Spillrom
Sjiraffen | 10 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 10 |
Mobilspill
Pågående | 8 311 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
aura - Ikke medlem lenger | 2009-07-29 09:27 | |
![]() | Medlemsvilkår I medlemsvilkårene står det at man ikke skal skrive ord som er "seksuelt antydende". Så hvorfor ikke respektere dette? Jeg opplever at dette holder på å utarte. Så hva anses som "seksuelt antydende" om jeg får spørre? | |
1-A - Ikke medlem lenger | 2009-07-29 09:34 | |
![]() | Jeg har ofte brukt ord som kuk og pule, og skjønner ikke at dette kan være problematisk i ordspillet. Alle ord som står i ordlista må jo være helt greit å bruke. En gang la jeg pule, kuk og deretter suge omtrent etter hverandre, men du verden, det bare passet seg slik med de bokstavene jeg hadde. | |
rbm | 2009-07-29 10:26 | |
![]() | Trodde de "reglene" mer angikk chatten og forum...ellers må jo ord som blir godtatt i ordlista tåles i selve spillet! Men vil man det kan man jo oppfatte alt personlig... | |
1-A - Ikke medlem lenger | 2009-07-29 10:42 | |
![]() | ja det er vel forum det tenkes på her ja. merkelig. vold og drap er mer akseptert å diskutere enn sex skal man tro reglene for forum rett | |
aura - Ikke medlem lenger | 2009-07-29 10:43 | |
![]() | Ok, forstår! Spilleregler, som kjøreregler og andre regler, gjelder bare for noen. | |
Torill | 2009-07-29 10:56 | |
![]() | Synes det er en vesensforskjell på å legge kjønnsord i spillet og i chatten. På samme måte som det er en vesensforskjell på å skrive idiot, tulling etc i spillet og i chatten. | |
HanneH | 2009-07-29 11:22 | |
![]() | Alle ord som står i ordlisten er nok lov å bruke i selve spillet, på brettet. I felles chatt og i chatt under selv spill gjelder nok de reglene som du referer til. Om du opplever slike ting i chatt kan du ta kopi og rapportere til en av spillvertene. Men ellers må vi nok alle forholde oss til det som er godkjent i ordboken, og den består av 480000 ord, så regner med de fleste av ordene som er nevnt her over går fint an å legge. | |
andermg - Ikke medlem lenger | 2009-07-29 11:54 | |
![]() | Vet ikke hvor seriøst ment dette innlegget var, men Dette er hva som står i medlemsvilkårene: "Som medlem forplikter du deg til ikke å skrive noe forstyrrende, støtende, vulgært, hatsk, truende, seksuelt antydende eller annet som kan tenkes å bryte norsk lov. Dersom du bryter denne delen av avtalen kan det føre til at du blir permanent utestengt fra nettstedet." Dette er utvilsomt et ganske upresist vilkår, og det er vel sånn sett i prinsippet mulig å tolke ordet "skrive" til å gjelde også de ordene som legges i spill, slik trådstarter formodentlig har gjort. På den annen side, kan man hevde at den aktiviteten som går ut på å plassere bokstaver rundt på et brett ikke har noe med skriving å gjøre overhodet. Spørsmålet synes sånn sett å koke ned til "hva er å skrive?" Ettersom jeg ikke har et leksikon tilgjengelig, søkte jeg hjelp på internett, nærmere bestemt ved å google "Å skrive er". "Å skrive er å omgås andre", lyder ett av de første svarene jeg finner. Videre på de to første treffsidene, myldrer det av alternative fasiter: "Å skrive er å lytte". "Å skrive er okkupasjon". "Å skrive er et spørsmål om å finne små nok ord til store nok følelser" "Å skrive er det kjedeligste jeg vet" "Å skrive er å gjøre motstand" "Å skrive er ikke arbeid". "Å skrive er noko dritt". "Å skrive er å skrive om igjen". "Å skrive er i en viss forstand å mishandle språket". "Å skrive er lettere enn å lære seg å lese". "Å skrive er en skapende prosess". "Å skrive er å uttrykke som forbrytelse det som ble innsatt som lov". Eller som Lars Saabye Christensen sier: "Å skrive, for meg, er en kombinasjon av planglegging og impovisasjon, fornuft og galskap, for å si det sånn". Å skrive er med andre ord så mangt, men foreløpig har jeg ikke funnet noen som hevder at å skrive, det er å spille ordspill. Enn så lenge synes det med andre ord greit å legge både hatske og forstyrrende - endog seksuelt antydende ord i ordspill:) En annen ting er imidlertid hva som skulle være implikasjonen av at det ikke er lov til å skrive "forstyrrende" ord. Hvis dette gjelder i chatten, er det greit nok å skjønne hva det betyr, men jeg går ut fra at forum her er å anse som et fristed for både forstyrrende og forstyrrede ytringer. over | |
Ø N | 2009-07-29 14:05 | |
![]() | Regelverket har to sett regler der det ene gjelder selve spillet og det andre gjelder all annen kommunikasjon med andre spillere ? Jeg kan vanskelig se for meg at det er mulig og skrive enkeltord under spillingen som kan bryte dette vilkåret i regelverket. "Som medlem forplikter du deg til ikke å skrive noe forstyrrende, støtende, vulgært, hatsk, truende, seksuelt antydende eller annet som kan tenkes å bryte norsk lov". Altså denne reglen kan umulig gjelde selve spillet ? Men opplever aura eller andre medlemmer dette i Chat under spillingen eller i PM så kommer denne reglen til sin rett og da er det bare og ta kopi av dette og sende over til en spillvert / forumvert så iverksetter denne personen nødvendige reaksjoner i henhold til gjeldende regelverk på Ordspill.no. "Som medlem forplikter du deg til ikke å skrive noe forstyrrende, støtende, vulgært, hatsk, truende, seksuelt antydende eller annet som kan tenkes å bryte norsk lov. Dersom du bryter denne delen av avtalen kan det føre til at du blir permanent utestengt fra nettstedet. Samtlige medlemmers IP-adresse loggføres for å styrke disse vilkårene" www.ordspill.no/rules/ | |
Den 9nde - Ikke medlem lenger | 2009-07-29 17:38 | |
![]() | Bra med vokterråd! | |