Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 204

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
solveigaares2009-02-12 23:36
Antall innlegg: 1

nybegynner
Synes det er moro med kryssord og Scrabble-spill, men tør ikke gi meg i kast med Ordspill. Hvor lenge kan min motpart "tenke" før han legger ut/skriver et ord. Er det regler for det?
Hvordan kan jeg komme i kontakt med noen nybegynnere? Er det ikke enklest å begynne med én person, fremfor å være flere? Eller har det ingen betydning. Skulle gjerne komme i kontakt med noen som jeg kunne chatte med for helt enkel begynnelse. Takk for svar! Solveig

Katamarina2009-02-12 23:44
Antall innlegg: 59

Hvis du oppretter et spill kan du velge selv hvor lenge du selv og motstanderen får lov til å tenke:

Man får ulik "tenketid" avhengig av spillets totale tidsramme; spiller man Panikk! har man tre minutter hver (6 minutter totalt), spiller man Lynrask seks minutter hver (12 minutter totalt), spiller man Stress ti minutter hver (20 minutter totalt), Hurtig gir 15 minutter betenkningstid til hver spiller (30 minutter totalt), mens Normal gir 30 minutter til hver (60 minutter totalt). Ubegrenset innebærer at spillet ikke har noen tidsbegrensning.

"Normal" ligger nærmest et bedagelig spill omtrent som når man spiller "hjemme i stuen".

Man kan også se hvor flinke motstanderne er på rankingen deres - nybegynnere begynner på 1000. Dessuten kan man sjekke hvor mange kamper motstanderen har spilt ved å klikke på navnet deres, da kommer det opp en profil med opplysninger.

Man kan også velge å spille uranket for å øve og sjekke hvordan det er å spille ulike typer spill med ulike motstandere.

Håper det hjalp!

Alfa932009-02-12 23:55
Antall innlegg: 7771

Det går også an å "observere", det vil si at du kan se på andre spill. Hvis du vil observere, går du inn i et spillrom og trykker på fanen hvor det står "startede spill". Da får du opp en lang liste med spill, og i hvert spill vil du se et forstørrelsesglass. Trykker du på forstørrelsesglasset, kommer du inn i spillet og kan se hvordan spillerne legger.

I tilllegg til at det finnes forskjellige hastigheter på spillet, vil du også se at det finnes forskjellige brett.
Standard (det vanlige brettet som du sikkert har spilt på før), Spesial (med litt flere poengfelter) og Tilfeldig, hvor poengfeltene er spredt over hele brettet, helt tilfeldig.

Du kan lese mye om spillet under "vanlige spørsmål", "spilleregler" og i forum, hvor mange har spurt om ting tidligere.
Dessuten er det en chat til venstre i alle spillrommene hvor du kan stille spørsmål, og du kan spørre motspilleren din hvis det er noe du lurer på.

Håper du vil trives på Ordspill!

tsw000 - Ikke medlem lenger2009-02-13 11:15
Antall innlegg: 114

Du kan også spille med bare deg, selv, hvis du vil øve. Bare opprett et spill og trykk på start. Dette har ingen betydning for ranking og teller ikke, såvidt jeg vet.

Seierherren - Ikke medlem lenger2009-02-13 11:16
Antall innlegg: 104

Du sier at du ikke tør å gi deg i kast med ordspill? Hvorfor ikke? Hva har du å tape?

Her er det bare å prøve seg fram. Du kan være totalt anonym, og du kan til og med slette profilen din å begynne på nytt når du selv ønsker.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?