Spillrom
Sjiraffen | 4 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 4 |
Mobilspill
Pågående | 8 771 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
vigosen - Ikke medlem lenger | 2008-04-12 17:01 | |
![]() | brudd Når man går inn for å se ranking til en person som venter på spiller og vedkommende da trykker start så fort at du ikke kommer ut. Hvordan kan det da regnes som brudd på spill når du forlater spillet før det er lagt en brikke? Man burde da slippe 100 minus for å velge at man ikke vil spille med en spiller med veldig lav rating? | |
Guffen | 2008-04-12 18:00 | |
![]() | Når du er i spillrommet klikker du på den grønne pila helt til høyre på spillene. Da ser du rankingen på de som er med i spillet. | |
Mooseman | 2008-04-12 18:40 | |
![]() | Såfremt ingen brikker er lagt, så skal du ikke tape ranking. Dersom dette skulle skje, gi oss en melding slik at administrasjonen kan sjekke ut dette | |
vigosen - Ikke medlem lenger | 2008-04-12 19:46 | |
![]() | Dette hendte meg i dette spillet:#185262 2008-04-12 16:34 | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-04-12 19:56 | |
![]() | Din motstander har rukket å legge brikker. Du kan se i din statistikk at det er gitt poeng i spillet. | |
vigosen - Ikke medlem lenger | 2008-04-13 12:25 | |
![]() | Da kan hun bgynne før jeg kommer inn, jeg lukket vinduet med en gang. | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-04-13 18:53 | |
![]() | Motspilleren har nok ikke fått lagt brikker, når jeg ser på resultatet 35/-19. Poengene som er gitt er pluss og minus for gjenværende brikker. Hvis en spiller forsvinner (nedkobling) før noen brikker er lagt, eller spillet har hengt seg, kan man forlate spillet uten å miste ranking, selvom det kommer opp melding om at det er usportslig å avbryte. Men dette spillet har vært aktivt, du avbryter og da regnes poeng på vanelig måte. Når ikke noe er galt, begge spillere har kontakt, vil systemet forstå det som at du avbryter, ikke at du angrer. Så det er viktig, som guffen sier, å sjekke ranking før man går inn i et spill, hvis dette er viktig for deg. Selv om det er litt kjedelig når slikt skjer, er det når man tenker etter, eneste løsning. Mange ville nok valgt og gå ut igjen, f.eks i tilfeldig brett, om man ser at man får en dårlig start. | |
vigosen - Ikke medlem lenger | 2008-04-13 21:11 | |
![]() | Da er du og Mooseman ikke enige om reglene. Her er ingen brikker lagt. Jeg visste dessverre ikke om muligheten til å sjekke rating og så aldri på mine egne brikker her. | |
Mooseman | 2008-04-13 21:40 | |
![]() | Vi er nok enige, men det er jeg som har misforstått saken, beklager | |
monabeth - Ikke medlem lenger | 2008-04-13 21:49 | |
![]() | Som regel har dette spørsmålet dukket opp i spillromchatt. Spillere som sitter i et spill, uten at det skjer noe, som får melding om at det er usportslig å forlate spillet, spør hva de kan gjøre. Da informerer vi om at det ikke vil skje noe med ranking, selvom de går ut, så lenge ingen brikker er lagt. Men i aktivt spill vil det selvsagt det, man sitter med poenggivende brikker, som vil gi minus i utregningen. Motparten får disse som plusspoeng, på samme måte som om man avbryter mitt i et spill, eller spillet avsluttes på vanlig måte. Det ene spillet dette gjelder for deg, kan vi ikke gjøre noe med. | |