Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 774

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
rigmor2008-04-08 09:10
Antall innlegg: 2

forkortelser og annet
Er ganske forundret over at det virker helt tilfeldig dette med hva somer tillatt når det gjelder forkortelser. EU som er et begrep er ikke med f.eks.

Når det gjelder annet så blir jeg frustrert over at et vanlig ord som empati ikke godtas.

Joda dette er et spill med gitte regler, men kan det være så vanskelig å oppdatere?

Hilsen rigmor

Mooseman2008-04-08 09:15
Antall innlegg: 1596

Hei ;)

Forhåpentligvis så vil de fleste av ordene som mangler idag være med i den kommende oppdateringen som er varslet i løpet av våren 2008

monabeth - Ikke medlem lenger2008-04-08 11:40
Antall innlegg: 1944

Ja det er vanskelig å oppdatere.

Å gjennomgå et helt språk, er ikke gjort over natten:)

Det brukes år på slike jobber.

Det er ikke oppdatering av ordspill.no vi venter på, men av ordlisten fra UiO.

Vedrørende forkortelser:

Ingen ord som er merket forkortelse eller symbol i fullformsordlisten er tillatt.

Det ligger en liste her i forum over ord med to bokstaver.
Dette er et godt hjelpemiddel for å finne ut hva som kan legges. Noen av disse ordene oppfattes som forkortelser, men er altså ikke merket det i ordlisten.

spill - Ikke medlem lenger2008-04-08 12:53
Antall innlegg: 7

Skulle gjerne svart alle som sier hei - det er bare det at min Mac ikke lar meg komme inn på pratfunksjonen. Er det andre der ute med Mac som vet hvordan dette lar seg løse?

HCW2008-04-08 14:39
Antall innlegg: 89

Hei,
jeg har MAC, og det eneste jeg trenger å gjøre er å peke på chattelinjen, trykke en gang, og deretter skrive : Hei, (eller noe annet :-) )

Holder du nede ctrl knappen og trykker på musa, får du det samme som høyre mustast på en PC

mvh

HCW

spill - Ikke medlem lenger2008-04-08 16:53

Hei HCW.
Takk for svar - Det funker imidlertid ikke. Har forsøkt de fleste kombinasjoner av taster - uten hell. Jeg har iBook - kan det ligge der?

spill - Ikke medlem lenger2008-04-08 17:12

Eureka - nå kom jeg inn......

kness - Ikke medlem lenger2008-04-09 00:10
Antall innlegg: 1134

Jeg har Mac og kan chatte, men ikke invitere noen. Det hjelper ikke å holde ctrl-knappen nede og trykke på musa. Noen råd?

monabeth - Ikke medlem lenger2008-04-09 01:01

Jeg har ikke MAC, men prøver meg likevel.

Du kan vel få frem menyen der du velger å se profil, finne spill eller starte privatchatt?

Det er i denne nedtrekksmenyen du finner innviter til spill

Med PC kan man velge om man høyreklikker på navet eller dobbeltklikker (venstre).

(husk at du må lage et spill først)

kness - Ikke medlem lenger2008-04-13 23:58
Antall innlegg: 1134

Det er bare Inviter- og Nekt-knappen som ikke virker, men så lenge det går an å SPILLE, klarer jeg meg fint! Kanskje det hjelper å få MAC inn på listen over godkjente ord, på linje med PC...;).

TABLOID godkjennes forøvrig heller ikke. Vet det ikke er ordspill.no sin feil/ansvar, men hvis dere får noen innflytelse når listen skal oppdateres bør DOJO også være med (synes min karatesønn=)

Kirsti2008-04-14 01:36
Antall innlegg: 1946

Jeg har også Mac og har ikke støtt på noen problemer - kan det ha noe med nettleseren å gjøre? Jeg bruker Firefox, det funker altså som bare det.

akh2008-04-14 11:11
Antall innlegg: 4

Kness: For å invitere når du har Mac, holder du inne "eple"-tasten og klikker. Da dukker menyen opp. Har ikke prøvd med safari, men fungerer bra med opera.

Lexaneder2008-04-14 13:07
Antall innlegg: 1

Bare et spørsmål til det med forkortelser, hadde det ikke vært mulig for dere som er admin og bare legge til noe forkortelser som er ganske allvitende?? som feks. kl. ca. osv.

anilokin2008-04-14 21:20
Antall innlegg: 1

Kva med NYNORSK?!

monabeth - Ikke medlem lenger2008-04-14 21:36

Det blir ikke lagt inn forkortelser, da forkortelser ikke er lovlig.
Ingen endringer blir gjort nå før den nye ordlisten foreligger, ikke engang normale ord som mangler.

Administrasjonen har sagt, at de skal se på muligheten for å starte eget spill med nynorsk ordliste siden.

nala2008-04-14 21:56
Antall innlegg: 5

men CDER går, og ikke PCER?? hvor er logikken?

monabeth - Ikke medlem lenger2008-04-14 23:19

Ingen logikk, det er en feil, som vi er gjort oppmerksom på mange ganger. Vet ikke om det er i overføringen av data, eller kodingsfeil i listen.

nala2008-04-15 22:21
Antall innlegg: 5

okey

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?