Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 213

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
farmor36 - Ikke medlem lenger2009-03-14 08:23
Antall innlegg: 6

Bonusfeltene
Er forholdsvis ny i spillet og har studert reglene grundig. Nå lurer jeg på om jeg har misforstått hensikten med spillet. Fikk nylig korreks fra motspiller for ikke å gjøre bonusfeltene tilgjengelige for vedkommende, altså at jeg gjorde det det vanskelig for motspiller å få poeng. Jeg trodde i min enfoldighet at vitsen ved spillet er å vinne. Har jeg spilt uetisk her?

snuppilura2009-03-14 08:32
Antall innlegg: 153

Nei, det syns jeg ikke. Det kan jo være frusterende hvis noen legger to-bokstavers ord kun i den hensikten å ikke slippe en til på røde/gule felt, men taktikk er jo en del av spillet. Særlig hvis man spiller tilfeldige brett.

kattibuskan2009-03-14 09:34
Antall innlegg: 76

Absolutt ikk! Det er jo en del av gamet!

kattibuskan2009-03-14 09:34

Mente .....ikke.....:-)

Torill2009-03-14 09:40
Antall innlegg: 3664

Stå på farmor! Folk har forskjellig spillestil. Hvis noen blir provosert over at du prøver å vinne på din måte, får de heller finne seg en annen motsander.

Rabiaz2009-03-14 09:47
Antall innlegg: 897

Syns det er utrolig trist at våre nye medspillere får slike uhyggelige spillopplevelser. Du skal få spille akkurat slik du ønsker, farmor!! Ikke hør på motspilleren. Kos deg når du er her :)

farmor36 - Ikke medlem lenger2009-03-14 10:36
Antall innlegg: 6

Takk for kommentarer og svar! Da fortsetter jeg på tilfeldig brett, som er det mest spennende) og sier som poeten: "tap og vinn med samme sinn."

sla2009-03-14 12:31

Om vitsen skulle väre å gjöre bonusfeltene tilgjengelig for motspilleren...
- ville jo poenget med spillet väre å tape!

Ø N2009-03-14 13:29
Antall innlegg: 725

Farmor36

Jeg har tatt meg den friheten å gå inn på kampstatistikken din
å har følgene kommentarer.

Du har pr.nå 221 kamper, 127 seire, 93 tap og en brutt kamp.

Snittet ditt i poeng ligger på 385 poeng.

Det sier meg er at du har en spillestil og en taktikk
som etter mitt skjønn er helt OK.

At en får en kommentar fra motspiller på at en "sperrer" eller snapper poeng foran nesa deres er bare et kompliment på at du har skjønt hva spillet faktisk går ut på, altså å vinne. Dvs enten ta poengrutene foran nesa på motspiller eller hindre at motspiller tar de foran nesa på deg.

Stå på videre å le hver gang du får slike kommentarer da du spiller bedre og riktigere enn motspiller i kampene der slike kommentarer dukker opp.

Femina - Ikke medlem lenger2009-03-14 14:57
Antall innlegg: 2

Jeg skjønner det er farlig å være uenig med alle dere som mener at å vinne er eneste mål, og derfor er alle midler lovlige. Selv synes jeg det skal være et sosialt samspill, og i et slikt er det å ta og gi et nøkkelord. Jeg er lut lei de som løper "bak" meg, nyter godt av åpninger, sperrer for alle påbyggingsmuligheter (km, LN osv), og har stoor klaring til røde felt.
Sssiale antenner kommer godt med i alle livets sammenheng, også her.
Ta og gi er slett ikke dumt- nettopp der viser man seg som en dyktig spiller.
Femina

maranello2009-03-14 15:04
Antall innlegg: 304

Bonusfeltene er for å skåre poeng... hvis blir de sperret, blir fangsten fattig... spillet Fair... la de bonusfeltene åpent... for begge... den som har gode brikker og mulighet så legger man ord....det kan gå begge veier.

