Spillrom
Sjiraffen | 5 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 5 |
Mobilspill
Pågående | 8 240 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
slengbukse | 2009-05-23 13:19 | |
![]() | Installer adobe flash player på nytt Er standard-beskjeden man får på forumet her om man sliter med spillvinduet. Vel, jeg sliter noe djevelsk med spillet nå, og abstinensene er i ferd med å gjøre meg gal. Jeg får opp spillvinduet, men etter relativt kort tid henger det seg opp og det er ikke mulig å trykke på knapper og ikke mulig å skrive i chatten. Problemet er det samme i IE og Firefox, og det kom etter at jeg formaterte disken og nyinstallerte alt. Jeg har slettet og nyinstallert (siste versjon av) både firefox og adobe flash player. Nå funker i det minste youtube (TREIGT), men her på ordspill har jeg det samme problemet. TIPS? | |
Ø N | 2009-05-23 13:27 | |
![]() | Selv om Adobe flash player sier at oppdateringen var vellykket så blir ikke ny versjon tatt i bruk i maskinen før du har restartet. Diskefragmentering er en lønnsom ting og gjøre etter store forandringer på maskinen. | |
matias | 2009-05-23 13:43 | |
![]() | Diskdefragmentering er vel ikke nødvendig etter en formatering? Diskdefragmentering er jo som å rydde rommet, etter at du har hentet fram ting i månedsvis, og bare satt dem tilbake der du fikk plass til dem. Slengbukse har formatert, og dermed innredet rommet helt på nytt. Hva med virus? En 2 år gammel windows-dvd inneholder jo alle sikkerhetshullene som har kommet de siste 2 årene og det er ikke få. Og når det fins nettverk av millioner av zombie-pcer som ikke gjør annet enn å søke etter andre maskiner koblet til internett med hull, går det ofte ikke lang tid før man blir infisert. Det eneste du trenger å gjøre, er å stikke inn internettkabelen. Når det er sagt, har jeg ikke mye erfaring fra windows, forsvant derfra for 5 år siden til fordel for linux... | |
Ø N | 2009-05-23 14:17 | |
![]() | Det er mulig jeg gjør det tungvint ? Diskefragmentering gjør jeg bestandig etter at jeg har enten ryddet i programmer å slettet store mengder data eller hvis jeg har bygd opp maskinen på nytt. Men hvis du mener dette er en unødvendig prosess så skal jeg la være og gjøre dette neste gang guttungen har tryna ei maskin..... :) Sikkerhetshull i Microsoft finner de stadig så et besøk på denne linken er en forutsetning hvis en skal ha ei maskin som fungerer. update.microsoft.com...as px?ln=no | |
matias | 2009-05-23 14:34 | |
![]() | Ø N: diskdefragmentering er veldig fint til mange anledninger, var bare i dette tilfellet at HELE disken ble formatert. Hvis halve disken blir endret, er diskdefragmentering sikkert fint | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-23 14:38 | |
![]() | Linux er mye fullere av sikkerhetshull, problemet er bare at få mennesker leter etter dem, og derfor blir de sjeldent oppdaget. Er en god grunn til at over 90 % av alle datamaskiner i hele verden bruker Windows, og Linux er hos alle som ønsker å være anderledes; som de selvfølgelig da gjør på bekostning av kvalitet. Jeg synes og det er gøy å være anderledes av og til, men gidder ikke å forpeste datamaskinen min med Linux av den grunn. Upraktisk, ukompetent, dårlig og full av sikkerhetsmangler.....høy pris å betale for å være anti-kapitalist. | |
matias | 2009-05-23 14:47 | |
![]() | lol @ baltez. Du høres ut som en selger, eventuelt religiøs fundamentalist :) Men skal ikke spore av denne tråden med å svare på påstandene. Siden du er så windows-frelst, kan du kanskje hjelpe trådstarter med problemet hennes? | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-23 14:51 | |
![]() | Som selger anbefaler jeg henne å kjøpe ny datamaskin, og instalere full Windows-pakke, ta seg en kaffekopp, og slå seg løs på Ordspill. | |
slengbukse | 2009-05-23 15:54 | |
![]() | Dette er jobb-laptopen min, så windows (xp) er installert med alle oppdateringer. Har også fått noen nye siden jeg satte i gang og alle er installert. Jeg har også f-secure på full action, så alt som er mulig å fange opp av virus burde være fanget opp (det er selvsagt ikke alt, men jeg føler meg tålelig godt beskyttet). Og diskdefragmentering føles unødvendig etter en formatering ja. Jeg har også restartet maskinen opptil flere ganger etter hver av de til nå tre forsøkene på å installere adobe flash player på nytt. Vet ikke helt hva jeg kan gjøre nå... | |
regulus - Ikke medlem lenger | 2009-05-23 15:55 | |
![]() | Kjør diskfragmentering / opprydding hyppig ellers går maskinen tregt etterhvert. Har du f. eks ad aware se kjør full systemscanning og kast ut alle risikoobjekter. I tillegg må du ha antivirusprogram som fungerer. | |
slengbukse | 2009-05-23 15:59 | |
![]() | Check check check check (ja, har alt det der i orden) | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-23 16:09 | |
![]() | Har du prøvd å kjøre en full H-66 på windows? Deretter sette adobe flash på "Read X5 all"?? Prøv disse to, kan hjelpe deg med problemet. Hvis ikke ser det vrient ut... | |
slengbukse | 2009-05-23 16:15 | |
![]() | Om jeg hadde visst hva en H-66 og en Read X5 all var.... | |
maritpers - Ikke medlem lenger | 2009-12-26 00:50 | |
![]() | Sliter med samme problem. Jeg har mac. Men kjenner andre som har mac, som ikke har dette forferdelige problemet. HJELP! | |
HanneH | 2009-12-26 11:29 | |
![]() | Jeg kan desverre ikke hjelpe dere som har Mac, men når dere ser at baltez skriver svar i chatten så tror jeg ikke dere skal ta det alt for seriøst. Tror ikke du trenger å lete etter de forslagene han kom med :) | |
Liddell | 2009-12-26 20:47 | |
![]() | Et tips kan være å laste ned siste driver til skjermkortet ditt. Det er hverfall forsøket verdt. | |