får bli opp til hver enkelt. Selv avbrøt jeg da guttungen ramla og slo seg, for det er viktigere enn å ikke tape ansikt på et nettspill... Jeg har også opplevd ustabil nett-tilgang, og da mister jeg spillet... Men... jeg syns tross alt at det er bedre å avbryte spillet, enn å gjøre som enkelte her gjør, å starte et spill uten å delta. Da blir man jo bare irritert for at man spiller alene... så gøy er det ikke å vente på at tiden skal gå ut for en motpart som ikke er der. Forøvrig vil jeg si at jeg bare har møtt hyggelige motspillere, og aldri opplevd frekkhet. Selv når jeg taper så det svir, blir jeg oppmuntret og de gangene jeg vinner, er det aldri sure miner å spore... Syns dette er et hyggelig sted å være når man har en stund til overs i hverdagen;) | |
meisa | 2009-02-04 17:39 | |
![]() | Jeg har do i naborommet, så jeg har gått dit uten å be om pause. Nen det nytter ikke om man spiller panikk og er bare 2 spillere. | |
Isabel | 2009-02-05 00:48 | |
![]() | Takk for svarene! | |
sinecera | 2009-02-05 01:19 | |
![]() | Det er en her som har 26 % avbrutte spill. Da kan det jo virke som det er mønster. Litt - understreker litt - irriterende at motstander trekker seg straks man selv får overtaket. Men, det er vel egentlig en ærlig sak. Jeg synes i hvert fall det er et så lite problem at det ikke er nødvendig med noen regel i mot. Jo færre regler jo bedre. | |
Canadagåsa | 2009-02-05 01:22 | |
![]() | Jeg gjør ikke noe nummer av det, men biter meg merke i hvem som "på mystisk vis" forsvinner om de ligger under, og har en avbruttstatistikk som taler for seg. Deretter velger jeg ganske enkelt å ikke spille mot dem. | |
Akebrett | 2009-02-05 11:01 | |
![]() | I noen kulturer gnir man nese når man møtes. I andre tar man hverandre i hendene. Og i atter andre slår man high five og sier "you're so cool man". Sosiale koder kan være vanskelig. I sjakk regnes det som uhøflig å spille videre når man innser at man ikke lenger har sjanse til å vinne partiet. Jeg har ikke full oversikt, men jeg vil tippe at i partier med lang betenkningstid er det mange år siden Magnus Carlsen sist satte sin motstander sjakk matt. Her på Ordspill er det annerledes. Her regnes det som usportslig å gi opp. Og det er det gode grunner for: I sjakk har det ingenting å si for ratingen om man taper på 20 eller 60 trekk, I ordspill teller hvert poeng inn på rankingen. Når folk har mange avbrutte spill, så trenger det ikke være annet enn et forsøk på å være høflig. Så før man setter folk opp på en liste over folk man ikke vil spille mot, vil jeg anbefale å sende en melding til vedkommende og si at det hadde vært hyggelig om du spilte ferdig og forklare at man taper mer i ranking på å gi opp enn på å spille videre. Jeg gjorde det en gang til en som hadde 60% avbrutt. Jeg fikk en takk tilbake. Og vedkommende har knapt et avbrutt spill etterpå. | |
Blikkboks | 2009-02-05 11:14 | |
![]() | Jeg avbryter spill når: Jeg får overaskende besøk, gir beskjed i chatten Noe skjer med sønnen min Og en gang glemte jeg at jeg spilte for telefonen ringte, og jeg ble sittende og skravle, da jeg opptaget dette etter 15 minutter, beklaget jeg og avbrøyt spillet. Jeg tenker jeg har 10-15 avbrutte spill, jeg er ikke sikker, men mange prosentene er det ikke. Jeg aksepterer sjelden pause, det er fordi jeg nå spiller nesten bare panikk, jeg aksepterer pause på lenger spill tideligere. Men om man må så innmari på do i løpet av di 6 minuttene, så burde man tenkt på det tideligere, som sagt over, gjelder ikke det timesspill altså :-D De som ber om pause på panikk, tror jeg gjør det for å kjøpe seg litt tid, men jeg er nok sær jeg da ;-D Jeg må ofte, ta på ett plaster, slippe inn bikkja etc, under panikk, men jeg ber da ikke om pause for det. Jeg syns ikke det er frekt å spørre om pause, men jeg syns heller ikke det er frekt å ikke ville akseptere en pause heller. Ha en flott dag, folkens! | |
starey | 2009-02-05 11:19 | |
![]() | Hvis du går på fanen "Min side" på menyen oppe, får du vite statistikk om deg selv. Blikkboks. Du har 11 avbrutte spill, hvilket er under 1 prosent. :) | |
Blikkboks | 2009-02-05 11:49 | |
![]() | Takk, starey. Jeg viste det, men gadd ikke sjekke før jeg skrev innlegget mitt ;-P Under 1 prosent, nesten skuffende, får jeg så sjeldent overaskende besøk ;-D | |
Blikkboks | 2009-02-05 11:52 | |
![]() | Noen av di avbrytte spillene mine tror jeg kommer av at jeg har mistet nette her, men vet ikke om slike spill som at man går ut på tid, kommer i den katogorien eller ikke.... | |
benni2009 | 2009-02-05 12:10 | |
![]() | Blikkboks. Hvordan kjøper man seg tid når man ber om pause? Greit at man kan få ti minutter til å stokke om på de sju brikkene man har, men hvilken verdi har det for spillet som helhet? | |
Weronix | 2009-02-05 14:30 | |
![]() | Det har vel berre verdi for akkurat det eine legget, benni. Men man kan jo kjøpe mykje poeng på et legg i det spelet her! :) | |
Arild25 | 2009-02-05 15:38 | |
![]() | Spesielt hvis man tror man kan legge bingo... :) | |
benni2009 | 2009-02-05 20:58 | |
![]() | Og det er god nok grunn til å ikke la folk få pause i et panikkspill? Hvis noen bruker ti minutter på å legge en bingo er de kanskje i feil spilltype... | |
Blikkboks | 2009-02-06 00:04 | |
![]() | ''Blikkboks. Hvordan kjøper man seg tid når man ber om pause? Greit at man kan få ti minutter til å stokke om på de sju brikkene man har, men hvilken verdi har det for spillet som helhet?'' I panikk, tuller du? Om vedkommende er på -1minutt og ber om pause, så er vel det fordi vedkommende ikke klarer å spille fort nok, vil jeg påstå. Om vedkommende går over 2 minutter taper h'n sikkert, så ja, man kan kjøpe seg tid på panikk spill, men ikke med meg ;-D | |