benni20092009-03-14 15:43
Antall innlegg: 114

Femina, det er én ting å spille med en tiårig nevø på hytta, en annen å spille på nettet. Jeg ser absolutt INGEN vits i å ikke nyte godt av andre sine åpninger, og jeg sperrer der jeg kan.
Hvis du er lut lei de som løper bak deg, får du heller legge smartere, slik at det ikke blir så lett å "snike" seg til poeng når man spiller med deg. Eller bruke tida på noe annet..
Hvis det er mangel på sosiale antenner å være taktisk i et spill bør du sjekke om du egentlig har forstått ordene antenner, spill, taktikk, gi og ta, lek, moro og dyktig.
God helg! ;-)

Torill2009-03-14 15:55

Mitt poeng er at dette handler om forskjellige spillestiler. Jeg vil tro de aller fleste her spiller for å vinne, men at vi bruker forskjellige taktikker. Nå er det ikke forbudt å spille for å lage fine ord i stedet, men da bør man kanskje finne en motstander som også synes at det er det morsomste. Slik jeg forstår trådstarter, så har hun opplevd at motspiller har ønsket at hun skal åpne spillet slik at det blir lettere å skåre poeng. Dette er ikke forenlig med hennes taktikk for å vinne spillet, og hun har jo naturligvis full rett til å bruke den taktikken hun ønsker.

Det er ikke noe galt i å ønske seg at motspiller har en annen spillestil, om poenget er for å vinne eller for å lage fine ord. Men i stedet for å prøve å få motstander til å endre spillestil, så er det vel enklere å bare velge en annen motstander? Det burde være mange nok å velge mellom her inne.

benni20092009-03-14 16:01
Antall innlegg: 114

Godt sagt, Torill!

Duppedingser2009-03-14 16:07
Antall innlegg: 467

Kan med en gang si at bonusfeltene er selve nøkkelen til å vinne. Det er så å si umulig å vinne ett spill uten maksimal utnyttelse av bonusfelter. Unntaket vil jo være opptil flere bingoer lagt i alle retninger. Men selv da ligger den som slår seg helt løs på røde og gule felter nærmest en seier.

maranello2009-03-14 16:46
Antall innlegg: 304

"Utrolig kjekt" å høre at en del her, prøver å vinne med taktikk, strategi og gud vet mer.... Hva i alle verden er dette? er det noe som gir selvtillit? Føler seg bedre? Vil bli berømt?..
Herlighet.... Det er bare ET SPILL... Å bruke så mye energi på det.. er absurd.... Jeg liker spillet, veldig, men ikke for å gjøre det til en slagsmark.... Det er fritiden min... hobby.... etter alt annet er gjort... spiller jeg...

Torill2009-03-14 16:56

Men hvordan i all verden kan man skille spill og taktikk? Man har jo en eller flere taktikker, om man er bevisst dem eller ikke.

Jeg kan komme med noen eksempler på hva jeg mener med taktikk.

- Å prøve å lage en bingo
- Å prøve å legge flere ord på en gang
- Å prøve å legge bokstaver med høy poengsum på ruter som dobler eller tripler
- Å prøve å kvitte seg med vanskelige bokstaver
- Å prøve å hindre motspiller i å få tilgang til poengfeltene
- Å bruke kortest mulig tid
- Å stokke om på bokstavene for å se om det blir lettere å finne ord
- Å prøve seg fram for å se om ordet blir godkjent
- Å prøve å merke seg nye ord som motspiller legger og prøve å huske dem til senere bruk
- Å lage lange ord for å nå bort til poengfeltene

Jeg kan ikke se hvordan man kan spille ordspill uten å benytte en eneste av disse taktikkene.

Torill2009-03-14 16:58

Og naturligvis Maranello, så vil jeg bli berømt.

angryshoes - Ikke medlem lenger2009-03-14 17:30
Antall innlegg: 33

Det mest absurde her er vel strengt tatt dine innlegg, maranello. Fikk oss iallefall en god latter. :)

May Lene - Ikke medlem lenger2009-03-14 17:42
Antall innlegg: 614

Hehe, ja det var morsomt, når man etter 5 forsøk endelig klarte å lese og forstå det ^^

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?