Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 246

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Gnøkkel - Ikke medlem lenger2009-04-02 10:45
Antall innlegg: 5

Hvordan tenker en panikkspiller?
...Jeg har smugkikket litt på dere som spiller panikk hele tiden, men finner ikke noe mønster. Legger en ut "det første og beste"? Så, folkens: hvordan tenker dere?

Torill2009-04-02 10:47
Antall innlegg: 3664

Tenker minst mulig, handler mest mulig på refleks.

Rabiaz2009-04-02 10:50
Antall innlegg: 897

Flest mulig poeng på hvert legg og bruke minst mulig tid.

May Lene - Ikke medlem lenger2009-04-02 10:50
Antall innlegg: 614

Jeg legger det første og beste som regel..
Man har så absolutt ikke tid til å sitte å regne på hvilke bokstavkombinasjoner som gir beste poengsum, og om det lønner seg å legge bingo,eller bruke bokstavene senere.
Alt går vell egentlig på autopilot, men etterhvert så tenker man fort nokk til å delvis se hva som lønner seg å legge på brettet.

Noe treigere hastighet kan ikke jeg spille lengre, det er alt for mye dødtid for meg, ettersom hjernen har innstilt seg på å tenke fort/ikke tenke i d hele tatt. Så når man er først vant til panikk, så går alt annet alt for treigt xD

Octavia2009-04-02 11:03
Antall innlegg: 106

Jeg legger så raskt som mulig, men jeg forsøker å holde igjen gode bokstaver som f.eks Ø til jeg finner et bra sted å legge dem.

Jeg har litt av det samme problemet som May Lene. Spiller jeg stress kjeder jeg meg i all dødtiden.

Rabiaz2009-04-02 12:57

Ø og Y må brukes på 3x feltet!!
Gjerne dobbelt, dvs både vannrett og loddrett :)

Akebrett2009-04-02 13:35
Antall innlegg: 254

Jeg tenker på mye rart, som f.eks.:

Vil Scrabla snart glede oss med å gi ut en diktbok? Hvordan er klesstilen til moren til Rabiaz? Har det morsomme profilbildet til ghul noen sammenheng med svaret på forrige spørsmål? Hvis jeg hadde vært 20 år yngre og bodd i Askim, hvem av dem hadde jeg vært forelsket i? Når profilbildet til seilermarthe ble tatt, var det "ta bilde fort, der kommer en stor bølge, jeg klarer ikke smile stort lenger!!!", eller var det mer "seiling er toppen for sjelen og kroppen!"? Hvem er den flotteste nerden av matias og LoboTommy? Når jeg noen av dem til knærne? Hva betyr ordet "ruffende"? Finnes Moosemann i en ny profil? Hvem er mest PR-kåt av Nilsen og May Lene? Når vil SmartenT sitt talent gi utslag på rankingen? I hvilken by ble bildet til Mi-Jaa tatt? Er det snart ferie? Hva er det med menn født i 1973 bosatt i Lier?

Det siste spørsmålet fikk jeg nylig svar på, men hjernen min har fremdeles mye å tygge på. Er det rart rankingen svinger?

Torill2009-04-02 13:48

Hva skal jeg skylde på da Akebrett - jeg som ikke tenker?

Alfa932009-04-02 14:30
Antall innlegg: 7771

Enig med Akebrett, tenker ikke i det hele tatt på spillet når jeg spiller panikk;)

May Lene - Ikke medlem lenger2009-04-02 14:36
Antall innlegg: 614

PR- kåt ?
det er jeg ikkeeeeee..

Rabiaz2009-04-02 14:38

Hahahaha.....måtte bare le når jeg leste innlegget ditt, Akebrett. Må innrømme jeg ofte har mange av de samme tankene når jeg spiller også ;)

Klesstilen til mamma er ingen hemmelighet: hun går for det meste med tradisjonelle pakistanske klær, gjerne en cardigan over, nå som det er litt kaldt. Men skal hun ut med meg, er det på med bukser og genser ;) Da er det nemlig JEG som bestemmer...hehe...

Når det gjelder profilbildet til Ghul, og hva sammenhengen er med det forrige svaret, så er jeg jammen meg ikke sikker, annet enn at han er mannen til hun som bestemmer min klesstil, nemlig min far :)

Torill2009-04-02 14:44

Joda, May Lene. Det er du og jeg og Rabiaz og Akebrett og mange andre. Men er det ikke deilig å kunne kjempe litt om oppmerksomheten her i forumet....? Væ stolt, May Lene!!!!

Rabiaz2009-04-02 14:55

Hmmmmm................vet ikke om PR-kåt er det riktige uttrykket. Kan vi ikke heller si:
- sosial
- engasjert
- utadvendt
- glad i å skrive
- glad i diskutere
- glad i dele sin mening med andre

Jepp.....det hørtes mye bedre ut, ja!

:)

starey2009-04-02 15:13
Antall innlegg: 956

Hehe, ja tenk om du var 20 år yngre og bosatt i Askim, Akebrett!

Da hadde det blitt catfight mellom meg og Alfa, helt sikkert.

Ellers genialt innlegg.

Jeg må påstå at jeg ikke tenker i det hele tatt når jeg spillet panikk!, det har blitt automatikk nå. Om det er synd eller ikke, vet jeg ikke. Men morsomt er det.

Scrabla2009-04-02 15:42
Antall innlegg: 2275

Tenker som regel "Hvorfor lærer jeg aldri at jeg ikke må gå inn i et panikkspill?"

sovesveis22009-04-02 16:32
Antall innlegg: 12

Det kommer an på motspilleren og hvilket brett.

Lavt rankede på tilfeldig: Hold igjen så du har lette bokstaver å legge når/hvis de åpner muligheter.

Høyt rankede på tilfeldig: Steng, steng og steng - legg sånn at man får mange ord i samme legg.

Bruk litt tid i begynnelsen, også sett opp tempoet.

Ellers kommer det an på motspiller - er det en tidssluker så bytt eller legg lette legg (helst med bokstaver som er vanskelig å bygge på). Vedkommende prøver som regel å lure deg til å åpne eller bruke opp de letteste bokstavene.

Jeg prøver også å i hvert fall fikse en ganske lettkjøpt bingo i løpet av et spill - de er ekstra verdifulle på panikk.

Begynner du virkelig å få panikk, så heller bytt/pass i stedet for å bruke tid på å stå stille :)

Sydsklie2009-04-02 17:01
Antall innlegg: 703

Jeg lurer på hvorfor Askim av alle steder har så mange dyktige ordspillere.
Så hvis jeg spiller panikk så blir jeg fortvilet og tenker som Scrabla, hvorfor ble jeg med på dette spillet. Og så på det gode spørsmålet over.

Holger2009-04-02 19:30
Antall innlegg: 230

Skulle ønske jeg gjorde som May Lene, la det første OG beste. Maksimalt med poeng med minimalt tidsforbruk. DA hadde jeg vært god, da.

liselotta2009-04-02 22:42
Antall innlegg: 564

Fort og gale må det være, de andre nivåene blir for trege rett og slett. Spiller for gøy, grei tidtrøyte. Det er min motivasjon for panikkspill :-)

Edro2009-04-03 09:36
Antall innlegg: 331

Her nevnes gode ordspillere fra Askim og menn født i Lier i 1973, men hva de over 100 år gamle mennene fra Agdenes som det dukker opp stadig flere av--de må holde seg godt i hodet i alle fall:))

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?