Spillrom
Sjiraffen | 16 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 16 |
Mobilspill
Pågående | 8 817 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Kraxmaskin | 2008-04-04 18:32 | |
![]() | Ord fra Fullformordlista som ikke går For å unngå diskusjoner om "lovlige" ord, følger Ordspill.no Fullformordlista. Det er bra, da har vi noe å forholde oss til. Men når importen av ord fra denne lista har noen mangler - hva da? Jeg ser to muligheter. Enten: 1) Lage en liste over ord fra Fullformordlista som likevel ikke går å legge. Og så må vi lære oss dette. Men det er ikke helt konsekvent, og heller ikke rettferdig overfor nykommere på Ordspill.no. 2) Sette opp et sted hvor man kan opplyse om ord som ifølge Fullformordlista skal være godtatt, men som av en eller annen grunn ikke aksepteres i spillet - og at administrator etter kontroll straks godkjenner disse i spillet. Her er noen ord, som jeg ikke kan forstå annet enn burde gå ifølge Fullformordlista, men som nektes i spillet: dent, hint, cad, met, jug, kokse, døves, svan, søvne. Noen av disse er kortord, men har ikke betegnelsen forkortelse i Fullformordlista, og bør vel derfor godtas. Derimot er KM kategorisert som forkortelse, men KM aksepteres i spillet! Den forkortelsen bør fjernes, hvis ikke er det ulogisk å ikke implementere CM, MM og lignende forkortelser. | |
bakko | 2008-04-05 14:54 | |
![]() | KM som i Kretsmesterskap...... ikke KM som i kilometer? | |
ellw | 2008-04-05 14:54 | |
![]() | til stedet som bør settes opp: urin og ruin ble ikke godkjent, noe som var mitt nykommersjokk og nesten fikk meg til å gi opp. og hva er burdet for en bøyning, mye rart. Lag to lister :over ord som burde vært med og ord som ikke burde godkjennes, selv om det er gøy med sinnsyke overraskelser..;-)) ellw | |
Blyant - Ikke medlem lenger | 2008-04-05 15:05 | |
![]() | Du må være obs på ord med flere oppføringer: 35832 km km. symb subst unormert 000 0 567 KM KM subst nøyt appell ent ub normert 803 1 Så lenge minst en av oppføringene er OK, skal det kunne benyttes i ordspill. Når det gjelder mm så kommer den nok med når de oppdaterer lista her i ordspill. 156321 mm mm interj normert 694 0 MM er en interjeksjon som slik som AU og AH. Men det ser ut til at Ordbanken har gjort noen endringer i lista etter at ordpill la den inn (se slutten på tråden '1454 poeng på ett ord'). Noen ord er i lista du antakelig sitter på, men ikke den ordspill benytter. Dette gjelder blant annet også ÅH, interjeksjon lik de nevnt over. At ordspill ikke oppdaterer sin liste hver eneste gang en endring gjøres hos Ordbanken er greit synes jeg. Det holder vel å laste ned ny liste hver gang større oppdateringer er på plass. (ikke at jeg vet noe sikkert om hva slags rutiner de i Ordbanken har for oppdateringer da. Legger de til ord etterhvert, eller samler de opp til store oppdateringer? Fikk i hvertfall inntrykkk av at en større oppdatering er på vei.) | |
malinche | 2008-04-05 16:48 | |
![]() | andre: wok, won | |
Kraxmaskin | 2008-04-05 17:13 | |
![]() | Nei, malinche - wok og won står jo IKKE i Fullformordlista! Jeg startet en tråd om ord som STÅR i lista, men likevel ikke blir godkjent i spillet. Spørsmål: Hvis KM da skal gå, siden det er oppført med annen betydning, hvorfor går da ikke ordet SEK (ID = 136680)? Det er oppført som substantiv. | |
Blyant - Ikke medlem lenger | 2008-04-05 22:17 | |
![]() | 136680 SEK SEK subst appell ubøy normert 999 0 Vet ikke hvorfor SEK ikkke fungerer. Her er to like: 82078 forhånd forhånd subst appell ubøy normert 999 0 21332 fru fru subst appell ubøy normert 999 0 Vet du om de kan legges? Og den 'appell', hva betyr den egentlig, i ordlista altså? Kobler ikke helt med den normale bruken av ordet appell, mulig det er en forkortelse for noe lengre da..? | |
eliso | 2008-04-05 23:17 | |
![]() | jeg har forsøkt meg på ordet burka men det gikk ikke | |
Kraxmaskin | 2008-04-06 03:00 | |
![]() | Det er fordi ordet burka ikke står i Fullformordlista. Anbefaler at man laster ned Fullformordlista og sjekker den først. Dessverre er tekstkodingen ikke universell, slik at man for Mac må lage et skript for å rette opp æ, ø, å, é, à, ó, ü og andre tegn som blir til noe helt annet ved nedlastinga. Jeg har nå importert Fullformordlista i en FileMakerdatabase, men smått blir det ikke: 161 MB. | |