Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 771

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ninamor2008-04-06 23:13
Antall innlegg: 1

Spillet kobler seg av...
I kveld har det vært endel tullmed at spillet kobler seg av... Det har skjedd for meg flere ganger og for andre som jeg har spilt med. Hvorfor skjer dette?

inka2008-04-06 23:21
Antall innlegg: 16

det der har også jeg lurt på

steikar2008-04-06 23:28

Det skjer for meg hele tiden også :-(

bibba2008-04-06 23:44
Antall innlegg: 2

Det skjer hver dag

monabeth - Ikke medlem lenger2008-04-07 00:46
Antall innlegg: 1944

I de fleste tilfeller har bruker en litt ustabil nettforbidelse.

Skjer det veldig ofte, er det helt sikkert et lokalt problem.

Jeg har spilt 554 spill og blitt koblet ned tre ganger, to av dem kom jeg inn igjen, den siste gangen hadde jeg ikke internettforbindelse i to timer. (bruker privat PC hjemmefra om noen lurer)

Dessverre er ikke alle like heldige som meg, jeg har en liten lokal leverandør, som justerer hastighet til nøyaktig det som gjør min linje mest mulig stabil.
For et års tid siden hadde min sønn problemer med WOW, små blink i forbindelsen gjorde at han stadig ble frakoblet. Hastigheten er nå satt litt ned og ingen av oss har problemer.
Men film tar litt lengre tid. En prioriteringssak.:)

sote - Ikke medlem lenger2008-04-07 00:49

Litt usikker på om jeg kjøper den forklaringen helt!

Har KUN probler ger på orspill, og sitter på en forbindelse som er MEGET stabil, men opplever likevel å bli koblet fra innimellom.........

monabeth - Ikke medlem lenger2008-04-07 01:09

Det har tidligere vært diskusjoner ang dette. Sjiraffen er under konstant logg og det er kun oppdaget få tilfeller der problemet har ligget hos ordspill.no

den 18. mars gjorde jeg en undersøkelse, (2 uker etter lansering)

legger inn en kopi av den her

UNDERSØKELSE

Mange av de som avbryter spill mener problemet ligger hos ordspill.no

Jeg avsatte litt tid og gjorde følgende undersøkelse:

Utgangspunktet for undersøkelsen er de 50 spillerene som har spilt flest spill her på ordspill.no.
Hentet fra kampligaen.
(ikke poengligaen, siden ranking påvirkes av avbrutte spill)

De hadde ved forrige oppdatering spilt 8103 spill
De hadde tilsammen 124 avbrutte spill,
som gir en gjennomsnitt på 1,5%

Noen av disse, må man regne med at er avbrudd valgt av spilleren.

Dette er spillere som "bor her" og burde blitt rammet om det var her problemet lå.

sote - Ikke medlem lenger2008-04-07 01:20

Jeg kommer inn igjen, men problemet er at man taper fordi man da får tidstap i spill med liten tenketid........

annhetty2008-04-07 05:13
Antall innlegg: 86

Jeg har nettopp fått trådløst nett pga flytting til annen kommune og nå ser det ut til at det blir meget vanskelig for meg å spille her. Det merkelige er at det er kun her og når jeg spiller poker som problemet oppstår. Jeg er med på en dansk og en svensk quizz og der går det helt greit. Så hvorfor får jeg problemer nettopp på disse to tingene?

odin - Administrator2008-04-07 08:37
Antall innlegg: 398

Hej,

Tyvärr beror det på uppkopplingen mellan er och oss. Det är svårt att göra något åt denna. Dock ska vi flytta våra datorer till en ny serverhall snart, då kanske vissa kan få bättre uppkoppling.

Krølltoppa2008-04-07 10:23

Jeg blir stadig frakoblet spillene - og når det først skjer én gang, skjer det flere ganger til på samme spillbrett. Jeg spiller fra mac, og har lurt på om det kan være årsaken? Det skjer heller aldri meg på andre tjenester på nettet - kun på ordspill.

thea-tapet2008-04-07 13:12
Antall innlegg: 4

mamma,en min blir noen få få ganger avkobblet jeg har så kul pc atte jeg ikke blir frakobblet det er kjempe bra. Håper jeg ikke blir det en eneste gang=)=) har store forventlinger av atte det skjer da. Det hadde blitt litt dumt for meg og den jeg spiller mot.Dumt atte det skjer sånn med dere da=(=( også så ofte det skjer med dere. skulle ønske det ikke sker med dere og atte dere hadde sån pc som meg men det ønske kommer sikkert aldri i oppfylelse :'( MED VENNELIG HILSEN THEA-TAPET

JEG ER EN JENTE PÅ 9 ÅR

Kanutten612008-04-07 21:09
Antall innlegg: 20

Jeg ble også kastet, og det hjalp å bruke kabel istedet for trådløs forbindelse. Etter det har jeg ikke blitt kastet ut. Det har å gjøre med sikrere porter på trådløs kobling

bouble2008-04-07 21:35
Antall innlegg: 3

har ikke noe med trådløst system å gjøre dette vel????

monabeth - Ikke medlem lenger2008-04-07 21:54

Det kommer selvfølgelig an på utstyret man har. Som vi ser over her, er det til og med forskjell i samme hustand pga forskjellig PC.

Derfor er det veldig vanskelig for oss og hjelpe. Vi vet ikke hvordan "ståa" er hos hver enkelt.

Men rundt i forum er det mange forslag til hva som kan hjelpe. Det viser seg at det er mange muligheter.

Hastighet på linje, stabilitet på linje, nettleser, brannmur, selve PC'en, routeren, .....

Når kanutten61 har løst sitt problem slik, kan det jo hende flere kunne få hjelp på samme måte.

Takker for alle tips om hvordan dere fikser dette.

Kraxmaskin2008-04-11 21:43
Antall innlegg: 82

Jeg har spilt 73 kamper fra trådløs Mac, og aldri blitt frakoblet. Uansett har det nok mest med egen forbindelse å gjøre. Når man surfer på andre ting på nettet merker man ikke korte brudd, men i interaktiv kommunikasjon som Ordspill stilles det høyere krav til kontinuitet. I viss monn vil det altid være slik for noen, uansett hvor stabil server Ordspill ligger på.

Generelt oppstår færre småbrudd via kabel enn trådløst.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?